Apple zmienia strategię Apple Arcade i anuluje kontrakty na niektóre gry, jednocześnie dążąc do tytułów, które pomogą zatrzymać subskrybentów, informuje Bloomberg. Firma na początku tego roku zakończyła kontrakty z wieloma studiami gier i poinformowała ich o swoim nowym podejściu do wybierania tytułów do usługi. Niektóre nadchodzące gry, które planowano obsługiwać, nie miały wystarczająco wysokiego poziomu „zaangażowania”, a firma szuka takich, które utrzymają zainteresowanie użytkowników. Raport cytuje osoby zaznajomione ze sprawą, twierdząc, że producent poinformował deweloperów o anulowanych umowach i zmienił kierunek w kwietniu.

Zobacz także: Apple pracuje nad okularami VR, ale w ostatniej chwili zmienia koncepcję

Apple Arcade na razie nie spełnia oczekiwań

Jak dotąd żadna gra w serwisie nie stała się poważnym hitem i nie wiadomo do końca, jak dobrze sobie radzi cała usługa. Niektórzy programiści spekulują, że zmiana strategii wskazuje, że wzrost liczby subskrybentów jest słabszy niż oczekiwano. Niedawno spółka zaczęła oferować niektórym osobom drugi bezpłatny miesiąc próbny, co może sugerować, że użytkownicy nie pozostają subskrybentami przez wystarczająco długi okres. W oświadczeniu dla Bloomberga, Apple poinformowało, że jego wizją zawsze była próba „rozwoju i ewolucji katalogu Apple Arcade ”” i że zawsze planowano wprowadzić zmiany w ofercie gier w oparciu o opinie subskrybentów.

Apple Arcade

„Apple Arcade na nowo zdefiniowało, czym może być usługa subskrypcji gier, stawiając je na wyciągnięcie ręki dla subskrybentów i ich rodzin na wszystkich urządzeniach Apple ”- poinformowano w oświadczeniu. „Jesteśmy dumni z tego, że uruchomiliśmy pierwszą w historii usługę subskrypcji gier mobilnych, która obejmuje obecnie ponad 120 tytułów, z których wiele jest wielokrotnie nagradzanych i cieszących się dużym uznaniem ze względu na ich kunszt i rozgrywkę. Wizją zawsze było rozwijanie Apple Arcade‌ i ​​nie możemy się doczekać, aż nasi użytkownicy wypróbują gry, nad którymi pracują teraz programiści. ”

Czym jest Apple Arcade?

Apple Arcade zaprezentowano we wrześniu 2019 roku, wyceniając usługę na $4,99 miesięcznie. Gry są dostępne dla wszystkich członków rodziny w tym przedziale cenowym i nie zawierają reklam ani zakupów w aplikacji. Od czasu uruchomienia Apple dodawało nowe gry prawie co tydzień, a obecnie dostępnych jest ponad 120 tytułów. Spółka Tima Cooka sfinansowała prace nad wieloma grami, które zostały stworzone dla serwisu”, do tej pory wydając od $1 miliona do $5 milionów na kilka tytułów.

Apple Arcade

Najwyraźniej niektóre z głębszych i poruszających się gier po prostu nie utrzymywały zaangażowania graczy, a zatem nie sprawiały, że usługa subskrypcji gier wydawała się równie wartościowa. Raport twierdzi, że firma z nadgryzionym jabłkiem w logo podała jeden konkretny przykład rodzajów gier, które chce zobaczyć więcej – to Grindstone. To nie jest podstawowa gra polegająca na dopasowywaniu 3 elementów, ale rodzaj łamigłówki y, która często odnosi sukcesy jako gry freemium w App Store. Jest to również doskonały przykład tego, jak usunięcie przeszkód w projektowaniu gier freemium umożliwia osiągnięcie świetnego efektu.

Źródło: MacRumors, MacWorld

    Google News
    Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
    Obserwuj

    Mariusz Nowak

    Fan nowoczesnej architektury, zdrowego trybu życia i muzyki alternatywnej. Użytkownik sprzętu Apple;)