Jakie są najlepsze slogany firm technologicznych w historii? To sprawa subiektywna, ale nie da się zaprzeczyć, że niektóre z nich zostały z nami już na zawsze. Takie hasła przekazują też coś więcej, niż samą ideę, którą firma chciała podzielić się ze światem. I choć nie wszystkie firmy dalej korzystają ze swoich słynnych sloganów, to wiele z nich dalej jest pamiętanych i chętnie przypominanych.

Najlepsze slogany firm technologicznych

najlepsze slogany firm technologicznych

Zacznijmy może od tego, czym w ogóle są takie slogany technologiczne. W tym wpisie chciałem przypomnieć Wam o tym, że słowa potrafią bardzo dobrze zdefiniować to, co chce stworzyć marka. Nie chodzi tutaj o slogany, które widujemy w gazetkach promocyjnych, więc wszystkie „najlepsze”, „najmocniejsze” i tak dalej zdecydowanie nie były brane pod uwagę. W tym przypadku szukałem haseł, które dookreślają daną firmę i są głównym przekazem reklamowym. Takim, który może towarzyszyć marce przez całe lata, a nie jest przypisany tylko do jednego produktu.

Claim, bo tak zwykło się nazywać takie hasła, to wyróżnik marki. Coś, co pozwala jednocześnie przekazać treść reklamową, ale także i samą ideę, która stoi za marką. Czasem to zabieg czysto marketingowy, a czasem coś więcej. W przypadku firm technologicznych takie claimy są dalej używane, choć można odnieść wrażenie, że jest ich coraz mniej. Osobiście mi tego trochę brakuje, stąd też wpadłem na pomysł, by przypomnieć te, które uważam za najciekawsze. Oczywiście Wy możecie mieć inne zdanie, a ja chętnie poznam Waszą opinię. Jeżeli macie jakiś ulubiony claim, który zapadł Wam w pamięć, dajcie znać w komentarzach. A teraz przejdźmy do rzeczy. Jakie są moim zdaniem najlepsze slogany firm technologicznych? Oto one.

Zobacz też: Jak rozwijało się AppGallery w ciągu ostatnich miesięcy?

Nokia – Connecting People

Nokia Connecting People

Dla mnie to przykład niemal idealnego claimu. Ma w sobie wszystko – począwszy od prostoty, a skończywszy na przekazie. Connecting People, czyli „łączymy ludzi” mówiąc dosłownie. Trudno wyobrazić sobie prostszy przekaz dla firmy, która zajmowała się produkcją telefonów. Jednocześnie samo hasło ma także inne znacznie, kiedy zestawimy je z grafiką dwóch łączących się dłoni. Ta pojawiała się na telefonach, kiedy te jeszcze były niezniszczalne. Mówimy tu więc także o „zbliżaniu ludzi do siebie”. Proste, klarowne i wyjątkowo zapadające w pamięć. I choć Nokia dziś dalej istnieje, to dla mnie zawsze będzie już kojarzyła się z tym, co było kiedyś, a w tym także i z tym hasłem.

Apple – Think Different

Apple Think Different

To hasło, którym Apple posługiwało się przez pięć lat (od 1997 do 2002 roku), ale pamiętają je zapewne wszyscy, którzy interesują się technologiami. Slogan stanowił odpowiedź na hasło IBM-a, które brzmiało po prostu „Think” (Myśl). Ono także było interesujące i pokazujące, że komputery mają wiele zastosowań, to jednak odpowiedź Apple była moim zdaniem o wiele ciekawsza. Slogan miał pokazywać, że można robić rzeczy inaczej – nie lepiej, a inaczej właśnie. Apple tym się właśnie wyróżniało i wnosiło powiew świeżości do skostniałego świata komputerów osobistych. Miało być przejawem kreatywności i wychodzenia poza utarte schematy. Dziś na Apple patrzymy inaczej, ale to hasło dalej powraca przy różnych okazjach, ale już w prześmiewczej formie. Nie zmienia to jednak tego, że na stałe zapisało się w historii.

Intel – Intel Inside

Intel Inside

Kolejny przykład na to, że można coś zrobić bardzo prosto, a jednocześnie trafić w samo sedno. Intel z początku znany był głównie profesjonalistom lub tym, którzy byli jakoś związani z branżą komputerową. Wszystko zmieniło się za sprawą tego prostego hasła, które dosłownie mówi o tym, że „w środku jest Intel”. Naklejki, koszulki, plakaty, a nawet memy. Intel sprawił, że komputery stały się ciekawe i intrygujące. Firma przez lata korzystała z tego sloganu, który nic nie stracił ze swojego przekazu.

Najlepsze slogany firm technologicznych – kogo jeszcze warto pamiętać?

Podobnych haseł było mnóstwo, ale nie wszystkie przetrwały próbę czasu. Niektórym się to jednak udało. Warto przypomnieć Motorolę z ich „Hello. Moto” czy LG z „Life’s Good”. W świecie gier także mieliśmy bardzo ciekawe claimy, a jednym z nich był ten od Nintendo, czyli „Born to play”. To jak, które slogany uważacie za najlepsze, a których wam w tej krótkiej liście brakuje?

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Bartosz Szczygielski

Nowymi technologiami zajmuje się od kilku lat. Kiedy o nich nie pisze, to pewnie pisze kolejną książkę. Jeżeli nie pisze kolejnej książki, to pewnie ogląda seriale, a jeżeli nie ogląda seriali, to najprawdopodobniej śpi.