Kompaktowy crossover trafi do sprzedaży w 2021 roku – na razie tylko w Europie. Najnowszy samochód jest częścią listy nowych pojazdów elektrycznych, które są planowane na nadchodzące lata. Niewielki model będzie miał zasięg 426 kilometrów według normy WTLP, choć planowana jest taka, która pozwoli przejechać ponad 500 kilometrów. Poprzedni i większy model EQC nie jest hitem. Czy tym razem się uda i Mercedes EQA odniesie sukces?

Zobacz także: Touch ID powróci w nowym iPhone, którego nazwa będzie zaskoczeniem

Mercedes przedstawia crossover EQA, czyli elektryczne GLA

EQA, który jest oparty na modelu GLA ma wejść do produkcji w Europie w tym roku, ale prawdopodobnie nie dotrze w najbliższym czasie do Stanów Zjednoczonych. Rzecznik firmy powiedział, że sprzedaż EQA jest cały czas rozważana na rynku amerykańskim. Mercedes EQA, który zostanie wprowadzony na rynek jako „EQA 250”, będzie wyposażony w akumulator 66,5 kWh, co jest wynikiem nieco powyżej średniej dla pojazdów elektrycznych poruszających się obecnie po drogach. Największa akumulator w samochodach Tesli ma 100 kWh i jest dostępny w Modelu S i Modelu X.

Mercedes EQA

EQA rozpocznie się w Niemczech od 47.540,50 €. W naszym kraju może to oznaczać start od około 215-220 tysięcy złotych. GLA, czyli wersja z silnikiem spalinowym jest wyceniona na co najmniej 158 200 złotych. Mercedes planuje wypuścić dodatkowe warianty crossovera, w tym wersję z napędem na wszystkie koła, z dodatkowym elektrycznym układem napędowym, który zwiększa moc wyjściową do 200 kW lub więcej, oferując jednocześnie wersję o zasięgu ponad 500 kilometrów w oparciu o standard WLTP.

Mercedes EQA

Zainteresowani kupujący będą mieli kilka opcji, jeśli chodzi o wnętrze EQA. Mogą wybrać dwa 7-calowe wyświetlacze zarówno dla zestawu wskaźników i głównego ekranu informacyjno-rozrywkowego, albo wariant szerokoekranowy z dwoma 10,25-calowymi wyświetlaczami. Nowy model nie będzie miał oczywiście niedawno zaprezentowanego, gigantycznego, 56-calowego ekranu dotykowego Mercedes-Benz, który zadebiutuje w nadchodzącym luksusowym elektrycznym sedanie EQS. EQA będzie standardowo wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy MBUX drugiej generacji, który unika fizycznych przycisków na rzecz całkowicie cyfrowego i sterowanego głosem sterowania w samochodzie.

Mercedes EQA

Mercedes EQA może uniknąć błędów większego EQC

Nabywcy samochodów ze Stanów Zjednoczonych lepiej zrobiliby, czekając na większy, elektryczny crossover EQB, który będzie blisko spokrewniony z Mercedesem GLB, EQA byłby chyba dla nich za mały. EQB ma również wejść do produkcji jeszcze w tym roku. W międzyczasie zadebiutują EQS i EQE, które będą pierwszymi zbudowanymi na nowej modułowej platformie pojazdów elektrycznych Mercedesa.

Mercedes EQA

EQA jest zbudowany na tej samej platformie, co SUV EQC, który miał trafić do Stanów Zjednoczonych na początku 2020 roku, ale został przesunięty do na 2021 rok. W naszym kraju jest on dostępny za conajmniej 328 300 złotych. Samochód w Europie cieszy się umiarkowanym powodzeniem i jego sprzedaż choćby na tle Audi E-tron wypada bardzo słabo. Co ciekawe konkurencja, także spod znaku Jaguara cieszyła się większym zainteresowaniem. Co może mieć na to wpływ? Elektryczny model ma chyba problem z prezencją, wydaje się nijaki – szczególnie biorąc pod uwagę jego napęd.

Mercedes postrzega EQA jako „punkt wejścia” do rosnącej rodziny pojazdów elektrycznych tego producenta. Bardziej skromny cenowo niż SUV EQC, nowy crossover być może przypadnie do gustu nabywcom. Pytanie brzmi, czy niemiecki producent samochodów może konkurować o klientów zainteresowanych elektrycznymi samochodami, gdy Volkswagen, Tesla, BMW i inni wydają się rozwijać w szybszym tempie? 

Źródło: The Verge

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Mariusz Nowak

Fan nowoczesnej architektury, zdrowego trybu życia i muzyki alternatywnej. Użytkownik sprzętu Apple.