Psy szczekają, a karawana jedzie dalej – świetne wyniki Huawei!

mm Adam Lulek Artykuły 2019-04-24

Firma Huawei opublikowała dziś wyniki finansowe za I kwartał 2019 roku, w którym wypracowała 179,7 mld CNY przychodu tj. około $26,78 miliardów. Stanowi to wzrost o 39% w ujęciu rok do roku. Marża netto w tym okresie wyniosła około 8%.

Szczegóły wyników Huawei

W pierwszym kwartale Huawei nie ujawnił zysku netto, ale podał, że jego marża zysku netto wyniosła osiem procent, co jest wynikiem „nieco wyższym” niż w tym samym czasie w poprzednim roku. Warto przypomnieć, że roczne przychody Huawei wzrosły o 19,5 procent rok do roku do 721 miliardów CNY, czyli 107,4 miliardów dolarów w 2018 roku, ponieważ smartfony i inne urządzenia stały się jego największym źródłem dochodów.

Spółka podała, że przychody z działalności konsumenckiej wzrosły o 45 procent, osiągając 349 miliardów CNY (52 miliardy dolarów), podczas gdy sprzedaż z działalności operatorskiej spadła o 1,3 procent do 294 miliardów CNY, czyli 43,8 miliarda dolarów. Pozostałe 74,4 mld CNY stanowiły usługi dla przedsiębiorstw.

Zobacz także: Aparat w iPhone 11 będzie świetny!

Huawei rośnie pomimo zarzutów o szpiegostwo

Firma twierdzi, że jest własnością jej pracowników – choć wielu krytyków, a nawet badaczy naukowych podważa tę teorię. W szczególności USA i prezydent Donald Trump zarzucają spółce szpiegostwo, a wiele krajów boi się wprowadzać 5G od giganta. Nie przeszkodziło to firmie w odnotowaniu świetnych wyników za pierwsze trzy miesiące bieżącego roku.

Presja i nacisk na konsumenta ze strony Huawei nie są wielką niespodzianką, biorąc pod uwagę wrogość wobec tradycyjnej działalności firmy w zakresie sieci z USA i innych zachodnich rządów. Chińska firma jednak się nie poddaje i walczy z zakazem posiadania sprzętu Huawei w Stanach Zjednoczonych za pomocą pozwu, twierdząc, że agencje federalne i wykonawcy naruszyli należyty proces i działali w sposób niezgodny z konstytucją. Jednak obawy USA dotyczące bezpieczeństwa narodowego zostały wzmocnione przez niedawny raport rządu brytyjskiego, według którego istnieją „istotne problemy techniczne” związane z przyjęciem zestawu sieci telekomunikacyjnej Huawei.

Co przyczyniło się do tak dobrego wyniku?

Huawei utrzymał kurs na rozwój oferty infrastruktury ICT i inteligentnych urządzeń, kontynuując poprawę wydajności i jakości działalności operacyjnej, co przyczyniło się do solidnych wyników za I kw. 2019 r. Według firmy bieżący rok będzie rokiem wdrożenia 5G na skalę światową, co oznacza, że grupa biznesowa Huawei odpowiedzialna za współpracę z operatorami (Carrier Business Group) ma przed sobą wyjątkowe możliwości rozwoju. Firma bowiem, do końca marca tego roku, podpisała aż 40 umów na 5G z operatorami z całego świata i dostarczyła ponad 70 tys. stacji bazowych do sieci nowej generacji. Oznacza to, że pomimo „ataków” na firmę, spółka wciąż dostaje dużą liczbę zleceń na budowanie sieci 5G z operatorami.

W I kwartale 2019 r. Enterprise Business Group, uruchomiła dedykowaną platformę cyfrową i zaprezentowała nową strategię „Huawei Inside”. Huawei wdrożył pierwszy na świecie punkt dostępu Wi-Fi 6 obsługujący 5G. Co ważne, do końca marca, firma dostarczyła więcej produktów Wi-Fi 6 niż jakikolwiek inny producent na świecie.

Warto dodać, że grupa biznesowa Huawei Consumer Business Group, odpowiedzialna za produkty konsumenckie, w dalszym ciągu tworzy wartościowe i innowacyjne rozwiązania. Podstawą jej strategii jest dostarczanie konsumentom jak najlepszych wrażeń z użytkowania we wszystkich możliwych scenariuszach. Warto też podkreślić, że w analizowanym okresie spółka dostarczyła na rynek 59 mln smartfonów. W innych segmentach biznesu – takich jak PC, urządzenia wearables oraz smart home – produkty chińskiej firmy również cieszyły się dużym zainteresowaniem klientów na całym świecie.

Kolejną innowacją jest Huawei Cloud, której celem jest budowa możliwie jak najlepszej chmury hybrydowej, zapewniającej rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji dla wielu branż. Do tej pory już ponad milion użytkowników korporacyjnych i deweloperów zaczęło korzystać z Huawei Cloud. W I kw. usługi te zostały uruchomione w Singapurze, gdzie firma zaprezentowała także swoją kompleksową platformę rozwoju AI pod nazwą ModelArts.

Źródło: własne, techcrunch





x