Synchronizacja plików – najlepsze aplikacje, które musisz poznać

mm Adam Lulek Artykuły 2019-09-04

Korzystanie z plików na różnych urządzeniach ewoluowało przez ostatnie lata. Kilka lat temu oczywistym rozwiązaniem byłoby przeniesienie ważnej pracy na pamięć USB, ale nic nie przebije dostępu do w pełni zsynchronizowanych kopii plików online. Na szczęście, biorąc pod uwagę wszechobecność szybkiej łączności bezprzewodowej – która jest teraz prawie wszędzie dostępna dzięki niedrogim planom mobilnym 4G, synchronizacja plików nigdy nie była tak łatwa do wdrożenia. W artykule przyjrzałem się pięciu najlepszym usługom do synchronizacji plików.

Synchronizacja plików – najlepsze aplikacje

GoodSync

GoodSync to uznana firma, która zapewnia synchronizację plików i usługi tworzenia kopii zapasowych. Konfiguracja jest łatwa i wymaga jedynie zainstalowania oprogramowania, wybrania docelowych plików i folderów, a następnie skonfigurowania funkcji automatyzacji do tworzenia kopii zapasowych i synchronizacji. I to wszystko.

Prostota użytkowania ukrywa fakt, że jest to potężne rozwiązanie, które występuje w kilku różnych formach. Jednym z nich jest GoodSync ServerOS, który zapewnia tworzenie kopii zapasowych i synchronizację serwerów Windows i Linux. Drugim jest GoodSync File Server, który pozwala tworzyć kopie zapasowe określonych plików i folderów oraz synchronizować je z chmurą prywatną, z różnymi regułami i opcjami automatyzacji, aby zapewnić łatwe zarządzanie wszystkimi danymi.

Good Sync - synchronizacja plików

Niezależnie od tego, jaki typ zostanie wybrany, dostępne są wersje domowe i biznesowe, przy czym wersja domowa oferuje bezpłatny poziom z ograniczonymi funkcjami. Rozwiązania biznesowe z kolei oferują szereg funkcji w standardzie, w tym wielowątkowy transfer danych na poziomie bloków, a także obsługę plików lokalnych i zdalnych. Opcja serwera plików pozwala na nieograniczoną liczbę połączeń i użytkowników.

Ceny początkowo wydawały się dość wysokie, z roczną licencją na system operacyjny Server OS w wysokości 1 194 USD, podczas gdy opcja serwera plików kosztuje 2 995 USD (za roczną licencję dla maksymalnie 10 stacji roboczych). Zaawansowana opcja Backup Control Center zapewnia bardziej zaawansowane funkcje zarządzania i raportowania, których cena wynosi 39,95 USD rocznie na stację roboczą lub 499,95 USD rocznie na serwer.

Zobacz także: Złe informacje dla oczekujących na Huawei Mate 30

Syncplicity

Łatwa do zainstalowania na komputerze Mac lub PC (z rodzimymi klientami dla systemów Android i iOS), Syncplicity – obecnie należąca do Axway – tworzy kopie zapasowe folderów i plików w chmurze.

Syncplicity

Po skonfigurowaniu użytkownik otrzymuje 10 GB miejsca na nieograniczonej liczbie urządzeń za darmo, przy czym 100 GB kosztuje tylko 60 USD rocznie dla jednego użytkownika. Nawet ta warstwa jest wyposażona w funkcje klasy korporacyjnej, takie jak bezpieczna edycja mobilna i adnotacje PDF – można również wybrać lokalizację przechowywania w chmurze publicznej (UE lub USA), a także uzyskać wersjonowanie i tworzenie kopii zapasowych dokumentów w czasie rzeczywistym.

Wersja biznesowa (60 USD rocznie na użytkownika) oferuje 300 GB połączonej przestrzeni dyskowej z 5 GB na korzystającego i zawiera dodatkowe korzyści, takie jak zasady bezpieczeństwa oparte na użytkownikach, integracja AD i logowanie jednokrotne, a także integracja MDM (zarządzanie urządzeniami mobilnymi) i zdalne czyszczenie dla dowolnego urządzenia. Synchronizacja plików i funkcja dostępu są doskonałe, ponieważ umożliwiają synchronizację dowolnego folderu, a korzystający ma szczegółową kontrolę nad tym, co można wykluczyć.

