Realme X50

Konkurencja przynosi korzyści – rozmowa z dyrektorem Realme w Polsce

6 minut czytania
Komentarze

Nasza rozmowa z dyrektorem Realme w Polsce odbyła się zaraz po tym, jak marka oficjalnie pojawiła się na naszym rynku. Jej debiut sprawił, że o Realme usłyszało znacznie więcej osób, niż dotychczas. Producent, który znany był głównie w kręgach technologicznych, teraz ma szansę na przebicie się do szerszej publiczności. I o tym właśnie rozmawialiśmy z Jasonem Guo, dyrektorem Realme w Polsce oraz na całą Europę Wschodnią.

Rozmowa z dyrektorem Realme

Realme X50
Fot. Realme X50

Bartosz Szczygielski, Android.com.pl: O realme w branży technologicznej jest głośno już od dawna. Czemu tak długo musieliśmy czekać na debiut smartfonów na innych rynkach?

Jason Guo, dyrektor Realme w Europie Wschodniej: Nasza strategia zakładała, w pierwszej fazie, wprowadzenie marki na rynki azjatyckie, a w kolejnym kroku ekspansję rynków europejskich. Po wprowadzeniu z sukcesem realme do Indii i Chin przyszła kolej na Europę. Od samego początku nasza marka ma bardzo ambitny plan i jest głęboko zaangażowana w sektor europejski, dlatego jesteśmy już obecni na rynkach w kluczowych dla nas krajach – Wielkiej Brytanii, Francji, we Włoszech oraz Niemczech, a od 2 kwietnia również w Polsce.

Nasz kraj ma być jednym z ważniejszych rynków na Starym Kontynencie Waszej marki. Jesteśmy wyjątkowi pod jakimś względem?

Polska jest największym państwem i kluczowym rynkiem w Europie Środkowej, sukces na polskim rynku będzie dla realme siłą napędową sukcesu na innych rynkach w regionie. Główną grupą docelową w Polsce są młodzi użytkownicy smartfonów, którzy doceniają innowacje technologiczne i podążają za potrzebą ciągłych zmian. Chcemy dać im swobodę wyboru, oferując szeroką gamę smartfonów w każdym segmencie cenowym, od modeli podstawowych do flagowych. Wierzymy, że na polskim rynku występuje duża przestrzeń dla naszych produktów, oraz że Polacy docenią wysoki stosunek jakości do ceny urządzeń realme. Wejście do Polski to kolejny krok w kierunku stania się najszybciej rozwijającą marką smartfonów na świecie.

Realme X50
Fot. Realme X50

Wyróżniki marki

Czym realme może przekonać do siebie nowych klientów? Marka nie jest jeszcze dobrze znana, a konkurencja nie śpi?

Kombinacje techniczne i funkcjonalne, których używamy, oparte są na dogłębnych badaniach rynku i mogą w pełni zaspokoić  potrzeby użytkowników. Dążymy do tego, aby być „Popularyzatorem technologii”, wprowadzać najnowsze rozwiązania do różnych segmentów cenowych. Sugerowane ceny smartfonów będą wahały się od 500 do 2000 zł, w zależności od modelu. Jednocześnie chcemy walczyć o klientów nie tylko ceną, ale także wysoką jakością i designem. Podczas polskiej premiery pokazaliśmy pierwszy ekran z odświeżaniem 90 Hz i aparat 64 MP. Mimo że sieć 5G nie jest jeszcze dostępna dla ogółu społeczeństwa, to intensywnie pracujemy z naszymi partnerami, aby stała się ona rzeczywistością. Jesteśmy pionierami w tej dziedzinie, gdy nadejdzie odpowiedni moment, będziemy gotowi.

Dostęp do sieci 5G, najnowsze podzespoły i dopracowany wygląd – to wszystko ma znaczenie w budowaniu zaufania klientów. A jak będzie wyglądała sytuacja z ewentualnymi reklamacjami? I gdzie docelowo będzie można kupić produkty realme?

