Nowe filmy i seriale są regularnie dodawane na Netlflix. Mogłoby się wydawać, że to właśnie one cieszą się największą popularnością. Nic bardziej mylnego. Nielsen podał dane dotyczące najchętniej oglądanych filmów i seriali na wszystkich platformach VOD. Sumarycznie filmy i seriale na Netflix dominują, ale Disney+ znalazło swoją niszę.

Najczęściej oglądane filmy i seriale na Netflix

W przypadku seriali nabytych, zdecydowanie wygrywa „The Office” z wynikiem aż 952 milionów oglądanych godzin. Na podium znajdują się jeszcze Grey’s Anatomy” (657 mln h) oraz „Criminal Minds” (590 mln h). „The Office”, „Grey’s Anatomy” i „Criminal Minds” reprezentują trzy gatunki, które były ostoją amerykańskiej rozrywki – komedie pracownicze oraz dramaty medyczne i kryminalne.

filmy i seriale netflix

Listę top 10 zamyka „Vampires Diaries” (235 mln h). Warto zauważyć, że cała dziesiątka to jedynie filmy i seriale dostępne na platformie Netflix.

Zobacz także: Netflix w 2021 roku – jakie filmy i seriale warto obejrzeć?

W przypadku produkcji oryginalnych seriali, pierwszą lokatę okupuje „Ozark” z wynikiem 508 mln godzin. Drugie i trzecie miejsce zajmują odpowiednio „Lucifer” (316 mln h) oraz „The Crown” (271 mln h). Co ciekawe, w zestawieniu jest aż 9 produkcji Netflixa i jeden rodzynek od Disney+. Na piątym miejscu znalazł się „The Mandalorian” z wynikiem 242 mln godzin.

Filmy i seriale Netflix

Dane pokazują, że ludzie wolą znaną rozrywkę, a nie nowości. W liczbie streamowanych godzin warto wziąć pod uwagę fakt, ile sezonów i odcinków danego serialu powstało. Oczywiście im więcej odcinków, tym większa szansa, że końcowa liczba streamowanych godzin będzie wyższa. Jeśli spojrzeć na to w ten sposób, wynik „Tiger Kinga”, wynoszący 260 milionów godzin oglądania, był imponujący, biorąc pod uwagę, że wyprodukowano tylko osiem odcinków.

Disney+ wygrywa w filmach

disney+

Co ciekawe, najpopularniejsze filmy były oglądane głównie z Disney+. Możemy tu zobaczyć „Frozen II”, które zajęło pierwsze miejsce z wynikiem 249 mln godzin. „Moana” zajmuje drugie miejsce (175 mln h), a „Secret Life of Pets 2” trzecią pozycję (152 mln h). W tym zestawieniu Netflix ma jedynie trzy pozycje: „Secret Life of Pets 2”, „Dr. Seuss’ The Grinch” oraz „Spenser Confidential”. Warto zauważyć, że większość z tych programów jest skierowana do dzieci, co raczej nie powinno dziwić, biorąc pod uwagę fakt, że w 2020 roku mieliśmy do czynienia z pandemią COVID-19.

Badanie Nielsena

Lista Nielsena oferuje pewien wgląd w to, jak ludzie oglądają programy w usługach przesyłania strumieniowego. Warto jednak mieć na uwadze, że badanie to dotyczy tylko gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych, a wyświetlenie liczy się tylko wtedy, gdy program lub film jest oglądany na telewizorze. Jeśli widz biorący udział w ankiecie ogląda program lub film wyłącznie na telefonie, tablecie lub komputerze, Nielsen nie może tego zmierzyć. Nielsen zgłosił oglądalność dla Netflix, Disney +, Hulu i Amazon, ale nie opublikował jeszcze danych dotyczących Apple TV +, HBO Max czy Peacock.

źródło: newyorktimes, engadget

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Adam Lulek

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, wykładowca, maniak GPW, gier strategicznych, smartfonów i nowych technologii. Sympatyk kolejnictwa i muzyki elektronicznej.