allegro i aliexpress

Allegro i AliExpress walczą o klienta przed świętami

3 minuty czytania
Komentarze

Do świąt został już tylko miesiąc. Czy nam się to podoba, czy nie, okres ten wiąże się z konsumpcjonizmem na rekordową skalę. Allegro i AliExpress to miejsca w internecie, gdzie wyjątkowo często robimy zakupy. Obecnie te dwa serwisy postanowiły zawalczyć o klienta i prześcigają się w tworzeniu udogodnień dla kupujących.

Czym chcą przyciągnąć klientów Allegro i AliExpress?

allegro i aliexpress

W ostatnich dniach głośno zrobiło się na temat doniesień o współpracy AliExpress z InPostem. Dotychczas większość przesyłek z chińskiej platformy można było zamawiać do Polski jedynie za pośrednictwem Poczty Polskiej. Według zapowiedzi i medialnych doniesień, teraz do gry mają wejść także paczkomaty. Kupując dowolny towar na AliExpress mamy mieć możliwość odbioru paczki w dowolnej maszynie firmy InPost. Wielu entuzjastów internetowych zakupów ucieszy ta informacja, pojawiają się jednak pytania o możliwości techniczne wdrożenia takiego rozwiązania. Paczkomaty nie mają nieograniczonej pojemności, zdarza się, że są przepełnione. Okres przedświąteczny jest wyjątkowo ciężki dla firm kurierskich. Czy przesyłki z Chin będą więc dostarczane w odpowiednim czasie, a z ich odbiorem nie będzie problemu? Tego dowiemy się najpewniej wtedy, gdy usługa będzie już jakiś czas działać i pojawią się opinie klientów na jej temat.

Czytaj także: Zmiany na Allegro dla kupujących i sprzedających

Allegro z pewnością monitoruje trendy zakupowe wśród Polaków oraz poczynania konkurencji z Chin. AliExpress jest w końcu drugim najistotniejszym graczem na polskim rynku e-commerce. Co takiego zaproponuje więc Allegro, aby zatrzymać kupujących przez internet u siebie? Według Rzeczpospolitej serwis chce zrobić ukłon w stronę stałych klientów i wprowadzić darmowe dostawy kurierskie dla posiadaczy pakietu Smart. Informacje o zamiarach administratorów platformy mają pochodzić od sprzedawców. Samo biuro prasowe Allegro odmawia komentarza w tej sprawie. Póki co koszt pakietu Smart to 49 zł rocznie. W ramach tej usługi przy zakupach za min. 40 zł dostawa jest darmowa pod warunkiem wyboru opcji odbioru w punkcie, np. na stacji paliw. Nie wiadomo, jaka byłaby minimalna kwota za zakupy, od której kurier bezpłatnie przyniósłby nam paczkę pod same drzwi.

Rywalizacja gigantów rynku e-commerce

allegro i aliexpress

Obecnie Allegro jest liderem w Polsce, jeśli chodzi o handel przez internet. W zeszłym roku przychody serwisu sięgały 1,75 mld zł. Łączna wartość sprzedanych w ciągu roku za pośrednictwem platformy produktów wynosi kilkanaście miliardów złotych. AliExpress podbija jednak wiele rynków, w tym polski. Chińczycy są u nas wiceliderem w branży, a ostatnio przyciągnęli do siebie klientów dzięki licznym promocjom z okazji chińskiego Dnia Singla. Przeciwnicy ekspansji AliExpress na europejskie rynki zwracają uwagę na to, że Chińczyków nie obowiązują tak restrykcyjne normy i przepisy ochrony konsumentów, jak Europejczyków.

O rywalizacji między Allegro a AliExpress mówiło się już wiele miesięcy temu. W zeszłym roku chiński serwis zorganizował akcję Tydzień Znanych Marek, a na klientów z Polski czekał dodatkowy bonus. Wykorzystując płatność PayU przy zakupach za min. 25 dolarów, obywatele naszego kraju otrzymywali kupon o wartości 3 dolarów na kolejne zakupy. Już wtedy przewidywano rosnącą siłę Chińczyków i ich zainteresowanie naszym rynkiem, choć AliExpress było dopiero piątym graczem w branży e-commerce w Polsce.

Motyw