Należąca od jakiegoś czasu do Apple aplikacja Shazam została właśnie zaktualizowana do wersji 14.4. Program do rozpoznawania muzyki zyskał wreszcie widżet, który możemy dodać do ekranu głównego iPhone’a. Umożliwi to użytkownikom szybki dostęp do ostatniej historii utworów. Apple przejęło Shazam w 2018 roku i od tego czasu stopniowo dostosowuje aplikację do ‌Apple Music‌. Firma oferuje wersje próbne usługi przesyłania strumieniowego za pośrednictwem aplikacji oraz możliwość synchronizowania bezpośrednio z serwisu streamingowego. Aplikacja przekroczyła ostatnio 200 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie.

Zobacz także: Jeżeli nosisz maskę, to Apple daje świetny powód do kupna Apple Watch

Apple aktualizuje Shazam – aplikacja wykorzystuje nową funkcję iOS 14

Widżet Shazam jest dostępny w trzech rozmiarach. Najmniejszy kwadratowy wyświetla ostatni utwór odkryty za pomocą aplikacji. Kolejny, podłużny pokazuje ostatnie trzy znalezione ścieżki, przy czym najnowsza jest wyeksponowana u góry. Największy kwadratowy pokazuje ostatnie cztery utwory, przy czym najnowszy znajduje się nad trzema wcześniejszymi utworami.

Shazam

Wszystkie typy widżetów zawierają przycisk Shazam w prawym górnym rogu. Po dotknięciu automatycznie rozpocznie on rozpoznawanie dowolnej muzyki aktualnie odtwarzanej w naszym otoczeniu. Widżety w nowej formie, czyli na ekranie głównym systemu dla iPhone’a, zadebiutowały w iOS 14.

Shazam można pobrać bezpłatnie z App Store i można uzyskać do niego dostęp za pośrednictwem Centrum sterowania na iOS. Tam możemy dodać odpowiedni kafelek do naszej listy, aby zyskać łatwiejszy dostęp do funkcji. Mamy też możliwość obsługi za pomocą poleceń Siri lub na komputerze Mac. Shazam jest również dostępny na urządzeniach z Androidem, a wybrane funkcje są także dostępne w przeglądarce.

iOS 14.1

Apple wykorzystuje dane Shazam do przewidywania artystów na 2021 rok

Firma z Cupertino wykorzystuje dane z programu do rozpoznawania muzyki, do przewidywania najczęściej słuchanych artystów na 2021 rok. Chodzi o tych, którzy nie są jeszcze wielcy, ale ostatnio byli odkrywani przez wiele osób. Spekulowano, że możliwość korzystania z danych w ten sposób była jednym z głównych powodów, dla których Apple było skłonne zapłacić $400 milionów za aplikację w 2018 roku.

Według analityków jednym z najbardziej niedocenianych aspektów działalności Shazam jest to, że oferuje analityczne centrum kontroli, dla profesjonalistów z branży muzycznej. Wytwórnie płytowe i dyrektorzy nauczyli się na niej polegać przy odkrywaniu piosenek, które zaczynają być popularne. Kiedy ktoś identyfikuje piosenkę przez Shazam, jest to dość mocny sygnał, że jest ona chwytliwa lub charakterystyczna. ” pokazały, że zazwyczaj możemy przewidzieć z 33-dniowym wyprzedzeniem, co znajdzie się na szczycie listy Billboard Hot 100″ – powiedział dyrektor Shazam w 2014 roku. Jeśli tak, to ciekawe, że Apple chce publicznie udostępniać te dane. Może to oznaczać, że firma ma już jakąś umowę z niektórymi artystami.

Źródło: 9to5mac, MacRumors

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Mariusz Nowak

Fan nowoczesnej architektury, zdrowego trybu życia i muzyki alternatywnej. Użytkownik sprzętu Apple;)