logo polsat plus

III kwartał Grupy Polsat Plus — rozwój 5G, rebranding i zielona energia

4 minuty czytania
Komentarze

Dziś poznaliśmy dane, które pokazują, jak wyglądał III kwartał 2021 roku w wykonaniu Grupy Polsat Plus. To był intensywny czas dla popularnego operatora telekomunikacyjnego oraz nadawcy telewizyjnego. Rozwijanie sieci 5G, zmiana identyfikacji wizualnej i postawienie na zieloną energię to tylko niektóre działania.

III kwartał Grupy Polsat Plus — rebranding i nowe usługi

III kwartał Grupy Polsat Plus

Powiązania między Polsatem a Plusem dla osób zainteresowanych telekomunikacją i rynkiem telewizyjnym nigdy nie były specjalną tajemnicą. Nie da się jednak ukryć, że do niedawna identyfikacja wizualna poszczególnych marek należących do grupy Zygmunta Solorza nie wskazywała wprost na współdziałanie tych podmiotów. Na przełomie II i III kwartału tego roku byliśmy świadkami rebrandingu, który zmienił tę sytuację. Marki Plus i Polsat otrzymały nowe logotypy, ujednolicone zostały również znaki rozpoznawcze kanałów tematycznych Polsatu. Zarówno operator, jak i nadawca TV stworzyli Grupę Polsat Plus. Nowy wizerunek tych marek jednym przypadł do gustu, a innym wręcz przeciwnie (niektórzy wskazywali, że teraz logotypy przypominają znaki graficzne wykorzystywane przez Xboxa). Trzeba jednak przyznać, że po zmianach identyfikacja wizualna Plusa i Polsatu jest bardziej spójna.

Polsat Box zastąpił na rynku Cyfrowy Polsat. Z kolei Ipla oraz Cyfrowy Polsat Go zostały połączone w jedną platformę o nazwie Polsat Box Go. Pojawił się również serwis Polsat Go. Zawiera on m.in. treści, które dawniej były dostępne za darmo w Ipli. Dostęp do materiałów nadal pozostał bezpłatny, choć trzeba się liczyć z obecnością reklam.

Rozwój sieci 5G, rynek TV, nowe spółki i zielona energia

III kwartał Grupy Polsat Plus

Plus w ostatnich miesiącach mocno postawił na rozwój sieci nowej generacji. W zasięgu 5G operatora jest już 17 milionów osób z ponad 700 miejscowości. Liczba stacji bazowych obsługująca 5G wzrosła do ponad 2700. Nadajniki pojawiły się w blisko 200 nowych miejscowościach, a także w lokalizacjach, gdzie sieć nowej generacji już wcześniej była dostępna. Jako jedyna sieć 5G w kraju działa w paśmie 2600 MHz TDD, wydzielonym tylko na potrzeby tej technologii, co przekłada się na najwyższe parametry jakościowe — pisze o swojej sieci Plus. Tylko w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zasięg naszej sieci 5G objął kolejne 2 mln mieszkańców Polski, a takie tempo rozwoju jest możliwe m.in. dzięki partnerstwu z Cellnex Telecom – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus.

Kanały telewizyjne Polsatu osiągnęły wynik 24,3% oglądalności w grupie komercyjnej w III kwartale 2021 roku (8,7% kanału głównego oraz 15,6% kanałów tematycznych). W pierwszych dziewięciu miesiącach roku wynik to 24,2% (9% kanału głównego oraz 15,3% kanałów tematycznych).

W lipcu Grupa Polsat Plus została wyłącznym właścicielem Netii oraz operatora MVNO Premium Mobile. Grupa poinformowała też o aktywnym zaangażowaniu w działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego i klimatu. W październiku we współpracy z ZE PAK uruchomiła największą w Polsce elektrownię słoneczną w Brudzewie – o mocy 70 MWp – i już korzysta z uzyskanej z niej czystej energii.

Czytaj także: Ranking Top Marka: CD Projekt, Plus i OLX liderami w swoich kategoriach

III kwartał Grupy Polsat Plus w liczbach

W wydanym komunikacie grupa podzieliła się danymi związanymi m.in. z zachowaniami klientów oraz z wynikami finansowymi. Oto niektóre z tych danych.

  • Łącznie Grupa Polsat Plus świadczy ponad 20 mln usług płatnej telewizji, Internetu i telefonicznych.
  • Liczba klientów usług multiplay wzrosła o 105 tys. r/r (4%) do 2,44 mln.
  • Liczba usług kontraktowych u klientów B2C wzrosła o 410 tys. (3,1%) r/r do 13,5 mln.
  • Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C wzrósł do 68,6 zł (+5,7% r/r).
  • Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) jest na niezmiennym poziomie 6,9% w skali roku.
  • Wzrosła liczba usług prepaid – do 2,77 mln oraz ich ARPU – o 3,1% r/r, do poziomu 16,4 zł.
  • Klienci Cyfrowego Polsatu i Plusa przetransferowali w ciągu 9 miesięcy ok. 1303 PB danych (wzrost o 19% r/r).

źródło: mat. prasowe

Motyw