InPost Urząd24

InPost Urząd24 – paczkomaty do załatwiania spraw urzędowych

4 minuty czytania
Komentarze

InPost Urząd24 to nowy rodzaj usługi, który został wprowadzony na terenie Gorzowa Wielkopolskiego. To dopiero jedno miasto, ale to sam początek, bo nowe paczkomaty mają ułatwić załatwianie spraw urzędowych, bez konieczności kontaktu z urzędnikami. Można powiedzieć, że spełnia się jedno z marzeń każdego, kto choć raz musiał załatwić coś w urzędzie, a odstraszyły go kolejki tam panujące.

InPost Urząd24 – nowa usługa

Dokumenty
Fot. PixaBay

W Urzędzie Miasta Gorzowa Wielkopolskiego zadecydowano, że warto skorzystać z pomocy InPostu i ich paczkomatów, by usprawnić przyjmowanie oraz wydawanie niektórych wniosków. Sprawi to też, że będzie unikało się bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem, co obecnie jest oczywiście wskazane. Odpowiednie dokumenty będzie składało się po prostu w paczkomacie, a następnie z niego odbierało. Sama usługa ma nazywać się InPost Urząd24 i dopiero startuje. Trzeba mieć jednak nadzieję, że więcej samorządów pójdzie śladem Gorzowa Wielkopolskiego i zdecyduje się na takie rozwiązanie. I nie tylko w czasie pandemii, ale w ogóle, bo to znacznie może ułatwić pracę i samą obsługę w urzędach.

Zobacz też: Xiaomi żartuje z Huawei?

Jak ma działać nowa usługa?

Obecnie w Urzędzie Miasta w Gorzowie Wielkopolskim można korzystać z InPost Urząd24 przy kilku rodzajach wniosków, ale z czasem ma ich być więcej. Można tak zarejestrować pojazd, wnioskować o wydanie dowodu rejestracyjnego czy tablic rejestracyjnych, ale także zgłosić zbycie pojazdu. Widać więc, że chodzi o Wydział Komunikacji, ale to dopiero początek działania usługi. Trzeba trzymać kciuki za to, żeby ta pojawiła się w większej ilości miast i to jak najszybciej. Tak o usłudze mówi prezes InPost Rafał Brzoska:

Już wcześniej widzieliśmy możliwość stworzenia takiej usługi i nasz zespół R&D pracował nad koncepcją. Jednak dopiero na początku pandemii powołaliśmy dedykowany zespół naszych specjalistów z zadaniem przygotowania komercjalizacji koncepcji. Pracował on w zasadzie 24h na dobę i w ekspresowym tempie przygotował projekt, konieczną infrastrukturę sprzętową oraz architekturę IT. Natomiast prezydent Gorzowa Wielkopolskiego jako pierwszy stwierdził, że to jest świetny pomysł i rozwiązanie obecnych bolączek. Szybko stworzyliśmy maszyny skonfigurowane pod potrzeby miast i przygotowaliśmy usługę InPost Urząd24, która znacznie ułatwi obieg dokumentów między urzędem a mieszkańcami. Pierwsze dedykowane Paczkomaty oznaczone herbem miasta właśnie zostały postawione w Gorzowie Wielkopolskim. Dodatkowo, aby maksymalnie ułatwić załatwianie spraw urzędowych, umożliwiliśmy mieszkańcom Gorzowa nadanie dokumentów z każdego innego Paczkomatu na terenie miasta do Paczkomatu 'urzędowego’. Takie rozwiązanie w okresie pandemii jest o wiele bezpieczniejsze zarówno dla mieszkańców, jak i dla samych urzędników. Do teraz już kilka miast także zwróciło się do nas z podobną prośbą o pomoc w odblokowaniu urzędów.

Tak to powinno wyglądać

To już kolejny raz, kiedy InPost nas zaskakuje. Dopiero co firma postanowiła uruchomić dodatkowy kanał obsługi klienta, czyli przez aplikację WhatsApp, a wcześniej pozwoliła na otwieranie zdalne paczkomatów. Wszystko po to, by zminimalizować ryzyko zarażania się koronawirusem, a dodatkowo, by usprawnić działanie swoich usług. Trzeba przyznać, że wychodzi im to znakomicie. Próba wejścia na zupełnie nowych obszar działań świadczy o tym, że możemy spodziewać się jeszcze wielu ciekawych inicjatyw od InPostu.

Taki urzędowy paczkomat ma być dalej rozwijany, a ze strony Urzędu Miasta będzie można pobierać odpowiednie wnioski. Co ważne, nie trzeba iść z tym do samego Urzędu, a wystarczy nadać przesyłkę z dowolnego paczkomatu na terenie miasta. Ta ma kosztować 5,90 złotych, czyli połowę tego, ile obecnie trzeba zapłacić za „Gabaryt A”. Niestety, ale odbiór przesyłek od samego Urzędu odbywał się będzie już w paczkomacie przy jego budynku.

Źródło: Urząd Miasta Gorzów Wielkopolski / Money.pl / InPost

Motyw