Kolejny program serwisowy Apple. Nowe MacBooki ze starymi problemami

mm Mariusz Nowak Artykuły 2019-05-23

Wczoraj, bardzo niespodziewanie Apple wprowadziło nowe wersje swoich flagowych komputerów przenośnych. Nowe MacBooki Pro otrzymały odświeżone podzespoły oraz zmodernizowane klawiatury. Który to już raz? Temat tych ostatnich, w negatywnej odsłonie, przewija się od czasu premiery obecnej generacji w 2016 roku. Mechanizm klawiatury jest zawodny, niesamowicie podatny na jakiekolwiek zabrudzenia, a problem z nieodpowiadającymi klawiszami powtarza się w wielu przypadkach. Amerykanie już jakiś czas temu uruchomili program wymiany klawiatur w MacBookach oraz MacBookach Pro. Mimo corocznych aktualizacji, problem jednak cały czas pozostaje nierozwiązany. Apple ewidentnie nie może sobie z nim poradzić, a jedynym sposobem wydaje się premiera zupełnie nowego rozwiązania. Na to jednak na pewno długo poczekamy. Co ciekawe wczoraj, został ogłoszony kolejny program serwisowy Apple.

Zobacz także: Apple musi ponownie skupić się na aparacie w iPhone

Program serwisowy Apple – firma wymieni klawiatury, także w najnowszych modelach

Stosowana obecnie klawiatura motylkowa doczekała się trzech wersji. Każdej z nich dotyczą te same problemy. Ostatnia została zaprezentowana w tamtym roku, wraz z premierą nowego MacBooka Air i MacBooków Pro. Wydawało się wtedy, że firma wreszcie uporała się z problemem. Kilka miesięcy później okazało się, że jest niestety inaczej. Tym razem firma Tima Cooka jest zdecydowanie bardziej ostrożna. Doprowadziło to jednak do kuriozalnej sytuacji. Zaprezentowane wczoraj komputery, od razu objęte są programem serwisowym. Chyba nie tak to powinno wyglądać? Oczywiście klienci od razu mogą być spokojni. Jednak wrażenie kupowania wadliwego modelu nie jest dla nikogo korzystne. Amerykanie oficjalnie nie informują na swojej stronie co zostało poprawione w urządzeniach z 2019 roku. Według różnych źródeł, materiały służące do wykonania mechanizmu są inne. Bądźmy jednak ostrożni w osądach. Komputery z poprzedniego roku oddane do serwisu, też mają otrzymać najnowsze rozwiązanie.

Program serwisowy Apple

Program serwisowy Apple – jakie są objawy niedziałającej klawiatury?

Firma Apple ustaliła, że w przypadku niewielkiego odsetka klawiatur w określonych modelach MacBooka, MacBooka Air i MacBooka Pro może występować co najmniej jeden z następujących objawów:

  • Litery lub znaki powtarzają się nieoczekiwanie.
  • Litery lub znaki nie pojawiają się.
  • Co najmniej jeden klawisz jest „lepki” lub nie reaguje w spójny sposób.

Spełniające kryteria klawiatury MacBooków, MacBooków Air i MacBooków Pro będą serwisowane bezpłatnie przez firmę Apple lub Autoryzowane Serwisy Apple. Typ serwisowania zostanie określony po zbadaniu klawiatury i może obejmować wymianę jednego lub kilku klawiszy albo całej klawiatury. Program serwisowy Apple dotyczy poniższych modeli przez cztery lata od pierwszej sprzedaży detalicznej.

Program serwisowy Apple – modele spełniające kryteria

Aby zidentyfikować model komputera i sprawdzić, czy spełnia on kryteria tego programu, wybierz kolejno menu Apple () > Ten Mac. Poniżej znajduje się lista modeli spełniających kryteria:

  • MacBook (Retina, 12-calowy, początek 2015 r.).
  • MacBook (Retina, 12-calowy, początek 2016 r.).
  • MacBook (Retina, 12-calowy, 2017 r.).
  • MacBook Air (Retina, 13-calowy, 2018 r.).
  • MacBook Pro (13-­calowy, 2016 r., z dwoma portami Thunderbolt 3).
  • MacBook Pro (13-calowy, 2017 r., z dwoma portami Thunderbolt 3).
  • MacBook Pro (13-­calowy, 2016 r., z czterema portami Thunderbolt 3).
  • MacBook Pro (13­-calowy, 2017 r., z czterema portami Thunderbolt 3).
  • MacBook Pro (15-calowy, 2016 r.).
  • MacBook Pro (15-calowy, 2017 r.).
  • MacBook Pro (13-calowy, 2018 r., z czterema portami Thunderbolt 3).
  • MacBook Pro (15-calowy, 2018 r.).
  • MacBook Pro (13-­calowy, 2019 r., z czterema portami Thunderbolt 3).
  • MacBook Pro (15-calowy, 2019 r.).

Program serwisowy Apple – naprawa ekranu w MacBookach Pro

Przy okazji, firma Tima Cooka ogłosiła kolejną akcję naprawczą. Dotyczy ona 13-calowych MacBooków Pro z 2016 roku. Chodzi zarówno o komputer wyposażony w dwa porty USB-C/Thunderbolt 3, jak i model z czterema złączami USB-C/Thunderbolt 3, z paskiem dotykowym Touch Bar. W tym wypadku chodzi o problemy z podświetleniem ekranu nazwane „flexgate”. Aby skorzystać z darmowej naprawy, użytkownicy mają dwa lata, licząc od 21 maja lub cztery lata od pierwszej sprzedaży detalicznej komputera.

Źródło: Apple






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x