Rynek hearables – jak poradziły sobie poszczególne firmy w drugim kwartale 2019 roku?

Kacper Kościański Artykuły 2019-09-10

Rynek wearables prężnie się rozwija. W jego skład wchodzą produkty noszone, takie jak choćby Apple Watch czy Galaxy Buds. Rynek ten dzieli się jeszcze na kategorie. Jedną z nich jest hearables, która obejmuje urządzenia noszone w uszach i na uszach. Statystyki za drugi kwartał bieżącego roku pokazują, która z firm poradziła sobie najlepiej oraz które produkty cieszą się największym zainteresowaniem. Nie ma co ukrywać: zaskoczeń tu nie ma i zapewne większość z Was już wie, który producent stoi na pierwszym miejscu.

Rynek hearables – jak poradzili sobie poszczególni producenci?

W ciągu drugiego kwartału 2019 roku sprzedano łącznie 31,8 miliona urządzeń z kategorii hearables, co przekłada się na ogromny wzrost w stosunku do tego samego okresu w zeszłym roku – aż o 250%. Nikogo nie powinien zdziwić fakt, że w dzisiejszym zestawieniu najlepiej poradziło sobie Apple. W 2Q 2019 firma sprzedała bowiem łącznie aż 15,9 miliona AirPodsów i słuchawek z rodziny Beats. Przełożyło się to na bardzo duży wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej, bo aż o 218,2%. Takie wyniki zagwarantowały Apple udział w rynku wynoszący aż 50,2%.

Na drugi miejscu znalazł się Samsung, który sprzedał we wspomnianym okresie 3,3 miliona urządzeń spod marki własnej oraz JBL. Choć wynik ten w stosunku do Apple może się wydawać bardzo kiepski, tak Samsung i tak ma się z czego cieszyć, bo w stosunku do tego samego okresu w zeszłym roku osiągnął wzrost na poziomie 252,1%. Przełożyło się to na udział w rynku na poziomie 10,2%. Najpopularniejszymi produktami były Galaxy Buds oraz JBL Tune 500BT.

Trzecią pozycję zagrzało Xiaomi z wynikiem 2,1 miliona sprzedanych hearables, co dało firmie 6,5% udziałów w rynku. Choć wynik ten jest jeszcze gorszy od Samsunga, tak dla Xiaomi i tak jest świetny. Producent zaliczył bowiem największy wzrost rok do roku ze wszystkich firm z dzisiejszego zestawienia – 714,8%. Największym hitem Xiaomi z tej kategorii urządzeń są słuchawki AirDots.

Przedostatnie, czwarte miejsce zajęła firma Bose mogąca się pochwalić wynikiem 1,8 miliona sprzedanych sprzętów. Daje jej to 5,7% udziałów w rynku. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej, firma zaliczyła wzrost o 288,1%. Najpopularniejszymi produktami Bose w tym czasie były słuchawki QC35ii i SoundSport Free.

Piąte i ostatnie miejsce zajął ReSound (Jabra), który sprzedał w wyżej wymienionym okresie 1,6 miliona hearables. Przełożyło się to na 5,1% udział w rynku i wzrost rok do roku na poziomie 132,9%. Hitem tego producenta był model słuchawek Elite Active 65t.

Zobacz także: Wraz z premierą Androida 10, Google pozbawiło użytkowników Pixeli przydatnej funkcji

Inni, niewymienieni wyżej producenci sprzedali łącznie 7,1 miliona egzemplarzy urządzeń z w/w kategorii, co przełożyło się na ich udział w rynku na poziomie 22,3%. Zaliczyli wzrost na poziomie 310,5% rok do roku.

Podsumowanie

Na sam koniec jeszcze raz przypomnę, że przytoczone powyżej statystyki dotyczą tylko drugiego kwartału 2019 roku. Nie da się ukryć, że Apple po prostu zmiotło konkurencję. Gigant z Cupertino okupuje bowiem aż ponad połowę rynku. Jest jednak szansa, że niedługo nieco się pozmienia – wszystkie firmy wykazują ogromny potencjał. Apple raczej szybko nie odda tronu, jednak jeśli Xiaomi będzie dalej rosnąć w takim tempie, to może wkrótce przegonić Samsunga. A wy korzystacie z jakichś urządzeń hearables wymienionych producentów? Dajcie znać w komentarzach!

Źródło: Phone Arena






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x