CALL2CAR – jednym przyciskiem możesz uratować komuś życie

4 minuty czytania
Komentarze

Call2Car to aplikacja, której głównym założeniem jest komunikacja pomiędzy wszystkimi użytkownikami dróg, przy wykorzystaniu numeru rejestracyjnego pojazdu lub kodu AZTEC. Do dyspozycji są gotowe wiadomości, które najbardziej przydadzą się podczas podróży samochodem. Są to: „czy mógłbyś przeparkować swój samochód”, „sprawdź swój samochód”, „brak włączonych świateł”, „zapraszam na kawę”, „uwaga, niebezpieczne zdarzenie na drodze” oraz „szybka pomoc” w razie nagłej potrzeby ratowania życia lub zdrowia. Oprócz tego użytkownik może wysłać spersonalizowaną wiadomość tekstową na numer rejestracyjny innego pojazdu oraz wysłać wiadomość grupową do maksimum 100 użytkowników. Ale bez pośpiechu. Sprawdźcie dokładnie na czym polega pomysł zespołu Call2Car! Poniżej wpis gościnny.

Odpowiedź na potrzeby kierowców

Aplikacja jest oparta na opiniach użytkowników dróg. Z przeprowadzonej ankiety wynikało, że właśnie tych sześć elementów nasi respondenci chcieliby widzieć w Call2Car. Aż 75 proc. ankietowanych spotkało się z sytuacją, że chciało się skontaktować z kierowcą innego auta, w celu np. przeparkowania auta, ale niestety nie miało żadnej możliwości.

Budowanie społeczności kierowców

Jednak aplikacja nie jest przeznaczona tylko do takich problemów. Misją aplikacji jest zbudowanie społeczności odpowiedzialnych kierowców. Dobrze by było, żeby użytkownicy dróg byli świadomi, że mogą sobie pomagać na drodze, na przykład w sytuacji, gdy jest wyciek z auta. Program daje możliwość wysłania krótkiej informacji, że coś się dzieje złego, i dzięki temu możemy poinformować o tym kierowcę. Aplikacja ma być pozytywna i przekazywać przydatne informacje.

Całkowita anonimowość

Jedną z istotniejszych zalet aplikacji jest to, że użytkownik korzystając z niej, pozostaje anonimowy. Użytkownik nie musi tworzyć żadnego konta. Nie trzeba podawać swoich danych osobowych. Jedyną rzeczą, jaką podajemy, jest numer rejestracyjny, który jest powszechnie dostępny, dzięki czemu nie dotyczy nas RODO. Ci, którzy nie mają auta, także mogą korzystać z aplikacji, logując się np. za pomocą numeru telefonu czy też innego ciągu cyfr lub liter. Użytkownik w najnowszych wersjach aplikacji może się już logować za pomocą kodu AZTEC (zapis cyfrowy wszystkich informacji dotyczących auta).

Naklejka jako część aplikacji

Integralną częścią aplikacji są także specjalne naklejki. Naklejkę można nakleić na swoim aucie, rowerze, skuterze czy też innym pojeździe uczestniczącym w ruchu. Dzięki temu użytkownicy dróg będą widzieli, że ktoś na drodze należy do społeczności Call2Car i może się z nim za pomocą aplikacji skontaktować. Naklejki są do pobrania ze strony call2car.com\

Nowa wersja – nowe możliwości

Najnowsza wersja aplikacja wprowadza nowe możliwości, które mogą ratować zdrowie i życie innych użytkowników dróg. Pierwsza funkcja to „szybka pomoc.” W momencie zagrożenia po kliknięciu przycisku „szybka pomoc” aplikacja automatycznie wyśle do pięciu najbliżej znajdujących się użytkowników prośbę o pomoc z obecną lokalizacją na mapie. Dzięki temu inni użytkownicy aplikacji mogą do nas dotrzeć w czasie do 5 minut, które są kluczowe, aby udzielić pomocy w momencie gdy zagrożone jest nasze życie lub zdrowie.

Aplikacja może współpracować z pogotowiem ratunkowym i policją?

Jedną z istotniejszych nowych możliwości jest funkcja informowania użytkowników o wypadkach w okolicy (niebezpieczna sytuacja na drodze). Wyobraźmy sobie sytuację, że jedziemy drogą i widzimy wypadek. Klikamy w aplikacji opcję, że coś się zdarzyło na drodze, i w tej samej chwili wszyscy użytkownicy Call2Car otrzymują powiadomienie na swoim telefonie o tym wypadku. Nowa funkcja wyśle lokalizację na mapie i wszyscy posiadacze aplikacji w promieniu 5 kilometrów zobaczą to miejsce na mapie ekranu smartfona. Mogą więc odpowiedni wcześniej zareagować na potencjalnie niebezpieczną sytuację. Dodatkowo taka funkcja może się przydać także różnym służbom. Kierowca karetki, który jest w tej społeczności, wysyła informację, że jest kilometr przed wypadkiem. Aplikacja generuje wiadomość do użytkowników, żeby uważali, bo na ich drodze pojawi się karetka i trzeba będzie utworzyć korytarz życia. To może bardzo usprawnić dojazd karetki do poszkodowanych. Działałoby to na takiej zasadzie jak alerty o wichurach czy też burzach wysyłane w formie SMS.

Dzięki wersji premium otrzymasz nowe możliwości

Ostatnia nowa funkcja to możliwość tworzenia grup użytkowników. Grupa może liczyć do 100 użytkowników. W ten sposób, pisząc wiadomość – jednym kliknięciem możemy przesłać ją do wszystkich użytkowników w grupie.

Funkcja „niebezpieczna sytuacja na drodze” i tworzenie grup użytkowników są dostępne tylko w wersji premium. Koszt aplikacji to 29 zł. Co istotne, opłata jest jednorazowa. Bez miesięcznego abonamentu. Jeden zakup i z CALL2CAR możesz korzystać do końca świata!

Pobierz aplikację dla systemu Android ze sklepu Google Play klikając tutaj.

Pobierz aplikację dla systemu iOS ze sklepu App Store klikając tutaj.

*Jeśli używasz starszej wersji oprogramowania niż android 4.4 oraz iOS 11.0 zaktualizuj je do najnowszej wersji aby móc w pełni korzystać z aplikacji.

Dołącz do społeczności kierowców!

Motyw