SMS

Verified SMS – Google chce bezpiecznych SMS-ów i w Polsce ma już partnera

4 minuty czytania
Komentarze

Verified SMS to nowe podejście giganta z Mountain View do kwestii bezpieczeństwa w sieci. Osoby podszywające się pod firmy czy instytucje od dawna próbują wyłudzić dane osobowe nieświadomych użytkowników. I w tym procederze są coraz bardziej przebiegli. Jedną z metod jest wysyłanie SMS-ów, które przekierowują do niebezpiecznych witryn. I tutaj na scenę wchodzi Google całe na biało.

Verified SMS – czym jest?

Zapewne nie jeden raz w skrzynce pojawił się wam SMS od nieznanego nadawcy. Nie wiadomo skąd miał numer, a co więcej, chce żebyście się gdzieś zarejestrowali lub co gorsza, co opłacili. Nieświadomi użytkownicy mogą dać się „złapać” na coś takiego, bo phishing nie występuje przecież tylko w mailach. Google doskonale zdaje sobie z tego sprawę i dlatego jakiś czas temu zaprezentowało swój pomysł na rozwiązanie sytuacji. Verified SMS, czyli vSMS, to usługa, która przeznaczona jest jednak dla firm, a nie zwykłych użytkowników.

Verified SMS
Fot. Verified SMS Google

Założenie jest banalnie proste. Firma, która chce uzyskać od Google specjalną „odznakę”, zgłasza się do nich lub do kogoś, kto ich reprezentuje. Składa odpowiedni wniosek i czeka na wersyfikację. Jeżeli ta zostanie potwierdzona, każdy SMS wysłany od danej firmy, kiedy trafi do skrzynki odbiorczej użytkownika, zostanie opatrzony specjalną informacją o weryfikacji. Ta pojawi się na górze wiadomości, ale pod warunkiem, że korzysta się z aplikacji Google Messeges. Verified SMS ma więc potencjał do tego, by stać się czymś więcej, niż tylko kolejnym projektem Google, który ma potencjał, a nic się z nim nie dzieje. Tylko że tutaj najważniejsze jest to, by firmy same się do Google zgłaszały.

Zobacz też: Czy Pixel 4a będzie alternatywą dla iPhone SE?

Czy usługa działa w Polsce?

Pierwsze testy usługi vSMS prowadzone były w Stanach Zjednoczonych, Indiach, Brazylii czy Wielkiej Brytanii. Jednak Google chciałoby, żeby w przyszłości usługa była dostępna globalnie. Wprawdzie odbieranie SMS-ów od firm nie zawsze jest tym, co cieszy użytkowników smartfonów, to jednak jest to przydatne. Szczególnie w momencie, kiedy jest się informowanym o promocjach czy dostaje się kody zniżkowe. W tym przypadku dość chętnie takie wiadomości się odbiera. Jednak takie SMS też często wysyłane są przez oszustów. Ci liczą na to, że łatwiej będzie w ten sposób kogoś nabrać. I niestety, ale mają rację.

SMS
Fot. PixaBay

W Polsce są już firmy, który zajmują się pośredniczeniem w uzyskaniu statusu vSMS przez firmy. Jedną z nich jest SMSAPI, które już od jakiegoś czasu wprowadza vSMS u siebie.

Google przyjął wobec phishingowych SMS-ów podobną strategię, co wobec fałszywych stron WWW. Wszystko wskazuje na to, że za kilka lat nie zobaczymy już w swoich  telefonach wiadomości od podejrzanych nadawców, bo zostaną sprytnie schowane. W tej chwili trwają prace nad oznaczeniem wiarygodnych firm oraz organizacji i dlatego warto będzie skorzystać z tej funkcji już na starcie. Firma, która zacznie wysyłać vSMS pokaże swoje szczere intencje dbania o bezpieczeństwo i przy okazji wyróżni się na tle niezweryfikowanych nadawców. –  Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI.

Czy potrzebujemy SMS-ów?

Może się wydawać, że w czasach, kiedy mamy do dyspozycji tyle komunikatorów, ile tylko możemy sobie zamarzyć, SMS-y są już niepotrzebne. Przynajmniej jeżeli chodzi o samą możliwość kontaktu z najbliższymi. Trzeba jednak pamiętać, że to dalej doskonały kanał komunikacji, jeżeli chodzi o marketing. To także coś, co znajdziemy w praktycznie każdym telefonie. Niezależnie od tego, ile ma lat i na jakim systemie został postawiony.

Faktycznie, korzystanie z SMS-ów może być teraz rzadsze, niż miało to miejsce przed kilkoma laty. Jednak ten format zostanie z nami jeszcze bardzo długo. Dobrze, że Google wprowadziło Verified SMS, choć nie do końca jest to rozwiązanie idealne. Dalej przecież firmy muszą się zgłaszać do giganta, a dodatkowo trzeba korzystać z ich aplikacji. Cóż, ponoć nie ma rozwiązań idealnych.

Źródło: Google Developers / SMSAPI informacja prasowa

Motyw