Spotify właśnie stało się najlepszą platformą dla podcasterów

Kacper Kościański Artykuły 2019-08-13

Podcasty cały czas rosną w siłę. Coraz więcej osób przekonuje się do materiałów tego typu oraz coraz więcej osób tworzy swoje własne podcasty. Spotify widzi w tej dziedzinie ogromny potencjał, co tylko potwierdzają ostatnie inwestycje firmy. Od ostatniego kwartału liczba osób słuchających podcastów na wspomnianej platformie wzrosła o ponad 50%, a z kolei od początku roku, baza słuchaczy niemal się podwoiła. To pokazuje, że Spotify podjęło słuszną decyzję stawiając na ten typ materiałów. Teraz gigant wprowadził świetne udogodnienie dla osób tworzących podcasty (tzw. podcasterów), co czyni go bez wątpienia numerem jeden.

Świetne udogodnienie dla podcasterów na Spotify

spotify lite

Jeśli zamierzasz wystartować ze swoim własnym podcastem, to obecnie Twoim pierwszym wyborem bez wątpienia powinno być Spotify. Jeśli z kolei działasz już na innej platformie, to koniecznie rozważ wejście także na Spotify. Firma bowiem oddała dziś w ręce podcasterów coś, czego żadna platforma nie zrobiła tak dobrze. Mowa tutaj o kokpicie z zaawansowanymi danymi osób słuchających naszych podcastów. Narzędzie „Spotify for Podcasters” wychodzi dzisiaj z bety, dzięki czemu autorzy tego typu materiałów mogą już dowiedzieć się wielu przydatnych danych o swoich słuchaczach. Dzięki zawartym tam informacjom poznamy m.in. wiek naszych odbiorców, ich płeć, miejsce zamieszkania, gust muzyczny oraz dowiemy się, jak długo średnio oglądają nasze odcinki.

Zobacz także: WhatsApp – ujawniono kolejne poważne luki bezpieczeństwa w aplikacji

Posiadanie takich danych to ogromne udogodnienie dla podcasterów. Jeśli zostaną one odpowiednio wykorzystane, to mogą im bez wątpienia znacząco pomóc w rozwoju. Na szybko wymienię tu chociażby wielkie ułatwienie w sprzedaży reklam, bo jak wiadomo, reklamodawcy zawsze są zainteresowani danymi swoich potencjalnych odbiorców, by ocenić, czy inwestycja w reklamę jest im się w stanie zwrócić. Opisywany kokpit cieszy się ogromną popularnością, czemu zupełnie się nie dziwie. Firma ogłosiła betę „Spotify for Podcasters” w październiku zeszłego roku, a od tego czasu zapisało się do niej około 100 tysięcy podcastów z 450 tysięcy dostępnych w ofercie Spotify. Narzędzie jest już dostępne na całym świecie, jednak obecnie tylko w języku angielskim. Z upływem czasu tłumaczenia zostaną z pewnością dodane. Kokpit dopiero co raczkuje, więc możecie natrafić na drobne błędy. Niemniej jednak warto już zacząć się z nim zapoznawać, bo prędzej czy później każdy liczący się podcaster będzie z niego korzystać. Do „Spotify for Podcasters” zalogować możecie się tutaj.

Podsumowanie

Spotify po prostu zmiotło konkurencję. Nie ma obecnie lepszej platformy, na której warto umieścić swój podcast. Jeszcze żadna konkurencyjna platforma nie zaoferowała tak zaawansowanego rozwiązania dla podcasterów. Apple oczywiście też ma swój panel analityczny, jednak nie pokazuje on tak dokładnych informacji, jak Spotify. Warto przypomnieć, że prócz wspomnianej analityki Spotify umożliwia podcasterom także sprzedaż towarów (np. odzieży), tworzenie playlist i planowanie wydarzeń. Póki co platforma bez wątpienia pozostaje numerem jeden. Jeśli myślisz o swoim podcaście na poważnie, to po prostu musisz się na niej pojawić. Tym bardziej, że firma wierzy w tego typu materiały i będzie cały czas w nie inwestować.

Źródło: The Verge






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x