Jak vivo przyjęło się w Europie? Seon Hwang odpowiada na nasze pytania

Seon Hwang / Foto Marvin Ruppert

W Polsce vivo jest stosunkowo od niedawna, ale już można podsumować start marki na europejskim rynku. Seon Hwang jest wiceprezesem europejskiego oddziału vivo odpowiedzialnym za marketing i komunikację marki, a na co dzień pracuje w Dusseldorfie w nowo utworzonej europejskiej siedzibie firmy. Seon Hwang zgodził się odpowiedź na kilka naszych pytań o to, jak marka radzi sobie w Europie. Zapraszamy do przeczytania zapisu naszej rozmowy.

Seon Hwang – wywiad z wiceprezesem vivo w Europie

Seon Hwang / Foto Marvin Ruppert

Jak wrażenia po Euro 2020? W końcu vivo odegrało w nich ważną rolę. Finał przebiegł po Pańskiej myśli?

SEON HWANG Ponieważ w naszym zespole są osoby ze wszystkich zakątków świata, kibicowaliśmy wszystkim drużynom. Zdecydowanie podzielamy pasję naszych klientów w Europie do piłki nożnej – z tego powodu EURO jest jednym z naszych kluczowych wydarzeń marketingowych w tym roku i cieszymy się, że mogliśmy zaangażować się w działania zarówno online, jak i podczas meczów w całym regionie. EURO było punktem kulminacyjnym wielu miesięcy planowania i aktywacji – online w naszych rozwijających się kanałach mediów społecznościowych, w wielu sklepach detalicznych naszych partnerów, a także w strefach kibica i na stadionach w całej Europie.

Już teraz widzimy wzrost świadomości naszej marki, który możemy przypisać przynajmniej częściowo działaniom, jakie przeprowadziliśmy i jesteśmy przekonani, że turniej przyczyni się do wzrostu zainteresowania naszą marką, ponieważ nadal będziemy rozwijać działalność w Europie. Jedną z najbardziej interesujących kwestii był dla nas znaczący skok w trendach wyszukiwania online podczas turnieju, który w niektórych momentach wzrósł prawie czterokrotnie w stosunku do poprzednich szczytów.

Zobacz też: Recenzja vivo Y72 5G – firma wyciąga wnioski.

Jesteśmy świeżo po prezentacji nowego vivo V21 5G w Polsce. To pierwszy przedstawiciel tej serii w naszym kraju. Jakie stawiacie sobie cele w związku z tym? W końcu w Chinach to był ogromny sukces.

SEON HWANG Rzeczywiście – seria V zdobyła ogromną popularność na rynkach Azji i Pacyfiku, a my cieszymy się, że możemy ją wprowadzić również do Europy. Zaczęło się w 2015 roku, kiedy wprowadziliśmy V1; kolejnym świetnym modelem był V9 wypuszczony w 2018 roku, który był pierwszą generacją z kamerą selfie wspomagany sztuczną inteligencją, a następnie V15 w 2019 roku, który miał aparat selfie typu pop-up, i wreszcie poprzednik najnowszego smartfona – V19 z podwójnym przednim aparatem i świetnymi funkcjami do robienia selfie w słabych warunków oświetleniowych. V21 idzie o krok dalej, dodaliśmy do niego optyczną i elektroniczną stabilizację obrazu, sprytne przednie oświetlenie LED, a także potężne algorytmy i funkcje AI, aby zaoferować użytkownikom jak najlepsze wrażenia z korzystania z przedniej kamery jako tej podstawowej i najważniejszej. Widzimy, że jest to również świetny wybór dla wymagających użytkowników, którzy cenią sobie eleganckie wzornictwo i zaawansowane funkcje aparatu, ponieważ tylna kamera również doskonale się sprawdza. Wreszcie, jeśli chodzi o cenę, seria V plasuje się pomiędzy seriami vivo Y i X, które otrzymały świetne opinie zarówno od mediów, jak i klientów w Europie.

vivo V21 5G to telefon stworzony dla miłośników selfie. To dość ciekawe podejście. Ten pomysł pojawił się nagle, a może to kwestia potrzeby rynku?

