Black Friday

Black Friday w polskim internecie – co się najlepiej sprzedawało?

3 minuty czytania
Komentarze

Black Friday to prawdziwy festiwal zakupowy w Stanach Zjednoczonych. W Polsce wyprzedaże z okazji ostatniego piątku listopada nie są aż tak imponujące jak za wielką wodą, jednak nie można powiedzieć, że wcale ich nie ma. Owszem, trafiają się „udawane przeceny”, a także niezbyt przyjemne zagrania sprzedawców (np. polski dystrybutor OnePlusa, który nie chciał wysłać klientom zakupionego OnePlusa 7T), ale na dobrą sprawę także i w naszym kraju można nieźle zaoszczędzić. Jak się okazuje, ten rok był wyjątkowo dobry dla sklepów internetowych. Zapoznajmy się z raportem platformy Shoper.

Black Friday był w tym roku bardzo owocny dla sprzedawców

Shoper black friday 2019

Shoper to platforma, na której działa wiele sklepów internetowych. Black Friday był w tym roku wyjątkowo owocny, na co wskazuje przytoczona firma – na powyższym wykresie możecie zobaczyć, jak wzrastał ruch podczas Czarnego Piątku. To nie wszystko, co przygotował dla nas Shoper – jeśli zastanawialiście się, o ile wzrosły statystyki sklepów w Black Friday w porównaniu ze wcześniejszym piątkiem (22 listopada), to już tłumaczę. Mianowicie:

  • Ruch na stronach sklepów był wyższy o 39 procent
  • Liczba zamówień wzrosła o 158 procent
  • Wartość sprzedaży wzrosła o 185 procent
  • Wartość transakcji sfinalizowanych za pomocą Płatności Shoper wzrosła o 251 procent

Zobacz także: Tymczasowo darmowe gry i aplikacje na Androida – pobierz je, zanim będzie za późno!

Nie da się ukryć, że wzrosty są ogromne – wniosek z tego taki, że Polacy pokochali Czarny Piątek. Co ciekawe, najwięcej w tym dniu zarobiły sklepy z kategorii Zdrowie i Uroda, Dom i Ogór oraz Odzież. Z kolei w statystykach liczby zamówień zdecydowanie wybijają się ubrania i kosmetyki – łącznie produkty z tych grup odpowiadają za aż 43 procent zamówień z Black Friday w Polsce na platformie Shoper.

Black Friday liczba zamówień na platformie Shoper

Za zamówienia w sklepach internetowych coraz chętniej płacimy bezgotówkowo – firma Blue Media – operator płatności online, podczas Black Friday 2019 zarejestrował o 100 procent więcej transakcji niż w Black Friday w roku ubiegłym.

Sklepy świetnie wykorzystały swoją okazję w Black Friday – przygotowały promocyjną ofertę oraz jej odpowiednią komunikację. Ważny jest też aspekt techniczny wielkiej akcji sprzedażowej – nasze sklepy wytrzymały wzmożony ruch, strony sklepów nie zawieszały się a płatności przebiegały bez zakłóceń. Do najwyższej gotowości została postawiona również sama obsługa klienta m.in. kompletowanie dużo większej liczby zamówień oraz ich wysyłka, tak że paczki z niektórych sklepów już dotarły do kupujących – mówi Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Jeśli zaś chodzi o cały Black Week (Czarny Tydzień), to ten na platformie Shoper zakończył się wynikiem sprzedażowym aż o 46 procent wyższym od poprzedniego tygodnia. U konkurencji statystyki zapewne wyglądają podobnie. A Wy kupiliście coś w tym roku z okazji Black Friday lub Black Week? Dajcie znać w komentarzach!

Źródło: Informacja prasowa

Motyw