MacBook Pro program serwisowy

Zagrożenie wybuchowe w MacBookach. Afera na miarę Galaxy Note7?

3 minuty czytania
Komentarze

Pod koniec czerwca 2019 roku Apple uruchomiło kolejny program naprawczy dla swoich urządzeń. Nie jest to niczym nowym. Firma co jakiś czas ogłasza akcje serwisowe dotyczące niektórych sprzętów. W większości wypadków użytkownicy otrzymują niezbędne informacje o tym co mają zrobić na swoje skrzynki mailowe. Tym razem bohaterem całej akcji był 15-calowy MacBook Pro. Nie chodzi jednak o najnowszą, dostępną od końca 2016 roku generację, wyposażoną w porty USB-C/Thunderbolt 3. Komputerem, który mógł sprawić problem okazał się MacBook Pro z połowy 2015 roku, ale produkowany jeszcze do 2017 roku.

Zobacz także: Jak to możliwe, że Samsunga Galaxy Note10+ naładujemy szybciej od OnePlus 7 Pro?

MacBook Pro program serwisowy – z jakiego powodu?

Szczegółowe informacje na temat całej akcji podaje nam jak zwykle strona internetowa Apple. Wszystkie potrzebne dane o tym, a także o innych programach znajdziemy wchodząc w zakładkę Wsparcie. Producent ustalił, że w przypadku ograniczonej liczby starszej generacji 15-calowych MacBooków Pro bateria może się przegrzewać, stwarzając zagrożenie pożarowe. Problem dotyczy komputerów sprzedawanych głównie między wrześniem 2015 roku, a lutym 2017 roku. Spełnianie kryteriów można określić na podstawie numeru seryjnego produktu. Apple w oświadczeniu podkreśla, że bezpieczeństwo klientów jest dla firmy najwyższym priorytetem. Dlatego podjęto dobrowolną decyzję o nieodpłatnej wymianie dotkniętej usterką baterii

MacBook Pro program serwisowy – kryteria

W jaki sposób sprawdzić czy nasz model wymaga natychmiastowej pomocy? Najpierw musisz sprawdzić swój model 15-calowego MacBooka Pro. Wybierz polecenie Ten Mac z menu Apple () w lewym górnym rogu ekranu. Potwierdź, że Twój model to „MacBook Pro (Retina, 15-calowy, połowa 2015 r.)”. Jeśli masz ten model, wprowadź numer seryjny komputera, aby sprawdzić, czy spełnia on kryteria tego programu.  Jeśli Twój MacBook Pro spełnia kryteria akcji, Apple informuje, żeby przestać go używać i postępować zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby wymienić baterię. 

MacBook Pro program serwisowy

MacBook Pro program serwisowy – procedura wymiany

Aby wymienić baterię, znajdź Autoryzowany Sewis Apple. W Polsce takie usługi świadczą na przykład iSpot, Cortland, iMad, iDream czy Maqsimum obecni w największych miastach. We wszystkich przypadkach urządzenie zostanie wysłane do ośrodka napraw Apple, w celu wykonania serwisu. Przed wykonaniem jakichkolwiek czynności serwisowych pracownicy serwisu sprawdzą, czy Twój MacBook Pro spełnia kryteria tego programu. Serwisowanie może potrwać 2–3 tygodnie. Aby przygotować MacBooka Pro do całej akcji musisz utworzyć kopię zapasową swoich danych. Program obejmuje tylko wymianę baterii. Dotyczy 15-calowych MacBooków Pro zakupionych na całym świecie i nie rozszerza standardowego zakresu gwarancji dla tych komputerów. Akcja nie wpływa na uprawnienia wynikające z ustawy lub gwarancji. 

MacBook Pro program serwisowy – FAA banuje MacBooki Pro

Niebezpieczny sprzęt nie może być przewożony w samolotach. Taka sytuacja wystąpiła choćby w przypadku pamiętnej afery z Samsungiem Galaxy Note7. Tym razem trafiło na Apple. Całość z pewnością jest zdecydowanie mniej spektakularna, z uwagi na to, że chodzi o starszy, choć popularny model komputera. Federalna Administracja Lotnictwa informuje, że 15-calowy MacBook Pro z 2015 roku, jest sprzętem zakazanym w samolotach na terenie Stanów Zjednoczonych. Najważniejsze amerykańskie linie lotnicze zostały powiadomione, żeby postępować w tym wypadku zgodnie z wytycznymi dotyczącymi produktów z wadliwymi akumulatorami. Urządzenie te nie mogą stanowić zarówno ładunku, jak i bagażu podręcznego. Podobna sytuacja może wystąpić w Europie. Cztery linie lotnicze, w tym TUI Group Airlines, Thomas Cook Airlines, Air Italy oraz Air Transat wprowadziły zakazy uniemożliwiające wniesienie komputerów na pokład. Informacje te mają jednak nie wpłynąć na urządzenia z już wymienionymi bateriami. 15-calowy MacBook Pro z 2015 roku z wadliwą baterią może się przegrzać i zapalić. 422 tysiące sztuk takich komputerów sprzedano w Stanach Zjednoczomych, 26 tysięcy w Kanadziej, niestety nie wiadomo ile w Europie.

Źródło: Apple, MacRumors, własne

Motyw