FIFA 20

FIFA 20 to wiele świetnych nowości – wszystko, co musisz wiedzieć o grze

7 minut czytania
Komentarze

Chyba każdy fan gier komputerowych wie, że nadchodzi nowa FIFA od deweloperów z EA. Seria gier, w której rozgrywamy mecze, to jedna z najbardziej udanych gier sportowych wszechczasów. Co roku dostajemy jej nową odsłonę od 1993 r. Czego możemy się spodziewać po następnej grze FIFA? Jak zakończy się „podróż” Alexa Huntera od amatora do profesjonalisty? Jakich zmian możemy się spodziewać, grając w FIFA 20? Zebrałem dla Was najciekawsze informacje!

FIFA 20 – najważniejsze nowości

FIFA 20 wprowadzi nowy system awatarów, w którym zmieni się tworzenie graczy w Pro Clubs i w pozostałej części gry. Chociaż nowy model zachowuje cechy starego systemu, daje graczom większą kontrolę nad tworzeniem zawodnika. Obejmuje to nowe narzędzie do przekształcania, które pozwoli na bardziej szczegółowe tworzenie kształtu twarzy i wybór odcienia skóry. FIFA 20 przywróci także niektóre pozycje zawodników, co stało się dzięki wsparciu fanów. Powrócą więc lewy i prawy napastnik, lewy i prawy obrońca oraz lewy i prawy pomocnik.

Większa kontrola nad graczami nie kończy się jednak na ich wyglądzie. W grze FIFA 20 system progresji wpłynie na samą grę. Wybór jego wysokości, wagi i pozycji będzie miał wpływ na sposób rozgrywki. Dostaniemy również 30 nowych cech gracza, które można połączyć z „cechami specjalnymi”, które mogą przynieść realne korzyści. Istnieje oczywiście element ryzyka i nagrody, ponieważ duże korzyści dla jednego atrybutu mogą prowadzić do spadku innych.

Poza personalizacją do FIFA 20 zostaną dodane nowe funkcje transmisji i tryby gry. Pojawią się proste opcje do odtwarzania powtórek, znak wodny na ekranie, banery klubowe i nowe logo Pro Clubs, a także nakładki rzeczywistości rozszerzonej w przerwie meczów i przed ich rozpoczęciem. Jeżeli chodzi o uroczystości – kamera nie będzie mogła przybliżyć się do jednego gracza, pozostanie na zewnątrz, abyś mógł koordynować uroczystość z udziałem całej drużyny.

Pojawią się także dwa nowe typy meczów: House Rules Cups i Trening. Ten pierwszy jest inspirowany trybem House Rules. Każdego dnia nowy typ meczu będzie w rotacji z innym pucharem. Drugi tryb to dobrze znany trening. Możesz stawić czoła różnym AI zarówno samodzielnie, jak i w zespole. Możesz wybrać, jak trudne ma być AI, a nawet wybrać, jakiej taktyki chcesz używać, aby upewnić się, że odczuwasz odpowiednią presję i ćwiczysz tak, jak chcesz. Jeśli to oznacza grę przeciwko drużynie najlepiej ocenianych zawodników wywierających dużą presję, możesz to zrobić.

Przed oficjalnym ujawnieniem gry na EA Play i E3 2019, EA Sports omówiła niektóre aktualizacje, które planuje dla FIFA 20 w poście na blogu, z których wiele zostało zainspirowanych opiniami graczy z FIFA 19. Jako seria, FIFA nie jest znana z wprowadzania dużych zmian w rozgrywce między wydaniami, ale wyżej wymienione nowości są najważniejszymi z funkcji, na których EA Sports zdecydowała się skupić w najnowszej wersji gry.

Zobacz także: Windows 10 S bez tajemnic – wszystko, co musisz wiedzieć

FIFA 20 – inne nowości

Volta Football

Pamiętasz tryby gry w piłkę nożną we wczesnych grach FIFA na PS1? A może uliczne mecze „Futsal” z serii FIFA Street? Wrócą one jako nowa opcja „Volta Football” w FIFA 20. Będziesz mógł grać w tryb 3v3 Rush (bez bramkarzy), 4v4, 4v4 Rush, 5v5 i Professional Futsal w meczach halowych i zewnętrznych w specjalnie zaprojektowanych stadionach znanych ze świata piłki nożnej.

„Football Intelligence”

Nowa kombinacja funkcji, które dostosowują się do piłki i do samej gry. Zyskasz więcej czasu i przestrzeni na piłce, dostosowując jej fizykę. Dzięki temu systemowi pojawi się więcej pojedynków jeden na jeden oraz większy nacisk na obronę kontrolowaną przez użytkownika. Gracze poza piłką również będą rozchodzić się po boisku w bardziej autentyczny sposób. Obrót będzie teraz również wpływał na trajektorię piłki, z bardziej realistycznymi odchyleniami. Część buta gracza, która uderza piłkę, również odegra rolę w jej odbiciu.

