Diablo IV opóźnione

Nowe informacje o Diablo IV. Te postaci i potwory wyglądają wspaniale!

7 minut czytania
Komentarze

Krótko i na temat – na oficjalnej stronie Blizzarda pokazały się nowe informacje i materiały na temat Diablo IV. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Nowe informacje o Diablo IV

Piękne detale postaci

Diablo 4 IV lilith

Twórcy dokonali ogromnych ulepszeń w poziomie szczegółowości, powierzchni złożonych materiałów, takich jak skóra, symulacja tkaniny, włosy, futro, metal, a nawet w szczegółach przebłysków oczu i strumyków potu. Zbudowano solidny system dostosowywania postaci, który jest całkowicie nowy w Diablo i wymagał ogromnej ilości technicznej pracy nad postaciami. Te rozwiązania musiały działać nie tylko dla jednej postaci, ale dla setek złożonych zestawów zbroi, różnych typów ciała, dziesiątek unikalnych postaci i całkowicie unikalnej grafiki dla pięciu różnych klas (na początek). To było zupełnie nowe wyzwanie dla zespołu.

Zobacz także: Bitcoin pod ostrzałem, źle się dzieje

Diablo IV

Włożona praca sprawiła, że ​​fabuła, sprzęt i sposób, w jaki będą postrzegane postacie Sanktuarium, są o wiele przyjemniejsze. Gracz powinien poczuć miłość i troskę, jaką włożono w tworzenie sprzętu i postaci, które zobaczy gracz.

Jedną z korzyści z inwestycji, które poczyniono y w procesie tworzenia grafiki postaci, jest to, że teraz większość przerywników fabularnych będzie renderowana w silniku Blizzarda.

„Wierność, jaką wkładamy w postacie i równowagę szczegółów, wszystko to musi działać z naszą kamerą w grze. Ci, którzy przyjrzą się uważnie, zauważą, że lubimy pracować z większymi kształtami na zbroi i zwykle zmniejszamy rzeczy, które wpływają na czytelność. Myślę, że znaleźliśmy słodki punkt, który zachowuje czytelność, dobrze współpracuje ze środowiskiem, ale także sprawia, że wszystko wygląda na ugruntowane, co jest bardzo ważne dla tej wizji Sanktuarium i tego, jak przedstawiamy wam świat.”

– powiedział John Mueller – dyrektor artystyczny.

Dostosowanie do własnych potrzeb

Diablo IV oferuje bardziej dogłębną personalizację postaci niż w poprzednich grach. Gracz będzie mógł zmienić twarz swojej postaci, fryzurę, zarost (brodę i brwi), dodać biżuterię (kolczyk w nosie lub kolczyki), makijaż i oznaczenia ciała, takie jak tatuaże lub malowanie. Będzie także mógł zmienić wartości kolorów skóry, oczu, włosów/zarostu na twarzy oraz oznaczeń ciała swojej postaci. Niektóre elementy będą specyficzne dla klasy, aby wspierać unikalne tło klas, ale wiele z nich będzie dzielonych między klasami, dając więcej możliwości mieszania i dopasowywania.

Diablo IV ma mieć wygląd oparty na rzeczywistości i aby to osiągnąć, deweloperzy muszą przestrzegać kilku podstawowych zasad wartości kolorów, takich jak PBR, co oznacza, że materiały wyglądają i reagują na światło w realistyczny sposób. Wyzwaniem dla artystów 3D jest przeniesienie koloru rysunku koncepcyjnego na wartość PBR. Na przykład w PBR srebro ma bardzo jasny szary, prawie biały odcień, a odbicie materiału sprawia, że ​​wygląda na ciemniejszy. Wszystkie postacie w Diablo IV przestrzegają zasad PBR, aby postacie wyglądały tak samo dobrze w świetle dziennym, jak w ciemnym lochu.

Diablo IV

Narzędzia, które umożliwiają graczom dostosowywanie wyglądu swoich postaci, pomagają budować silniejsze połączenie z tymi postaciami i grą. System farbowania umożliwia zmianę palety kolorów elementów zbroi, np. zmianę srebra na złoty lub zastąpienie białego materiału czarnym materiałem itp. Każdą część zbroi można zafarbować, w tym hełm, klatkę piersiową, rękawice, nogi i buty. Jeśli gracz chce, może pofarbować każdy element inną paletą kolorów lub zastosować tę samą paletę do wszystkich.

