Apple One

Czy Apple One to szansa, aby zaoszczędzić? Niekoniecznie

4 minuty czytania
Komentarze

Na konferencji we wrześniu, Tim Cook zaprezentował usługę Apple One. Jest to właściwie pakiet usług, który składa się z trzech różnych ofert. Już w tym momencie można stwierdzić, że nazwa usługi nie współgra z tym, co jest do wyboru.

Okazja według firmy z Cupertino

Według Apple każdy z trzech planów oferuje duże miesięczne oszczędności, przy czym najtańszy plan indywidualny obniża sumę o 6 USD miesięcznie w porównaniu z zakupem każdej z czterech usług uwzględnionych osobno. Plan rodzinny pozwoli zaoszczędzić 8 USD miesięcznie, a plan Premier aż 25 USD.

Te liczby jednak zawierają założenie, że klienci chcą i są skłonni zapłacić za wszystkie te oddzielne usługi. Jeżeli przyjrzymy się temu bliżej, to wychodzi na to, że to okazja, ale nie dla każdego.

Co oferuje Apple One w Polsce

Apple One

W Polsce dostępne są dwa pakiety usług Apple One:

  • Dla Ciebie oferuje dostęp do Apple Music, TV+, Arcade oraz 50 GB w iCloud. To wszystko wyceniono na 24,99 złotego miesięcznie. Biorąc pod uwagę standardowe ceny usług oszczędność to 48,97 złotego miesięcznie. Serwis z muzyką kosztuje 19,99 zł na miesiąc, a te z filmami i grami każdy po 24,99 złotego miesięcznie. 50 GB w chmurze z Cupertino za miesiąc to 3,99 zł. 
  • Dla Rodziny. Oferuje dostęp do tych samych usług co powyższy, ale w chmurze iCloud do dyspozycji mamy 200 GB. Możemy go dzielić z pięcioma innymi osobami, w oszczędność to 51,97 złotego miesięcznie. Wysokość naszych oszczędności obliczona jest na podstawie standardowej ceny za serwisy kupowane oddzielnie. 

Apple One oszczędnością, ale nie dla wszystkich

Zacznijmy od planu Apple One dla klientów indywidualnych. Kupując plan Apple Music (9,99 USD miesięcznie), iCloud o pojemności 50 GB (0,99 USD miesięcznie) oraz dostęp do Apple Arcade (4,99 USD miesięcznie) i Apple TV Plus (4,99 USD miesięcznie) za 14,99 USD, wydaje się, że użytkownik oszczędza pieniądze. Jeśli jednak używasz tylko Apple Music i iCloud, to lepiej subskrybować te usługi oddzielnie za 11 USD. Podobnie jest w pakiecie dla rodziny.

Apple One
Apple One

W większości przypadków Apple One ma sens tylko wtedy, gdy już subskrybujesz najbardziej pożądane usługi Apple: iCloud, który jest niezbędny do tworzenia kopii zapasowych większości iPhone’ów (biorąc pod uwagę coraz bardziej absurdalne 5 GB przydziału Apple na nowe urządzenia) oraz Apple Music. Ostatecznie Apple One nie sprawia, że subskrypcja tych dwóch kluczowych usług jest znacznie tańsza – po prostu zapewnia zniżkę na subskrypcję mniej popularnych usług Apple. To dobra zniżka, ale taka, która nadal skutkuje tym, że większość klientów płaci więcej niż obecnie.

Zobacz także: Microsoft zainstaluje Edge na Twoim komputerze

Potwierdzają to twarde liczby. Według Counterpoint Research, Apple Music miał około 68 milionów użytkowników do końca 2019 roku. Analitycy Barclays oszacowali, że firma miała 170 milionów płatnych klientów iCloud w 2018 roku. Dla porównania Apple miał zaledwie 10 milionów subskrybentów Apple TV Plus w lutym 2020 roku. Wielu z nich korzystało z bezpłatnej rocznej wersji próbnej oferowanej przez Apple, która zacznie wygasać w przyszłym miesiącu. I chociaż trudniej jest oszacować dane dotyczące Arcade, prawdopodobnie są one znacznie poniżej Apple Music i iCloud.

Innymi słowy: liczba klientów, którzy już subskrybują usługi Apple poza Music i iCloud, czyli ci, którzy faktycznie skorzystaliby z obniżonych cen, jest znacznie większa niż tych, którzy tego nie robią. O to właśnie chodzi w Apple One – usługa jest nie po to, by zaoszczędzić pieniądze, ale po to, byś wydał więcej na usługi takie jak Apple Arcade i Apple TV Plus, których wcześniej być może nie rozważałeś.

Korzystanie z Apple One w celu zwiększenia liczby użytkowników mniej popularnych ofert ma wiele sensu i pozwoli firmie z Cupertino zarobić krocie.

Źródło: theverge

Motyw