SEON HWANG Och, nie tylko dla miłośników selfie! To też świetny telefon dla aktywnych, mobilnych osób, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, jak wiele czasu spędzamy teraz na rozmowach wideo – czy to z partnerami biznesowymi, czy z rodziną i przyjaciółmi. Pomysł na smartfon, w którym to przednia kamera jest najważniejsza pojawił się kilka lat temu, wraz z rosnącą popularnością mediów społecznościowych i aplikacji do wideorozmów, ale także ze wzrostem popularności vlogowania. W przypadku V21 chcemy zaoferować urządzenie, które ma fantastyczny design z charakterystyczną dla vivo kombinacją kolorów, materiałów i elementów wykończenia oraz dwustopniowym modułem tylnych kamer. Dzięki temu urządzenie jest eleganckie i lekkie w dłoni, a także wyróżnia się spośród innych za sprawą przedniej kamery. Nie mogę się doczekać, aby usłyszeć Twoje wrażenia po bliższym zapoznaniu się z modelem.

Smartfony to wstęp do innych produktów? Wiele firm ma w swoich katalogach także smartwatche czy nawet telewizory. vivo także ma takie plany?

SEON HWANG Od założenia naszej firmy 25 lat temu, kiedy produkowaliśmy jeszcze telefony stacjonarne, i od wprowadzenia na rynek marki smartfonów vivo 10 lat temu, zawsze skupialiśmy się na telefonach. Dlatego też podnoszenie komfortu z użytkowania smartfonów jest głównym priorytetem w rozwijaniu naszych produktów. Wszystkie produkowane przez nas urządzenia towarzyszące – w tym słuchawki Bluetooth i smartwatche – mają za zadanie wzbogacić ogólne wrażenia płynące z korzystania ze smartfona. Wiemy, że użytkownicy lubią słuchać muzyki i przesyłać multimedia, dlatego chcemy zapewnić im doskonałe wrażenia dźwiękowe. Ponadto lubią pozostawać w kontakcie będąc w ruchu, śledzić swoją aktywność sportową i widzieć przychodzące powiadomienia, więc smartwatch ma sens jako urządzenie towarzyszące. Ponieważ jednak zawsze kierujemy się hasłem „doing the right thing, and doing it right”, będziemy trzymać się tego, co robimy najlepiej, czyli tworzenia świetnych telefonów.

Jak minął wam rok obecności w Europie? Jesteście usatysfakcjonowani osiągniętymi wynikami?

SEON HWANG Mieliśmy świetny start w Europie, ale to dopiero początek, ponieważ kontynuujemy naszą ekspansję na nowe rynki w Europie. Nie spieszymy się jednak i stawiamy na zdrowy wzrost, nie idąc na skróty. Po naszym starcie w październiku, kiedy to przywitaliśmy się z Polską jako jednym z pierwszych sześciu rynków, w lutym z sukcesem rozpoczęliśmy działalność w Czechach i Rumunii, a niedawno również w Austrii i Serbii, tak więc teraz jesteśmy obecni na 10 rynkach. W tym samym czasie nasz zespół w EHQ powiększył się do ponad 80 ekspertów z 18 różnych narodowości, a zespoły krajowe liczą obecnie ponad 180 osób.

Rozwijamy współpracę z detalistami i operatorami, dzięki czemu telefony i akcesoria vivo są dostępne dla wszystkich. Obecnie pokrywamy około 60% rynku otwartego w kluczowych krajach, takich jak Polska, Hiszpania, Francja i Włochy, i cieszymy się, że możemy współpracować z takimi sieciami jak El Corte Ingles, FNAC, MediaMarkt/MediaWorld i Unieuro, a także z operatorami – w tym z Play w Polsce.

W przyszłości będziemy koncentrować się na dalszym budowaniu zaufania klientów poprzez produkty doskonałej jakości i obsługę posprzedażną, w tym specjalne promocje, jak na przykład bezpłatna naprawa ekranu.

Czym jeszcze nas zaskoczycie w 2021 roku? Możemy liczyć na nowe telefony w Polsce?

SEON HWANG Jesteśmy w trakcie ciągłego i bardzo dynamicznego procesu badawczo-rozwojowego we wszystkich 10 naszych centrach badawczo-rozwojowych i ciągle badamy nowe formaty i nowe urządzenia, zawsze mając na uwadze naszych konsumentów. Na razie jednak możemy jedynie prosić, abyście byli na bieżąco – Wy i Wasi czytelnicy dowiecie się pierwsi!

Bartosz Szczygielski: Nowymi technologiami zajmuje się od kilku lat. Kiedy o nich nie pisze, to pewnie pisze kolejną książkę. Jeżeli nie pisze kolejnej książki, to pewnie ogląda seriale, a jeżeli nie ogląda seriali, to najprawdopodobniej śpi.
Disqus Comments Loading...