Obrona AI

Jak wspomniano powyżej, gracze będą teraz widzieć więcej korzyści z ręcznej obrony, niż polegać na umiejętnościach AI w grze. Kontrolowani przez komputer obrońcy będą teraz mniej wydajni i skuteczni, podczas gdy kontrolowani przez Ciebie będą bronić lepiej. Powinno to stworzyć równowagę, dzięki której gracze, którzy podejmą wysiłek ręcznej obrony, poczują, że jest to bardziej satysfakcjonujące. Tempo zostanie również zmodyfikowane, aby dać obrońcom większe szanse na dogonienie szczególnie szybkich graczy.

Strzelanie i „skomponowane wykończenie”

Jeśli chodzi o strzelanie, sytuacje jeden na jednego między graczem a bramkarzem staną się mniej frustrujące. W FIFA 20 poprawiona zostanie dokładność strzelania 1 na 1, co pozwoli na oddanie większej liczby strzałów na cel, a bramkarze będą nieco mniej „nadludzcy”, jeśli chodzi o ich reakcje. Nawet manualni bramkarze zostaną spowolnieni do bardziej realistycznych prędkości. Gracze kontrolujący swojego bramkarza za pomocą ruchu prawym drążkiem będą musieli teraz podążać w kierunku, kiedy podejmą rzut obronny, co sprawi, że poczujesz się bardziej usatysfakcjonowany lub bardziej zirytowany, gdy go obronisz bramkę lub nie. Ponadto strzelanie z woleja będzie bardziej realistyczne i bardziej nieprzewidywalne.

Lepszy drybling

Da to więcej wymiaru w ataku, pozwalając zwabić przeciwnika, otwierając potencjał do walki z obrońcą dzięki zwinnemu, szybkiemu graczowi.

Nowe rzuty karne i rzuty wolne

Wszystkie nowe systemy w grze dotyczą także rzutów karnych i wolnych. Zwłaszcza rzuty wolne zostaną całkowicie zmienione, co zapewni większą kontrolę nad obrotem przy strzale.

Podania

W grze zostanie zmieniona nie tylko mechanika strzelania, ale także podania. Proste podania będą teraz dokładniejsze, natomiast te trudniejsze, takie jak te wykonywane przy 180 stopniach lub w momentach presji będą kończyły się wolniejszymi podaniami, które są mniej skuteczne i łatwiejsze do przechwycenia.

Oprócz tego istnieją pojawią się dwie nowe opcje podań. Ręczne „Dinked”, które zostaną wykorzystane do podniesienia piłki nad nogą obrońcy oraz „Driven Pass-and-Go”, które przejmą bieżącą kombinację ręcznego podania.

Wyczucie czasu

Wyczucie czasu było nową mechaniką gry FIFA 19, w wyniku czego EA Sports zebrało wiele opinii, aby ją dostroić. Jeśli przegapiłeś jego wprowadzenie, tryb ten oznaczał, że gracze mogli skorzystać z „Zielonego Okna Czasu”, aby wykonać dokładniejszy strzał. Powinna to być funkcja wysokiego ryzyka i wysokiej nagrody, ale gracze uważali, że jest to zbyt łatwe do wykonania. W rezultacie EA Sports zmniejszyło zielone okno pomiaru czasu z 2-4 klatek do ściśle 2 klatek, co utrudnia strzelanie.

FIFA 20 premiera

FIFA 20

Podobnie jak zmiany pór roku (i samych sezonów piłkarskich), co roku spodziewane jest to samo okno czasowe wydawania gier FIFA. Od ponad dekady tytuły te są wprowadzane na rynek pod koniec września. EA potwierdziła, że gra trafi do sklepów już 27 września. Jeśli jesteś graczem EA Access, otrzymasz możliwość zagrania tydzień wcześniej niż inni, czyli 19 września.

Poprzednie dwie gry FIFA wylądowały w ostatni piątek we wrześniu (29 września 2017 r. i 28 września 2018 r.). Nie trudno było przewidzieć, że kolejna odsłona zadebiutuje w piątek 27 września 2019 r.

FIFA 20 cena

Grę można już zamawiać w przedsprzedaży na oficjalnym sklepie Origin. Edycja zwykła kosztuje 249,90 zł, Edycja Mistrzów 339,90 zł, a Ultimate Early Edition – 379,90 zł. Oczywiście dotyczy to wersji na PC.

FIFA 20 PS4 i Xbox One?

Oczywiście grę będzie można kupić także na konsole. Na Playstation 4 będzie ona kosztowała 289 zł w wersji zwykłej, 379 zł – w Edycji Mistrzowskiej i 429 zł w Edycji Ultimate. Na Xbox One ceny są bardzo podobne. Dodatkowo gra ma się pojawić również na Nintendo Switch, ale niestety w nieco okrojonej wersji. W związku z tym jej cena jest nieco niższa i wyniesie 169 zł.

Źródło: techradar, własne

Motyw