Apple

Magia pewnego połączenia, czyli Tim Cook o tym, co lubi robić Apple

3 minuty czytania
Komentarze

Apple podało w tamtym tygodniu rewelacyjne wyniki finansowe. Strategia przyjęta w trudnym z uwagi na pandemię COVID-19, 2020 roku była sukcesem Tima Cooka. Firma nie przełożyła premier produktów na kolejny rok. Jedynym przesunięciem był debiut iPhone 12, ale tylko o miesiąc. W Q1 2021 roku Apple odnotowało przychody w wysokości $111,4 miliarda i kwartalny zysk netto w wysokości $28,8 miliarda. Ostatni kwartał był najlepszym w historii firmy z Cupertino. W dodatku okazało się, że w tym samym okresie iPhone’y znalazły się na szczycie listy sprzedanych smartfonów, z najlepszym wynikiem w historii badań prowadzonych przez analityków z IDC. Wideokonferencja, na której podano rekordowe wyniki Apple dostarczyła nam jedna także innych ciekawych wniosków i wypowiedzi szefów spółki.

Zobacz także: Apple pracuje nad iPhone SE Plus, czyli postrachem tańszych smartfonów

Magia pewnego połączenia, czyli Tim Cook o tym, co lubi robić Apple

Według Tima Cooka, Apple koncentruje się na kategoriach produktów, w których sprzęt, oprogramowanie i usługi łączą się. Podczas rozmowy z inwestorami i analitykami na temat wyników za pierwszy kwartał 2021 roku, dyrektorowi generalnemu firmy zadano pytanie o to, w jaki sposób wygląda proces decydowania wejścia na nowe rynki. Cook udzielił ciekawej odpowiedzi, wyjaśniając, że Apple lubi pracować nad produktami, w przypadku których istnieje wymóg połączenia sprzętu, oprogramowania i usług.

Apple

Pytanie zadała Katy Huberty z Morgan Stanley, która poprosiła CEO firmy o omówienie – bez szczegółów – na temat tego, jak ocenia on, czy nowy rynek może być atrakcyjny. Oto wypowiedź Tima

Ramy, których używamy, to zadanie sobie pytanie, czy jest to produkt lub usługa, z której chcielibyśmy skorzystać. To całkiem wysoka poprzeczka. Czy to wystarczająco duży rynek, aby się na nim znaleźć? O ile nie jest to produkt zaawansowany, chodzi o wrażenia klientów. Nie ma ustalonego sposobu, w jaki na to patrzymy, nie ma formuły. Bierzemy pod uwagę wszystkie te rzeczy.

Apple szuka nowych rynków, ale nie ma ustalonej formuły odnośnie decyzji wejścia na nie

Dyrektor generalny powiedział, że gigant z Cupertino szuka rynków, na których może łączyć sprzęt, oprogramowanie i usługi. Rodzaje produktów, nad którymi lubimy pracować, to te w przypadku których istnieje potrzeba połączenia sprzętu, oprogramowania i usług. Na tym skrzyżowaniu według niego pojawia się magia. Cook powiedział dalej, że wierzy w naprawdę dobre możliwości dla Apple.

Nowości Apple

Myślę, że mamy naprawdę dobre możliwości i jeśli spojrzeć na nasze obecne portfolio produktów, nadal mamy stosunkowo niewielki udział na wielu bardzo dużych rynkach. Uważamy, że mamy naprawdę ciekawe perspektywy obszarze usług, nad którym pracujemy od jakiegoś czasu.

Cook oczywiście nie podał żadnych szczegółowych informacji na temat kolejnych rynków, na których produkty firmy mogą zadebiutować, a ni tego co dokładnie może pojawić. Obecne plotki wskazują jednak, że Tim i jego koledzy pracują nad autonomicznym samochodem elektrycznym, potencjalnie we współpracy z Hyundai, a także nad zestawem słuchawkowym AR/VR.

Źródło: 9to5mac

Motyw