Oppo TV S1

Telewizor Oppo TV S1 to kolejny krok producenta, by wejść na nowy rynek

4 minuty czytania
Komentarze

Telewizor Oppo TV S1 oraz TV R1 to przykład na to, że nie powinno stać się w miejscu. Oppo tym samym jest kolejnym producentem smartfonów, który postanowił zachęcić swoich klientów do tego, by wypróbowali inne rozwiązania, niż te najpopularniejsze. To jednak nie wszystko, co dziś pokazało Oppo. Wyraźnie widać, że firma przymierza się do mocniejszego wejścia na rynek IoT.

Telewizor Oppo TV S1

Oppo TV S1
Oppo TV S1

Oppo miało dziś swoją konferencję, na której zaprezentowano kilka naprawdę interesujących produktów. Jednym z nich był nowy zegarek, czyli Oppo Watch RX, o którym pisałem dla was w osobnym wpisie. Jednak to niejedyna rzecz, która warta jest uwagi. Kolejną są nowe telewizory, które producent zdecydował się wypuścić na rynek. Mowa tutaj o modelach – Oppo TV S1 oraz Oppo TV R1. I trzeba przyznać, że Oppo od razu uderza „z grubej rury”. Pierwszy z modeli pojawi się tylko w jednym rozmiarze – 65 cali. I mówimy tutaj o panelu QLED z funkcją Quantum Dot, który ma oferować rozdzielczość 4K (3840×2160 pikseli). Do tego ma dochodzić pokrycie NTCS na poziomie 120 procent oraz maksymalna jasność 1500 nitów. Jeżeli chodzi o odświeżanie ekranu, to tutaj ma być ono na poziomie 120 Hz. Do tego dochodzi jeszcze zmienne odświeżanie (VRR), co może być pożyteczne przy okazji transmisji sportowych.

Na pokładzie Oppo TV S1 znajdzie się aż 18 głośników, których łączna moc to 85 W. Nie zabrakło także wsparcia dla Dolby Atmos oraz kanałów 5.1.2. Jeżeli chodzi o procesor, to urządzeniem zarządza MediaTek MT9950, a towarzyszy mu 8,5 GB RAM. Na dane przeznaczono 128 GB. Ponoć urządzenie jest w stanie uruchomić się w czasie 1 sekundy. Sprzęt działa na systemie ColorOS TV. Nie zabrakło wsparcia dla HDMI 2.1, Wi-Fi 6 oraz NFC do szybkiego streamowania treści na telewizor z wykorzystaniem funkcji Oppo Share. Do tego ochrona przed szkodliwym, niebieskim światłem. A jak z ceną? Oppo TV S1 dostępne będzie w Chinach i tam kosztuje 7999 juanów, co daje około 6650 złotych.

Zobacz też: Bruce Willis wraca jako John McClane i walczy z… akumulatorem.

Oppo TV R1

Oppo TV R1
Oppo TV R1

Powyższy model można zaliczyć do wyższej półki, ale Oppo ma w zanadrzu także dwa inne telewizory. Oppo TV R1 pojawi się bowiem w dwóch rozmiarach – 55 oraz 65 cali. W tym przypadku mówimy o telewizorach z matrycami LCD i podświetleniem LED oraz rozdzielczości 4K. Oppo postawiło na niewielkie ramki wokół wyświetlacza, a ten ma zajmować około 96 procent frontowego panelu. Pokrycie DCI-P3 stoi na poziomie 93 procent, a sprzęt także wyposażono w złącze HDMI 2.1 czy moduł Wi-Fi 6. Procesorem został tutaj MediaTek MTK9652, ale na pokładzie jest jedynie 2 GB RAM oraz 32 GB na dane. Dalej jednak mówimy o naprawdę interesującym sprzęcie. Ile trzeba zapłacić, by stać się jego właścicielem? Oppo TV R1 z ekranem o przekątnej 65 cali wyceniono w Chinach na 4299 juanów. To daje około 2500 złotych. Model 55-calowy kosztuje 3299 juanów, a więc około 1920 złotych. Niestety, ale nie wiadomo, czy Oppo zdecyduje się wprowadzić swoje telewizory do naszego kraju.

OPPO Enco X True

OPPO Enco X True
OPPO Enco X True

Kolejnym urządzeniem, które zaprezentowano dziś w Chinach, były słuchawki OPPO Enco X True. To wynik współpracy Oppo z firmą Dynaudio. Słuchawki OPPO Enco X True zostały dostrojone przez Głównego Specjalistę ds. Akustyki w firmie, czyli Daniela Emontsa. Jak przystało na nowoczesny sprzęt, słuchawki wyposażono w funkcję aktywnej redukcji szumów z otoczenia (ANC). Do tego można je ładować bezprzewodowo, co ostatnimi czasy staje się wyjątkowo popularnym rozwiązaniem. Oczywiście nie zabrakło na pokładzie mikrofonu, który także ma niwelować szumy, więc prowadzenie rozmów będzie przyjemniejsze.

Oppo wchodzi w erę IoT

IoT, czyli Internet Rzeczy, to coraz popularniejsze rozwiązanie. Wielu producentów dąży do tego, by budować swoje własne systemu urządzeń, które można połączyć w jedną sieć. Oppo nie zamierza tutaj odstawać, a premiera nowych telewizorów jest pierwszym krokiem ku bardziej odważnym decyzjom. Firma ma zamiar skoncentrować się w przyszłości na trzech kluczowych segmentach rynku – rozrywce, sprzęcie AGD oraz wyposażeniu wnętrz i sportowi. I wokół tych obszarów, Oppo ma zamiar się rozwijać i pokazywać nowe urządzenia. Miejmy nadzieję, że choć część z nich trafi do naszego kraju.

Źródło: Oppo informacja prasowa / GizmoChina

Motyw