To był pracowity rok dla WhatsApp. Wreszcie pojawiła się funkcja oczekiwania na połączenie, pozwalająca zobaczyć, czy ktoś próbuje się z tobą skontaktować, gdy rozmawiasz z kimś innym. Ponadto dodano możliwość korzystania ze skanerów linii papilarnych jako bezpieczniejszą alternatywę dla haseł. Po drodze pojawiło się kilka czkawek, w tym błąd, który pozwalał jednemu złośliwemu komunikatowi usuwać całe czaty grupowe oraz luka, która oznaczała, że możliwe było przejęcie kontroli nad telefonem użytkownika za pomocą specjalnie wykonanego MP4. Nie zmienia to faktu, że WhatsApp w 2020 będzie pełen nowych funkcji.
WhatsApp w 2020 roku
WhatsApp w 2020 roku, czyli w końcu premiera Trybu ciemnego
W 2020 roku powinniśmy wreszcie zobaczyć oficjalne wydanie trybu ciemnego WhatsApp. To zaskakujące, że tak długo trwa wprowadzenie tej pożądanej opcji. Zasoby ukryte w plikach instalacyjnych wersji beta sugerują, że jest ona prawie gotowa do testów publicznych.
W rzeczywistości możemy zostać obdarowani nie jednym trybem ciemności, ale dwoma, ze specjalną opcją zaprojektowaną specjalnie w celu oszczędzania energii na urządzeniach z ekranami OLED. Wydaje się również, że możliwe będzie ręczne włączenie trybu ciemnego lub automatyczne, gdy włączone są ustawienia oszczędzania energii w telefonie.
Zobacz także: Najlepsze aplikacje na komputer z Windowsem, nawet tym starszym
Samoniszczące się wiadomości
Kolejną funkcją, której oczekiwaliśmy od pewnego czasu, jest możliwość tworzenia wiadomości, które zostaną usunięte automatycznie po krótkim czasie, w celu poprawy prywatności. Wiele konkurencyjnych aplikacji do przesyłania wiadomości już taką funkcję oferuje i wiemy, że WhatsApp nad tym pracuje od jakiegoś czasu.
Ta funkcja była początkowo znana jako „Znikające wiadomości”, ale obecnie jest określana jako „Usuń wiadomości”. Na podstawie dowodów z plików instalacyjnych wersji beta WhatsApp, wygląda na to, że będzie można ustawić automatyczne usuwanie wiadomości na: po godzinie, dniu, tygodniu, miesiącu lub roku.
Reklamy
Coming Soon to @WhatsApp…
– WhatsApp Status (Stories) to get Ads in 2020
– WhatsApp for Businesses to get richer messaging format options
– WhatsApp product catalog to be integrated with existing Facebook Business Manager catalog
h/t + ? @Olivier_Ptv
at #FMS19 pic.twitter.com/Z5LsbADNbP— Matt Navarra (@MattNavarra) May 21, 2019
Tak, do WhatsApp nadchodzą reklamy. Podczas Marketing Summit w Holandii w 2019 roku, Facebook zaprezentował pokaz slajdów pokazujący, w jaki sposób zamierza wyświetlać reklamy w WhatsApp. Firma zamierza zacząć wstawiać je do postów WhatsApp Status w 2020 roku, wraz z promocjami na pełnym ekranie, które będą pojawiać się między kontaktami. Możliwe, że reklamy te będą wiązać się z możliwością przyjmowania płatności przez firmy w WhatsApp, umożliwiając im efektywne prowadzenie tam całych sklepów.
Brak obsługi starych telefonów
WhatsApp ma przestać obsługiwać wiele starszych urządzeń z Androidem i iOS od 1 lutego 2020 r.
Jak wyjaśniono na stronie często zadawanych pytań dotyczących aplikacji, urządzenia z systemem operacyjnym starszym niż Android 2.3.7 lub iOS 8 utracą dostęp do WhatsApp po tej dacie. Zasadniczo oznacza to, że jeśli masz iPhone’a 4 lub starszego lub urządzenie z Androidem sprzed 2011 roku (takie jak Google Nexus One lub oryginalny Samsung Galaxy S), nie zainstalujesz WhatsApp z App Store lub Google Play.
Wsteczne wyszukiwanie obrazu
Według WABetaInfo, która specjalizuje się w poszukiwaniu interesujących wskazówek dotyczących przedpremierowych funkcji, jedną z opcji, która pojawi się w WhatsApp w 2020 r., może być narzędzie do wstecznego wyszukiwania obrazu. Ma ono pomóc dowiedzieć się, skąd pochodzi zdjęcie, które otrzymałeś w konwersacji.
Prawdopodobnie ma to na celu powstrzymanie rozprzestrzeniania fałszywych treści za pośrednictwem aplikacji. Podobna funkcja o nazwie „często przekazywane” pojawiła się wśród użytkowników WhatsApp w Indiach, ostrzegając ich, jeśli dana wiadomość została przekazana więcej niż pięć razy (prawdopodobnie bez badania, czy to prawda).
Źródło: techradar