funkcje Apple Watch

Apple króluje na rynku smartwatchy – nie dziwi mnie to. Xiaomi poza listą

2 minuty czytania
Komentarze

Smartwatche to wciąż obszar, który czeka świetlana przyszłość. Apple dostrzegło potencjał tego rynku i zdominowało rynek smart-zegarków. Nic dziwnego, urządzenia noszone tej firmy są po prostu świetne i bezkonkurencyjne. Być może Galaxy Watch4 od Samsunga coś zmieni, ale na to potrzeba czasu.

Rynek smartwatchy rośnie

Według danych opublikowanych przez Strategy Analytics, smartwatche nadal wykazują silny wzrost. W drugim kwartale tego roku, roczny wzrost sprzedaży inteligentnych zegarków wzrósł o 47% do 18 milionów sztuk. Jest to wynik najlepszy od 2018 roku.

Zobacz także: Zamień nudne Safari na funkcjonalny Microsoft Edge

Smartwatche Samsunga

„Rynek smartwatchów płonie. Perspektywy smartwatchy na pozostałą część roku i na sezon świąteczny w czwartym kwartale są bardzo obiecujące. Nowy Galaxy Watch4 firmy Samsung jest pełen atrakcyjnych aplikacji, które śledzą Twoje całościowe zdrowie lepiej niż kiedykolwiek wcześniej.   Ponadto chińskie marki, takie jak Xiaomi i OPPO, plasują się na rynku z tańszymi smartwatchami 4G zoptymalizowanymi dla operatorów komórkowych. Tymczasem Apple Watch Series 7 jest niecierpliwie oczekiwany, zaplanowany na wrzesień lub październik i podobno ma większy wyświetlacz, który jeszcze bardziej poprawi wrażenia z korzystania z aplikacji”.

– powiedział Neil Mawston, dyrektor wykonawczy Strategy Analytics.

Apple króluje na rynku smartwatchy

Jak widać na załączonym obrazku, tak naprawdę 3 spółki zdominowały rynek smartwatchy:

  • Apple – niekwestionowany lider, który dostarczył 9,5 mln smartwatchy i ma 52,5% udziału w rynku,
  • Samsung – dostarczył 2 mln smartwatchy i ma 11% udziału w rynku smartwatchy. To powinno się zmienić w kolejnych kwartałach z uwagi na duży sukces Galaxy Watch4,
  • Garmin – dostarczył 1,5 mln sztuk smartwatchy i ma 8,3% udziału w rynku.
funkcje apple watch

Warto zauważyć, że każda z wyżej wymienionych firm zanotowała duży wzrost w liczbie dostarczonych na rynek urządzeń. Zapewne te wyniki będą jeszcze lepsze w kolejnych kwartałach w przypadku Apple i Samsunga. Jeszcze w tym miesiącu zadebiutuje bardzo oczekiwany Apple Watch 7, a Galaxy Watch4 już notuje świetną sprzedaż.

rynek smartwatchy

Warto w tym miejscu też zauważyć na wiersz „Others” czyli inni. Z pewnością kryją się tu tacy producenci jak Xiaomi, Fossil, Oppo czy OnePlus. Należy również pamiętać, że opaski fitness typu Mi Band, nie zaliczają się do rynku smartwatchy.

Wear OS zmieni układ sił?

Jeżeli nowy Wear OS przyjmie się na rynku, a wszystko na to wskazuje, to w 2022 roku układ sił może się zmienić. Dla innych firm problemem może być jedynie szybkość adopcji nowego Wear OS, który tak bardzo zachwycił fanów Samsunga. Google zapowiedziało, że zaktualizowana platforma trafi na nowe zegarki innych firm dopiero w drugiej połowie 2022 roku. Jest to sprytny zabieg, który pozwoli napędzić sprzedaż Galaxy Watch4 i ewentualnego smartwatcha Google. Można by stwierdzić, że inne firmy, które dołączą do platformy, przyjdą bardzo spóźnione na imprezę.

Źródło: phonearena

Motyw