Apple uruchomiło 21 maja 2019 roku program dotyczący problemów z wyświetlaczem w MacBook Pro. Ustalono, że na „bardzo małym odsetku” 13-calowych wersji, sprzedanych między październikiem 2016 roku, a lutym 2018 roku mogą pojawiać się pionowe jasne obszary wzdłuż dolnej części wyświetlacza lub całkowicie przestać działać podświetlenie . Kwalifikujące się modele to MacBook Pro 13-calowy 2016 z dwoma portami Thunderbolt 3 i wersja 2016 z czterema portami Thunderbolt 3. Zobacz, co zrobić jeżeli masz problem ze swoim MacBook Pro.

Zobacz także: Touch ID powróci w nowym iPhone, którego nazwa będzie zaskoczeniem

Masz problem z MacBook Pro? Apple przedłuża bezpłatną naprawę

W tym tygodniu firma przedłużyła swój ogólnoświatowy program naprawy podświetlenia wyświetlacza MacBooka Pro, dopuszczając kwalifikujące się notebooki do pięciu lat od pierwotnej daty zakupu lub do trzech lat od daty rozpoczęcia programu, w zależności od tego, który z tych okresów jest dłuższy. Poprzedni termin to cztery lata po pierwotnej dacie zakupu.

MacBook Pro problem

Apple wymieni za darmo wyświetlacz w komputerze

Apple lub autoryzowany serwis Apple wymieni bezpłatnie wyświetlacz w 13-calowych komputerach MacBook Pro, których dotyczy problem. Aby rozpocząć proces naprawy, konieczne jest odwiedzenie strony Uzyskaj pomoc techniczną w witrynie Apple. Jeśli uważamy, że nasz MacBook Pro był dotknięty tym problemem i zapłaciliśmy za naprawę wyświetlacza, możemy skontaktować się z firmą z Cupertino w sprawie potencjalnego zwrotu kosztów.

W 2019 roku serwis iFixit poinformował, że problemy z podświetleniem są spowodowane delikatnym elastycznym kablem, który może się zużywać i pękać po wielokrotnym otwieraniu i zamykaniu wyświetlacza w 13-calowych modelach MacBooka Pro. Apple wydłużył długość elastycznego kabla o 2 mm w modelach 2018, co podobno rozwiązało problem.

MacBook Pro M1

Jakie są objawy problemów z podświetleniem wyświetlacza w 13-calowym MacBooku Pro?

Firma Apple ustaliła, że w przypadku niewielkiego odsetka wyświetlaczy w 13-calowych MacBookach Pro może występować co najmniej jeden z następujących objawów:

  • Podświetlenie wyświetlacza stale lub czasami uwidacznia pionowe jasne obszary wzdłuż całej dolnej części ekranu;
  • Podświetlenie wyświetlacza przestaje w ogóle działać.

Dotknięte tą usterką urządzenia były sprzedawane od października 2016 roku do lutego 2018 roku i będą serwisowane bezpłatnie przez Apple lub Autoryzowane Serwisy Apple.

Jakie modele spełniają kryteria bezpłatnej naprawy?

Aby zidentyfikować model komputera i sprawdzić, czy spełnia on kryteria tego programu, wybierz kolejno menu Apple () > Ten Mac. Poniżej znajduje się lista modeli spełniających kryteria.

  • MacBook Pro (13-calowy, 2016 r., cztery porty Thunderbolt 3);
  • MacBook Pro (13­calowy, 2016 r., dwa porty Thunderbolt 3).

Żaden inny model notebooka Mac nie jest objęty tym programem. Jeśli nasz komputer ma uszkodzenia utrudniające serwisowanie, konieczne będzie uprzednie ich naprawienie. Program obejmuje urządzenia zakupione na całym świecie i nie rozszerza standardowego zakresu gwarancji dla tych komputerów.

Źródło: Apple, MacRumors

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Mariusz Nowak

Fan nowoczesnej architektury, zdrowego trybu życia i muzyki alternatywnej. Użytkownik sprzętu Apple;)