Nawiązaliśmy współpracę z głównymi detalistami, takimi jak X-KOM, RTV EURO AGD, czy Media Expert. Ponadto, posiadamy strategię wejścia we współpracę z operatorami i ta współpraca jest dla nas bardzo ważna. Klienci w Polsce nie będą musieli długo czekać na smartfony w sieciach telefonicznych, ale na chwilę obecną jest za wcześnie, aby mówić o tym szerzej. Jeżeli chodzi o reklamację to odbywa się ona w standardowych procedurach, czyli zwrot na podstawie dokumentu zakupu oraz na podstawie gwarancji. Stworzyliśmy także dedykowaną stronę ze wsparciem technicznym realme.

Realme C3
Fot. Realme C3

Konkurencja nie śpi

realme ma wspólną historię z Oppo, czyli marką, która już zaznaczyła swoją obecność na naszym rynku. Czy to będzie bratobójcza walka, a może jedynie zdrowa konkurencja?

realme i OPPO to dwie całkowicie niezależne marki. Posiadamy własne i niezależne pozycjonowanie rynkowe, odrębny zespół badawczo-rozwojowy i marketingowy oraz indywidualną strategię dedykowaną realme.

Segment telefonów ze średniej półki jest już mocno zapchany. Mamy wspomniane Oppo, ale także Redmi, Xiaomi czy Samsunga i Huawei. realme rośnie w siłę, ale nie obawiacie się tego, że w Polsce będzie Wam ciężko się przebić do świadomości konsumentów?

Konkurencja na rynku przynosi korzyści konsumentom, nie obawiamy się porównywania z innymi producentami smartfonów. realme to młoda marka zbudowana przez młody, idący z duchem czasu i ambitny zespół. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom młodych, wymagających konsumentów – i to jest dla nas kluczowe.

Realme 6i
Fot. Realme 6i

Portfolio producenta

Który z modeli wprowadzanych na nasz rynek ma największe szanse na sukces?

Każdy produkt realme oparty jest na naszych doświadczeniach z rynku, aby jak najlepiej służyć młodej społeczności użytkowników, dlatego każdy z nich znajdzie wśród wprowadzonych na rynek modeli coś dla siebie. realme 6 z ekranem 90 Hz, aparatem 64 MP, procesorem Helio G90T i ładowaniem 30W staje się najlepszym wyborem w swojej klasie. realme serii 6i łączy układ MediaTek Helio G80, dużą baterię 5000 mAh, poczwórny aparat 48MP i piękny design obudowy. Smartfon realme C3 to także mocny punkt w naszym portfolio. Wyposażony jest w baterię 5000 mAh, ekran 6,52 HD + Mini-drop Full Screen i pierwszy na świecie MediaTek Helio G70. Smartfon C3 przeznaczony jest m.in. do gier, posiada duży ekran i wydajny procesor.

„Dare to leap” to hasło przewodnie realme. Widać, że jako marka, nie boicie się eksperymentować, bo nagle na rynek wypuszczacie flagowca, który ma bardzo zachęcającą cenę. Czy oprócz telefonów planujecie czymś jeszcze nas zaskoczyć?

Hasło to („odważ się skoczyć”) znajduje odzwierciedlenie w naszych produktach. Chcemy przeskakiwać na kolejny poziom pod względem wydajności oraz jakości i wzornictwa. Poza smartfonami, w najbliższej przyszłości realme wprowadzi także akcesoria AIoT obejmujące wszystkie segmenty cenowe. Postawiliśmy sobie za cel odświeżenie rynku, a wyniki sprzedaży potwierdzają, że był to właściwy kierunek. Obserwując publikacje medialne, zauważamy, że Polacy z niecierpliwością oczekują na bliższe poznanie realme, dlatego jesteśmy przekonani, iż konsumenci nad Wisłą chętnie będą sięgać po nasze urządzenia.

Realme 6
Fot. Realme 6

Przyszłość marki Realme

Pytanie z gatunku tych, których wszyscy nienawidzą. Gdzie marka realme widzi się za rok? Planujecie znaleźć się w TOP 5 najczęściej wybieranych smartfonów przez Polaków?

realme udowodniło, że ma duży potencjał, osiągając w 2019 roku rekordową stopę wzrostu wynoszącą 808%. Zostaliśmy siódmym największym globalnym producentem smartfonów, stając się jedną z najlepiej sprzedających się marek w takich krajach jak Indie, Indonezja oraz Hiszpania. Dążymy do tego, aby znaleźć się także w TOP5 na polskim rynku.

Dziękujemy za rozmowę.

Na naszym portalu znajdziecie recenzje smartfonów od Realme:

Motyw