AirPods Max

AirPods Max imponują na tle konkurencji i kryją wiele niespodzianek

3 minuty czytania
Komentarze

iFixit od dawna daje nam odpowiedź na to, jak zbudowane są dane produkty  czy można je naprawić. Serwis wreszcie rozebrał słuchawki AirPods Max. Wiemy, jak zbudowane są flagowe słuchawki Apple i czy da się je naprawić. iFixit posunął się nawet do zniszczenia słuchawek Sony WH-1000XM4 i Bose NC 700 dla porównania. Do tej pory znany portal odmawiał przyznania Apple jednego punktu naprawy dla jakichkolwiek AirPods, ale AirPods Max otrzymały zaskakująco wysoki wynik sześciu punktów na dziesięć.

Zobacz także: Touch ID powróci w nowym iPhone, którego nazwa będzie zaskoczeniem

AirPods Max kryją wiele niespodzianek

Dlaczego słuchawki z Cupertino dostały tyle punktów? Cóż, ich pady mocowane są za pomocą magnesów, co ułatwia ich wymianę, gdy nieuchronnie się zużyją. Istnieje również wiele elementów wewnętrznych utrzymywanych razem za pomocą śrub, a nie kleju, co powinno ułatwić zadanie osobom zajmującym się naprawami, jeśli AirPods Max się zepsują.

AirPods Max

Na przykład część z pałąkiem na głowę wydaje się być łatwa do usunięcia za pomocą prostego narzędzia do wyjmowania karty SIM. Jak to ujął iFixit, „niewielkie dotknięcie we właściwym miejscu ściska dwie małe sprężyny… uwalniając zacisk mocujący opaskę”. Ta łatwość demontażu jest sprzeczna ze złożonością niektórych komponentów AirPods Pro. Zawias elektromechaniczny jest opisywany przez serwis jako „skomplikowany i przeprojektowany”. Dodaje nawet, że inżynieria i konstrukcja mogą uzasadniać wysoką cenę słuchawek.

Inne elementy nie są tak łatwo demontowane jak pałąk, ale nadal są możliwe do naprawy przez użytkownika. Dostanie się do części muszli słuchawek wymaga specjalistycznych końcówek śrubokrętów i stopienia kleju, ale zerwanie ich jest nadal możliwe do osiągnięcia przez użytkownika. Co ciekawe możliwe jest uzyskanie dostępu do kluczowych elementów, takich jak bateria i port Lightning, po zdemontowaniu słuchawek. Ten ostatni komponent odpowiada zarówno za ładowanie, jak i słuchanie, ponieważ AirPods Max nie mają kompatybilności z kablem 3,5 mm.

AirPods Max

Wygląda na to, że wysoka cena słuchawek jest uzasadniona

iFixit porównuje konstrukcję AirPods Max do zegarka mechanicznego. Ich komponenty są „skomplikowane”, „precyzyjnie zaprojektowane”, a konstrukcja jest bardziej skomplikowana niż w przypadku innych słuchawek na rynku. Jednak AirPods Max jest nadal zaskakująco naprawialne pomimo złożoności. Niektóre części, takie jak łatwo zdejmowane poduszki nauszne i pałąk, są nawet opisywane jako „przyjazne dla majsterkowiczów”. Oczywiście użytkownicy powinni zachować ostrożność przed wykonaniem jakichkolwiek napraw – nawet jeśli są one łatwiejsze niż oczekiwano. W tym momencie nie jest jasne, czy na przykład zdjęcie pałąka powoduje utratę gwarancji na urządzenie.

AirPods Max

Konstrukcją słuchawek imponuje na tle konkurencji

Jednak w porównaniu z innymi popularnymi słuchawkami nausznymi AirPods Max radzą sobie dobrze. W ramach głębokiego poznania konstrukcji iFixit rozebrał również tańsze Sony WH-1000XM4 i Bose NC 700, które należą do najlepszych słuchawek z redukcją szumów. Ale serwis zauważa, że w porównaniu z „obsesyjnym rzemiosłem” Apple, Bose i Sony w porównaniu z nimi wyglądają „jak zabawki”.

Biorąc pod uwagę ich oszałamiającą cenę, pocieszające jest to, że AirPods Max nie będą kompletnym koszmarem do naprawy, gdy ich baterie i inne komponenty zaczną ulegać awarii w ciągu kilku lat. Teraz Apple musi tylko znaleźć sposób, aby wprowadzić tę samą możliwość naprawy do swoich popularnych, prawdziwych bezprzewodowych słuchawek AirPods.

Źródło: Appleinsider, The Verge

Motyw