Ubezpieczenie smartfona w T-Mobile występuje w kilku wariantach – operator właśnie poinformował o nowych pakietach ochrony. Znamy ich ceny oraz warunki ubezpieczenia. Przyjrzyjmy się więc ofercie T-Mobile nieco bliżej. Uprzedzając ewentualne teorie o stronniczości czy promowaniu właśnie T-Mobile – w najbliższym czasie przyjrzymy się także ofertom ubezpieczeniowym innych operatorów działających na polskim rynku.
Ubezpieczenie smartfona w T-Mobile – oto propozycje operatora
Pierwsza opcja ochrony to ubezpieczenie Basic. W ramach tej oferty możemy bezpłatnie otrzymać urządzenie zastępcze na czas naprawy naszego smartfona. Ubezpieczenie obejmuje naprawę wyświetlacza w przypadku jego mechanicznego uszkodzenia lub zalania urządzenia. Jaki jest koszt tej ochrony? Miesięczna składka wynosi 9,99 zł.
Jedną z nowych form ochrony smartfona w T-Mobile jest ubezpieczenie Standard. W tym wariancie ubezpieczeniem są objęte wszystkie elementy urządzenia. Jeżeli telefon ulegnie uszkodzeniu mechanicznemu lub zalaniu T-Mobile naprawi je (limit kosztów naprawy to taka sama kwota, za jaką kupiliśmy smartfona) lub wymieni na nowe. Podobnie jak w wariancie Basic, możemy otrzymać bezpłatnie telefon zastępczy na czas naprawy. Ile kosztuje ubezpieczenie Standard? Zależy to od ceny naszego smartfona. T-Mobile podaje trzy kwoty: 13,99 zł, 18,99 zł oraz 29,99 zł. Oczywiście jest to składka miesięczna.
Ostatnia możliwość dodatkowej ochrony smartfona to ubezpieczenie Premium. Ten wariant to również nowość. Ubezpieczeniem są objęte wszystkie elementy telefonu. W przypadku uszkodzenia mechanicznego bądź zalania, smartfon zostanie naprawiony (limit kosztów – cena telefonu) lub wymieniony na nowy. Na czas naprawy otrzymamy urządzenie zastępcze. Brzmi podobnie, jak opis ubezpieczenia Standard, prawda? Jest jednak pewna różnica. Ubezpieczenie Premium obejmuje także kradzież (w jej przypadku T-Mobile da nam nowe urządzenie). Kolejna zaleta – w przypadku nieuprawnionego użycia operator zwróci nam koszty połączeń lub innych usług telekomunikacyjnych do 1 000 zł. Żeby nie było tak kolorowo, za ubezpieczenie Premium trzeba zapłacić więcej, niż za pakiety Basic czy Premium. Najbardziej szeroka oferta ochrony wiąże się z miesięczną opłatą w wysokości 15,99 zł, 22,99 zł lub 34,99 zł. To, która stawka będzie nas dotyczyć, zależy od ceny smartfona.
Aplikacja diagnostyczna i zalety, którymi chwali się operator
T-Mobile oferuje użytkownikom oferty ubezpieczeniowej dostęp do aplikacji diagnostycznej. Jest ona bezpłatna i pozwala sprawdzić stan techniczny smartfona, m.in. ekranu oraz głośników. Możemy za jej pomocą zweryfikować również specyfikację naszego telefonu, choć warto zauważyć, że osoby choć minimalnie zaznajomione z technologią poradzą sobie z takim zadaniem bez specjalnego programu od T-Mobile. Mimo to aplikacja diagnostyczna to ciekawy dodatek w ubezpieczeniowej ofercie operatora.
T-Mobile wymienia na swojej stronie zalety, które dotyczą jego oferty ubezpieczeniowej. Operator wspomina o serwisie door-to-door czy zachowaniu gwarancji producenta. T-Mobile zapewnia też, że naprawa jest realizowana w autoryzowanych serwisach producentów.
Czy ubezpieczenie smartfona w T-Mobile jest opłacalne?
Zastanawiając się nad zakupieniem ubezpieczenia na telefon, warto policzyć, ile będzie ono nas kosztowało np. w ciągu roku i jak te koszty się mają do ceny smartfona. Najtańsza jest opcja Basic, którą niezależnie od wartości urządzenia możemy mieć za niecałe 120 zł rocznie. Skupia się ona jednak na ochronie wyświetlacza, a za znacznie mniej niż 120 zł możemy kupić bardzo dobrej jakości szkło hartowane – po jego prawidłowym zamontowaniu musielibyśmy mieć wyjątkowego pecha, żeby wyświetlacz mimo to się stłukł.
Czytaj także: Jeden program, by rządzić nimi wszystkimi – poznaj prosty sposób na zwiększenie bezpieczeństwa w internecie
Nowe pakiety ubezpieczeniowe w ofercie T-Mobile są już ciekawsze i bardziej rozbudowane. Szczególnie ubezpieczenie Premium, które chroni nas m.in. w przypadku kradzieży. Żeby jednak odpowiedzieć na pytanie, czy warto inwestować w takie ubezpieczenie, powinniśmy zdać sobie sprawę z kosztów w dłuższej perspektywie czasu i zastanowić się, jak nasza praca, miejsce zamieszkania czy styl życia wpływają na ryzyko wystąpienia przypadków, przed którymi chroni ubezpieczenie.
źródło: T-Mobile