Tumblr umiera. Portal został właśnie sprzedany za grosze

Kacper Kościański Artykuły 2019-08-13

Tumblr to dość unikalny portal społecznościowy, który od samego początku swojego istnienia był szczególnie przyjazny dla entuzjastów pornografii / erotyki. Niestety lub stety, pod koniec 2018 roku wszystko się zmieniło. Dotychczasowe treści dla dorosłych z portalu zostały usunięte, a nowe nie mogły się pojawiać. Bez wątpienia był to gwóźdź do trumny portalu, którego kiedyś znał niemal każdy. Powiedzmy sobie szczerze – Tumblr już nikogo nie interesuje. Portal umiera, a na dodatek został właśnie sprzedany za śmieszne pieniądze. Zacznijmy jednak od początku i wyjaśnijmy sobie, dlaczego Tumblr Umiera.

Dlaczego Tumblr umiera?

Tumblr

Tumblr to platforma mikroblogowa, która pozwala użytkownikom publikować co tylko chcą – obecnie z wyjątkiem treści dla dorosłych, rzecz jasna. Platforma wystartowała 19 lutego 2007 roku i od tego czasu cały czas rosła w siłę. Szczyt swojej potęgi osiągnęła w 2011 roku, kiedy to Tumblra znał niemal każdy, a osoby z branży wróżyły mu wielką karierę. Niektórzy nazywali go nawet nowym Instagramem, choć w zasadzie były to dwie znacząco różne od siebie platformy. A dziś? Dziś już nikt o Tumblr nie pamięta. Jeśli ktoś chce założyć bloga to idzie na WordPressa lub ewentualnie Bloggera od Google. To, co w znaczącej mierze przyciągało ludzi do Tumblra to wspomniane w pierwszym akapicie treści dla dorosłych. Kiedy usługa pod koniec zeszłego roku została wykastrowana ze wspomnianych treści, wielu użytkowników się zbuntowało i zapowiedziało odejście z portalu. Tumblr został maksymalnie ugrzeczniony, a ludziom się to nie spodobało. Coś mi się wydaje, że można było to przewidzieć.

Zobacz także: Statystyki YouTube. Liczba użytkowników, najpopularniejszy film i inne

Wszystko zaczęło się sypać mniej więcej w połowie 2013 roku, kiedy to Tumblr został sprzedany Yahoo za kwotę 1,1 miliarda dolarów. Firma ta w tamtym okresie przejmowała naprawdę dużo startupów, jednak podobnie jak w przypadku Tumblra, dziś mało kto o nich pamięta. Po sfinalizowaniu transakcji serwis coraz bardziej mizerniał. Skończyły się pomysły na nowe funkcje, nie pojawiali się nowi użytkownicy, a sam portal stracił swój charakter. Po zaledwie 4 latach Tumblr ponownie został sprzedany, zresztą tak samo jak całe Yahoo. Giganta przejął Verizon, który teraz zdecydował się pozbyć tytułowej marki.

Tumblr ponownie sprzedany – tym razem za grosze

Tumblr został sprzedany. Nabywcą niegdyś popularnego portalu stała się firma Automattic Inc., będąca właścicielem najpopularniejszego systemu zarządzania treścią w internecie, WordPressa. Dokładna kwota, za którą Automattic nabyło Tumblra nie jest podana, jednak pierwsze źródło wskazuje na 20 milionów dolarów, a drugie na… poniżej 3 milionów zielonych. Nie ma znaczenia, która z tych opcji jest bliższa rzeczywistości. 20 milionów to śmieszna kwota, a 3 miliony to już w ogóle. Całość doskonale pokazuje, jakim trupem jest obecnie Tumblr. W 2013 roku zapłacono za niego 1,1 miliarda dolarów, a 6 lat później… no, sami widzicie. Nie wiadomo jaki plan co do Tumblra mają twórcy WordPressa, jednak coś czuję, że można się spodziewać pewnej integracji obu platform. Czy Tumblr kiedykolwiek wstanie z kolan? Wątpię. Przy tak małej wartości nawet jeśli reanimacja się nie uda, to Automattic z pewnością nie będzie przesadnie rozpaczać. Kiedyś to było…

Źródło: własne, The Verge



x