smartfony samsunga powiadomienia reklamy

Telefony Samsunga i reklamy w powiadomieniach – producent przegina

4 minuty czytania
Komentarze

Samsung Galaxy Note10 jest już dostępny w przedsprzedaży, a to oznacza, że w Internecie i na ulicach możemy zobaczyć reklamy tego urządzenia. Na tym jednak marketing się nie kończy. Najnowsze telefony Samsunga są także reklamowane na urządzeniach tej firmy, które znajdują się w rękach klientów. Gigant za nic sobie ma subtelność i atakuje użytkowników reklamami bezpośrednio na pasku powiadomień. To powinno się kiedyś skończyć. Niestety reklamy na Androidzie mają się dobrze.

Google i powiadomienia

Powiadomienia

Jak dotąd najlepszą i najgorszą rzeczą w systemie Android jest system powiadomień. Wbudowany w niego jest wyjątkowy poziom elastyczności, a Google ciężko pracował, aby z roku na rok stale doskonalić ten system. Niestety prawie wszystko co dobre, musi mieć też swoje złe oblicze. Istnieją bowiem programiści aplikacji, którzy chcą znaleźć sposób na wykorzystanie tego systemu dla własnych korzyści. Ulepszenia powiadomień miały przeciwdziałać chociażby niektórym z tych „exploitów”, poprzez łączenie powiadomień z jednej aplikacji, aby nie mogła wypełnić twojego paska. Innym sposobem było ograniczenie liczby powiadomień, które aplikacja może wysłać w danym momencie. Istnieją teraz naprawdę świetne narzędzia do zarządzania, dzięki którym aplikacje mogą powiadamiać Cię np. na podstawie aktualnego poziomu dostępności, co również jest świetne. W tej materii trzeba pochwalić Google, które stara się przeciwdziałać nadmiernym bombardowaniem użytkowników niepotrzebnymi informacjami w górnej części ekranu.

Zobacz także: Seria Galaxy Note nie ma sensu – oto dlaczego

Telefony Samsunga niszczą „cyfrowe zdrowie psychiczne” użytkowników

Co jednak się dzieje, gdy rozwijane powiadomienia wykorzystuje producent smartfonów? Niestety niewiele dobrego… Gdy byłem użytkownikiem Galaxy S8+ jedną z rzeczy, która mnie najbardziej wkurzała, były pokazujące się reklamy Samsunga w powiadomieniach. Najwyraźniej od tego czasu niewiele się zmieniło, ponieważ gigant technologiczny nadal ochoczo reklamuje swoje produkty na smartfonach użytkowników. Tym razem można zobaczyć reklamę, na której widzimy, że Samsung oferuje zniżkę na Galaxy Note10, jeśli wymieniasz swój obecny telefon – pisał o tym Michał kilka dni temu. Czy naprawdę firma musi przypominać o nowym modelu w ten sposób? Takie działania raczej wkurzają obecnych klientów firmy, aniżeli zachęcają do zakupu nowego flagowca.

W każdym przypadku, w którym widać reklamę Samsunga w powiadomieniach, prawdziwy problem polega na tym, że dla zwykłych użytkowników nie jest do końca jasne, skąd te wiadomości zostały wysłane. Nie wiadomo, o którą aplikację Samsunga chodzi. Użytkownicy nigdy nie powinni otrzymywać powiadomień. Dodatkowo niewiedza, skąd pochodzą i jak je wyłączyć jest nie w porządku. W takich bowiem chwilach, użytkownik nerwowo przeszukuje menu telefonu w poszukiwaniu zaznaczonego albo odznaczonego pola wyboru.

Telefony Samsunga z reklamami – skąd pochodzą i jak je wyłączyć?

smartfony samsunga powiadomienia reklamy

Po pierwszym zalogowaniu do Galaxy Store można zobaczyć stronę: „Informacje prawne” z trzema przyciskami potwierdzenia. Jeden z tych przycisków: „Zgadzam się na wszystko” jest najszybszym sposobem na przejście do następnej strony, na której znajdziesz rzeczy, których naprawdę chcesz, jednak oznacza wyrażenie także zgody marketingowej. Aplikacja Galaxy Store jest całkiem użyteczna, bo można w niej znaleźć dodatkowe interesujące programy. Niestety powiadomienia z niej to zmora, którą należy jak najszybciej wyłączyć. To właśnie one odpowiadają za reklamy w powiadomieniach smartfonów Samsunga. Jak je wyłączyć?

Należy otworzyć Galaxy Store – tapnąć w menu – następnie wybrać ustawienia i wyłączyć powiadomienia o promocjach. Dodatkowo powiadomienia z Galaxy Store można wyłączyć w ustawieniach aplikacji systemu Android. Inny sposób wyłączenia reklamy opisał jakiś czas temu Michał.

Podsumowanie

Czy możliwość wyłączenia reklam powinna być dobrą wymówką dla Samsunga? Moim zdaniem nie. Chciałbym, aby firma produkująca telefony bardziej dbała o to, jak traktuje użytkowników, tym bardziej, że pieniędzy jej nie brakuje. Agresywny marketing i pazerność na klientów nie jest czymś, co klienci lubią.

Źródło: androidcentral, własne

Motyw