Niepodważalnym numerem jeden na rynku wyszukiwarek jest ta od Google. Nie znam osoby, która by nie znała tego wspaniałego narzędzia. Nie znam też człowieka, który używałby Bing od Microsoft. Gigant jednak nie daje za wygraną i stara się zmienić przeglądarkę. Oto właśnie Bing zmienił się w Microsoft Bing.

Bing

Microsoft Bing

Wyszukiwarka Bing kusi kilkoma funkcjami:

  • Give with Bing – po dołączeniu do programu Microsoft Rewards i włączeniu trybu Give, wyszukiwania z użyciem Bing będą generować punkty programu Rewards, które można następnie przeznaczyć na darowiznę na rzecz wybranej przez siebie organizacji non-profit. Niestety ta opcja oznaczona jest dwoma gwiazdkami, pod którymi możemy przeczytać: punkty zdobyte w programie Rewards można wymieniać na karty podarunkowe na następujących rynkach: Australia, Francja, Hiszpania, Kanada, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy. Program nie jest dostępny w innych krajach.
  • Prywatność bez kompromisów – Microsoft Edge i Bing oferują więcej prywatności w trybie InPrivate. Twoje wyszukiwania nie są przypisane do Ciebie, co daje większą kontrolę nad danymi, bez uszczerbku dla wyników wyszukiwania i trafności.
  • Wyszukiwanie, obsługiwane przez Bing, na wyciągnięcie ręki – szybko znajdź plik, zdjęcie lub odpowiedź, zwyczajnie wyszukując za pomocą Bing z poziomu paska zadań Windows 10.
  • Wykorzystaj pełnię możliwości sieci – każda strona nowej karty umożliwia wyszukiwanie za pomocą Bing i przejście do najpopularniejszych witryn, a także zapewnia dostęp do bezpłatnych, wysokiej jakości wiadomości od ponad 4500 firm medialnych dzięki Microsoft News.

Jak widać funkcje te nie są specjalnie przełomowe ani też zachęcające do zmiany przeglądarki. No dobrze, ale przejdźmy w końcu do zmiany nazwy – może za nią idą inne nowości?

Zobacz także: Google nie ma pomysłu na smartfony Pixel

„Nowy” Microsoft Bing

Firma Microsoft zmieniła dziś swoją wyszukiwarkę na Microsoft Bing w ramach rebrandingu. Chociaż zdecydowana większość ludzi prawdopodobnie nadal będzie nazywać to Bing, Microsoft ujawnił dziś w poście na blogu zmianę nazwy na Microsoft Bing. Gigant z Redmond nie wyjaśnia, dlaczego dodał nazwę firmy do marki, poza tym, że odzwierciedla „ciągłą integrację naszych doświadczeń wyszukiwania w całej rodzinie Microsoft”.

Bing

Ta zmiana marki oznacza, że Bing używa teraz własnego zaktualizowanego logo na stronie głównej wyszukiwarki. Nie jest jasne, czy spółka z Redmond ostatecznie wycofa logo Bing na rzecz tego bardziej skoncentrowanego na nazwie firmy, czy po prostu użyje obu w przyszłości.

W ostatnich miesiącach Microsoft eksperymentował z logo Bing, a niektóre z tych prac pojawiały się tymczasowo w wyszukiwarce firmy. Gigant zdecydował się również dodać nazwę firmy do wielu swoich produktów w ostatnich latach. Przykładowo Sklep Windows zmienił się na Microsoft Store, a Office 365 nazywa się teraz Microsoft 365. Microsoft Edge i Microsoft Teams używają marki giganta z Redmond, podczas gdy Surface i Xbox w dużej mierze unikają dotychczas szerszych działań firmy Microsoft.

Zapewne zastanawiacie się, czy coś się zmieniło w wyszukiwarce w związku ze zmianą nazwy. Niestety mam złe wieści, ponieważ główna zmiana dotyczy programu Rewards, który nie jest dostępny w Polsce. No cóż, bez smutku zostanę z Google.

Źródło: Microsoft, theverge

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Adam Lulek

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, wykładowca, maniak GPW, gier strategicznych, smartfonów i nowych technologii. Sympatyk kolejnictwa i muzyki elektronicznej.