Problemy z produkcją iPhone

Apple zmienia strategię i już nie wymieni Twojego zepsutego iPhone 12

3 minuty czytania
Komentarze

Apple wprowadzi nowy sposób rozwiązywania problemów sprzętowych z iPhone 12 i 12 mini. Przez wiele lat firma przyzwyczaiła nas do wymiany smartfona na nowy w przypadku awarii. Ta epoka jednak się kończy. To oznacza, że ​​nie otrzymamy już nowego urządzenia w przypadku niektórych problemów. Firma będzie naprawiała zdecydowanie więcej elementów, nawet w takich przypadkach, w których kiedyś wymieniłaby sprzęt.

Zobacz także: Apple usunie port ładowania z iPhone 13, ale doda świetne funkcje

Apple zmienia strategię i już nie wymieni Twojego zepsutego iPhone 12

Gdy iPhone lub inne urządzenie z logo nadgryzionego jabłka ulegnie awarii sprzętowej, technicy przeprowadzają analizę, aby określić, czy można je łatwo naprawić, czy też należy je wymienić. Jednak wkrótce firma będzie mogła naprawiać takie elementy, jak czujniki Face ID, a nawet pęknięte tylne panele w iPhone 12 oraz 12 mini bez konieczności wymiany urządzenia. To bardzo dobra informacja dla użytkowników. Dotychczas uszkodzenie szklanego tyłu iPhone’a X oraz każdego nowszego wiązało się z wymianą całego egzemplarza, co określa specjalny serwisowy cennik. Teraz prawdopodobnie ceny zdecydowanie spadną.

Apple iPhone 12

Firma poinformowała Autoryzowane Serwisy Apple, że od 23 lutego będą przeprowadzać naprawy pewnych modeli. Obecnie tylko iPhone 12 i 12 mini będą objęte tą usługą, modeli iPhone 12 Pro i 12 Pro Max ta sytuacja na razie nie dotyczy. 

Apple wreszcie wymieni szklany tył iPhone

Wyszczególniona przez MacRumors, nowa metoda naprawy tego samego urządzenia obejmie egzemplarze, których nie można włączyć lub które mają problemy z płytą główną, funkcją Face ID, uszkodzeniami wnętrza urządzenia, czy tez pękniętą tylną szybą. W obecnej chwili takie problemy wymagają dostarczenia klientowi zupełnie nowego urządzenia, z nowym numerem seryjnym, a nie naprawy. 

Apple iPhone 12

Jeśli klient ma na przykład iPhone’a 12 mini z pękniętą tylną szybą, technicy będą mogli wymienić całą tylną część urządzenia. Nowa obudowa zostanie przymocowana do oryginalnego wyświetlacza i tylnej kamery. Z tego powodu ekran i aparat z tyłu muszą być wolne od uszkodzeń lub usterek funkcjonalnych, aby ich urządzenie kwalifikowało się do tej samej metody naprawy według Apple. Jedynymi komponentami, które nie będą kwalifikować się do naprawy są kamery.

Naprawa iPhone 12 zamiast wymiany

Serwisy otrzymają nowy system, zawierający wszystkie niezbędne elementy do naprawy urządzenia. Część będzie zawierała wspomniane problematyczne komponenty, jak np. płyta logiczna, bez przedniego wyświetlacza i tylnej kamery. Tim Cook i spółka odchodzą w ten sposób od metody, którą stosowali od wielu lat. Na pewno wielu klientów będzie trochę rozczarowana.

Taka sama metoda serwisowania iPhone 12 będzie dostępna we wszystkich krajach, w których obecnie sprzedaje się te modele. Prawdopodobnie skróci to czas naprawy w sklepach, ponieważ czasami konsumenci muszą czekać kilka dni na wymianę, podczas gdy niektóre naprawy można wykonać na miejscu. Spółka z Cupertino twierdzi, że jest to część jej zobowiązania do zmniejszenia śladu węglowego sprzedawanych przez nią produktów.

Źródło: 9to5mac, techradar

Motyw