Resilio

Resilio ma ciekawą historię: został wyodrębniony z BitTorrent Inc, co oznacza, że ​​ma technologię peer-to-peer (P2P) jako część swojego DNA. P2P to wypróbowany i zaufany protokół, który jest szczególnie przydatny do szybkiego wysyłania dużych plików. Jest to jedna z niewielu usług, która jest kompatybilna z Linuxem (i FreeBSD), a także z wieloma rozwiązaniami Network Attached Storage (FreeNAS, Synology itp.).

Resilio synchronizacja plików

W przeciwieństwie do większości omawianych tutaj programów, Resilio nie jest rozwiązaniem do synchronizacji plików w chmurze. Zamiast tego do synchronizacji wykorzystuje urządzenia podłączone w trybie peer-to-peer. Istnieje bezpłatna i płatna wersja (kosztuje jednorazowo 50 USD), która łączy wszystkie urządzenia, ma funkcję jednorazowego wysyłania, selektywną synchronizację i możliwość dodawania folderów do wszystkich urządzenia automatycznie.

Firmy będą lepiej obsługiwane przez Sync Business, która jest usługą subskrypcji za 29 USD miesięcznie za użytkownika, z nieograniczoną liczbą urządzeń, deduplikacją na poziomie plików, redukcją danych, szyfrowaniem całościowym i obsługą serwera. Resilio Connect, korporacyjna wersja Sync Business, oferuje optymalizację WAN, a także zaawansowane możliwości zarządzania.

Sync.com

Jedno z bardziej kompletnych rozwiązań do synchronizacji plików, z siedzibą w Kanadzie Sync.com oferuje trzy różne plany dla użytkowników biznesowych. Pierwszy poziom, Business Solo, kosztuje 10 USD miesięcznie i ma przyzwoitą pojemność 3 TB. Wszystkie narzędzia do zarządzania kopiami zapasowymi i synchronizacją zapewniają nieograniczony transfer danych.

sync.com

Kolejny poziom to Business Pro, który przeznaczony jest dla zespołów biznesowych, w których każdy użytkownik potrzebuje znacznej ilości miejsca do przechowywania kopii zapasowych. Cena ta wynosi 5 USD za użytkownika miesięcznie, dla co najmniej 2 korzystających, a każdy użytkownik ma do dyspozycji 1 TB przestrzeni dyskowej. Istnieje również panel administracyjny dla wielu użytkowników, możliwość przesyłania na zsynchronizowanych kontach, a także scentralizowane rozliczenia obejmujące wszystkich korzystających. Business Pro Advanced zwiększa pojemność kopii zapasowych i zsynchronizowanych plików do 10 TB na użytkownika, a także dodaje obsługę czatu na żywo jako funkcję. Wszystkie plany zawierają opcje udostępniania i współpracy, 2048-bitowe RSA, szyfrowanie SSL / TLS, historię wersji i przywracanie, a także zdalne czyszczenie i blokowanie w razie potrzeby.

Backup and Sync for Google Drive

Google Drive

Trudno jest pokonać rozwiązanie Google do tworzenia kopii zapasowych, synchronizacji i udostępniania, jeśli mamy do czynienia z małą firmą lub użytkownikiem prywatnym. Backup and Sync robi to, co jego nazwa mówi – synchronizacja plików jest tu doskonała. Wystarczy skopiować pliki z komputera, smartfona lub kart pamięci do chmury, a potem znaleźć je na dowolnym urządzeniu lub komputerze za pomocą Dysku Google. Wszystkie wersje Dysku Google, osobistego, profesjonalnego lub korporacyjnego, obsługują dokumenty, arkusze kalkulacyjne i prezentacje, a także konferencje wideo i głosowe. Z tego rozwiązania z powodzeniem korzystam na moim laptopie z Windowsa i bardzo sobie chwalę.

Źródło: techradar






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x