Na rynku komunikatorów biznesowych ostatnio liczą się głównie trzy rozwiązania. Każda z nich opiera się na nieco innej formule, a co za tym idzie, jest przeznaczona dla innych podmiotów. Są zbawieniem dla przedsiębiorców, którzy mogą porozumiewać się prawie tak szybko, jak na miejscu w firmie. Może czasami nawet jeszcze szybciej? Zoom, Microsoft Teams lub Google Meet – co wybrać z tego zestawienia? To pytanie zadaje sobie wiele osób. Co wybrać i na co zwrócić uwagę podczas decydowania się na konkretne rozwiązanie? Nasze porównanie powinno rozwiać przynajmniej podstawowe wątpliwości.

Co oferuje Google Meet?

Propozycja od giganta internetowego jest przeznaczona przede wszystkim dla osób, którym zależy na płynności i dobrej jakości rozmowy. Dodatkowo tak samo jak wszystkie rozwiązania od Google, komunikator charakteryzuje się przede wszystkim prostotą. Jeśli nie potrzebujesz żadnych wymyślnych funkcji – z których na pewno Ty lub Twoja firma nie skorzystacie ani razu – wtedy Google Meet jest wyborem idealnym. Rozwiązanie powinno być także naturalnym wyborem dla użytkowników pakietu G suite oraz tych osób, które po prostu są przyzwyczajone do korzystania ze wszystkich rozwiązań ze stajni Google’a i cenią sobie posiadanie jednego konta do wszystkich usług. Jeśli jesteś przyzwyczajony do Dysku Google, Gmaila oraz Kalendarza Google, wówczas powinieneś bez zastanowienia wybrać rozwiązanie Google. Jeśli jesteś przeciwnikiem googlowych narzędzi, wówczas lepiej poszukać czegoś innego.

Najważniejsze cechy Google Meet:

  • prostota użytkowania,
  • możliwość udostępniania ekranu,
  • brak skomplikowanych funkcji,
  • dobra jakość połączenia,
  • synchronizacja ze wszystkimi usługami Google,
  • możliwość użytkowania w każdym systemie operacyjnym – wystarczy dostęp do internetu i przeglądarki internetowej,
  • aplikacja na Androida i iOS’a 
  • spotkanie do 250 osób

Zobacz także: Google Meet bezpłatnie dla wszystkich, ale jeszcze nie teraz

Co oferuje Microsoft Teams? 

Kolejną propozycją jest Microsoft Teams, który kierowany jest przede wszystkim do korporacji ze względu na rozbudowanie narzędzia oraz mnogość możliwości oferowanych przez komunikator. Firmy korzystające z pakietu Microsoft Office na pewno docenią dopełnianie się wszystkich biurowych narzędzi z Microsoft Teams takich jak Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft PowerPoint oraz wiele innych. Microsoft Teams umożliwia tworzenie grup dyskusyjnych oraz chatów. To pozwala wysyłać pliki pomiędzy uczestnikami zespołu znacznie szybciej niż mailem oraz pozostawać w kontakcie niekoniecznie zdzwaniając się przez cały czas. Podobnie jak w przypadku Google Meet i użytkowników G suite, jeśli dany podmiot korzysta z pakietu Microsoft Office (w zasadzie Microsoft 365), wówczas Microsoft Teams jest naturalnym wyborem. W ten sposób można zapewnić sobie po prostu kompatybilne działanie wszystkich narzędzi. 

Najważniejsze cechy Microsoft Teams: 

  • kompatybilność z Microsoft 365,
  • duża liczba funkcji i zastosowań,
  • możliwość udostępniania ekranu,
  • zdalne sterowanie innym komputerem podczas spotkania za zgodą drugiego użytkownika, 
  • aplikacja na Androida i iOS’a
  • możliwość użytkowania przez przeglądarkę,
  • spotkanie do 250 osób

Zobacz także: Microsoft Teams bije rekordy. To świetne i niedocenione narzędzie do pracy

Co oferuje Zoom?

Jeśli nie jesteś fanem rozwiązań gigantów takich jak Google oraz Microsoft, wówczas drzwi zdalnej współpracy nie są przed Tobą zamknięte. Istnieje wiele różnych możliwości, których w ostatnim czasie największym reprezentantem staje się Zoom. To rozwiązanie w poszczególnych państwach staje się championem, deklasyfikując powyższe rozwiązania. Jednak ostatni czas nie należy dla firmy do najłatwiejszego z powodu afery dotyczącej prywatności użytkowników. Zoom początkowo reklamował się przede wszystkim możliwością prowadzenia rozmowy, w której uczestniczy nawet 100 osób – jednak ta liczba nie jest już taka imponująca, kiedy rozmawiamy o Google Meet (250 osób na jednej rozmowie). Jeśli szukasz prostego sposobu do zrobienia wideokonferencji i nie potrzebujesz niczego innego poza samym komunikatorem, wtedy Zoom jest tym dobrym wyborem. 

Cechy Zoom’a: 

  • w przypadku komputera brak możliwości rozmowy przez przeglądarkę – trzeba pobrać aplikację na urządzenie,
  • aplikacja na Androida i iOS’s,
  • spotkanie do 100 osób 

Zobacz także: Inwestorzy pomylili aplikację ZOOM z inną spółką? To nie jedyny przykład

Zoom, Microsoft Teams lub Google Meet – co wybrać?

Reasumując, można dojść do prostych wniosków i odpowiedzi zadanych na powyższe pytania. Google Meet oraz Microsoft Teams często jest wyborem naturalnym w zależności od pakietów używanych przez Twoją firmę. W przypadku G suite zapewne mądrym będzie wybór Google Meet, dla Microsoft 365 – Microsoft Teams, a jeśli nie liczy się dla Ciebie kompatybilność z narzędziami – tak, aby wszystkie były z jednej stajni – wówczas Zoom to rozwiązanie warte uwagi. 

Podsumowanie porównania Zoom, Microsoft Teams i Google Meet 

KategoriaZoom Microsoft TeamsGoogle Meet
Osób na spotkaniu100250250
Aplikacja na AndroidaTAKTAKTAK
Aplikacja na iOSTAK TAKTAK
Aplikacja na komputerTAKTAKNIE
Możliwość prowadzenia rozmów przez przeglądarkęNIETAKTAK 
Zdalne sterowanie innym komputerem podczas rozmowyNIETAKNIE – istnieje osobna usługa Google dla tej czynności – Chrome Remote Desktop
WhiteboardTAKTAKNIE – istnieje osobna usługa Google dla tej czynności – Google Jamboard
Możliwość nagrywania ekranu w czasie rzeczywistymTAK TAKTAK

Źródło obrazka wyróżniającego: Obraz marinabridger z Pixabay

źródło: techrepublic.com

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Kamil Żółkiewicz

Miłośnik nowoczesnych technologii, w których docenia przede wszystkim możliwości zdalnej współpracy. Ceni przede wszystkim technologiczne zastosowanie w zakresie biznesu. Od wielu lat redaktor poszczególnych serwisów internetowych.