Diablo IV

Ten system był trudny do wdrożenia, ponieważ materiały, takie jak metal, nie pozwalają na farbowanie nieodpowiednimi kolorami, gdy są zgodne z zasadami PBR. Aby rozwiązać ten problem, dodano do zbroi dane, które identyfikują określone typy materiałów i informują system farbowania, jaki kolor ma dany materiał, taki jak skóra, tkanina, metal i inne określone powierzchnie. W rezultacie otrzymujemy zbroję, którą można zabarwić w różnych kolorach, która wciąż wydaje się ugruntowana i realistyczna w świecie, który budowany jest dla Diablo IV.

Ulepszona kamera w Diablo IV

Kamera w grze jest jednym z priorytetów, ponieważ deweloperzy chcą, aby postać wyglądała dobrze i była czytelna z perspektywy izometrycznej. To pierwsza rzecz, która brana jest pod uwagę w rozwoju postaci. Postać gracza będzie wyświetlana na wiele różnych sposobów w trakcie gry, niezależnie od tego, czy jest to ekran dostosowywania, papierowa lalka z ekwipunku, ekrany społecznościowe, czy filmy. Aby temu sprostać, dodano dodatkową warstwę tekstury zwaną mapowaniem szczegółów — mapowanie szczegółów to mała, powtarzalna tekstura nakładana na wierzch materiału, która zapewnia większą ostrość i szczegółowość tekstury głównej.

Oto wideoklip w zwolnionym tempie z Rogue, który został nagrany w silniku czasu rzeczywistego. Można naprawdę cieszyć się detalami i zobaczyć, jak światło reaguje z materiałami. Gracz będzie także mógł zobaczyć niektóre z elementów dostosowywania, o których wspomniałem wcześniej.

Aspekty wizualne

Celem deweloperów przy projektowaniu gry dla Krwawego Biskupa było stworzenie jednostki dystansowej, która będzie zadawała bezpośrednie obrażenia i tworzyła bomby obszarowe dla danego obszaru. Jeśli chodzi o sprawy wizualne, deweloperzy chcieli mieć bossa na wysokim poziomie, opartego na wampirzej krwi i magii. Naturalnym wyborem wizualnym było odsłonięte bijące serce. Tak więc organiczne pulsowanie, które widzimy, płynące tętnice i efekty wizualne oparte na krwi, wszystko to połączyło się, aby osiągnąć cel.

Kolejny bohater – Władca Szkieletów składa się z połączonych części szkieletu i ciała, ścięgien i krwi — coś, co wizualnie pasowało do gry. Doprowadziło to do tego, że kierownik projektu chciał stworzyć walkę opartą na tej postaci. Zespół projektantów był w stanie stworzyć wyjątkową walkę opartą na wizualizacji kości, przywoływaniu szkieletów, ścianach kości, aby ograniczyć poruszanie się i wykorzystywaniu gigantycznej różdżki. Jeden atak sprawia, że ​​Lord Szkieletów rozbija kostur o ziemię i tworzy deszcz eksplodujących odłamków kości. Mimo że grafika została stworzona jako pierwsza, zespół projektantów wykorzystał jej wygląd, aby stworzyć zabawną i interesującą walkę.

Poziom szczegółowości artystycznej jest zawsze wyzwaniem. Szczegóły muszą być czytelne dla gry, kolory muszą się dobrze grupować, sylwetki muszą się wyróżniać, a także muszą być zbudowane pod kątem wydajności i ruchu. Zrozumienie tego jest kluczem do tego, aby potwory wyglądały świetnie z rzutu izometrycznego, a jednocześnie zapewniały oszałamiające szczegóły z bliska.

Przykładowo, nasycona czerwień pająka na chłodniejszym i bardziej stonowanym korpusie pomaga wizualnie przebić go. Kiedy przyjrzymy się bliżej, można zobaczyć spektakularne refleksy na wzdętym, rozdartym i naciągniętym ciele oraz wypukłe krosty. Tak więc makabryczne szczegóły są widoczne z kamery dzięki wyraźnemu grupowaniu kształtów i kolorów.

W nowym silniku dokładnie odwzorowane są również powierzchnie organiczne. Futro, kości, mięso i krew są widoczne i prawidłowo reagują na światło. To w końcu gra Diablo i deweloperzy wiedzą, że te materiały będą ważne.

Źródło: blizzard

Motyw