Jak zarabiać na stronie internetowej?

Kacper Kościański Artykuły 2019-04-23

Zarabianie w sieci można przyrównać do Boga – jedni w niego wierzą, a drudzy zupełnie przeciwnie. Co by nie mówić, zarabianie w internecie, a w szczególności na stronie internetowej jest jak najbardziej możliwe. Co więcej, z czasem taka forma zarabiania może stać się naprawdę opłacalna. Dużo osób zastanawia się jak zarabiać na stronie internetowej, jednak jak przyjdzie co do czego, to mało kto jest w stanie wziąć się za to na poważnie. Tego typu praca (nazywajmy rzeczy po imieniu) nie należy do łatwych, bo nie da się tak po prostu stworzyć strony internetowej i od razu zacząć liczyć banknoty. Aby zarabiać godziwe pieniądze na stronie internetowej, trzeba mieć naprawdę dużo czasu i chęci. W tym artykule przybliżę Wam kilka metod co do tego jak zarabiać na stronie internetowej.

Jak zarabiać na stronie internetowej? Najlepsze metody

Metod zarabiania na stronie internetowej jest multum. Jedne są bardziej, a drugie zdecydowanie mniej opłacalne. Metody, o których napiszę w tym tekście zostały przeze mnie sprawdzone – zarabiałem na nich bądź wciąż zarabiam. Miałem w swojej „karierze” wiele stron internetowych – jedne odnosiły sukcesy, a inne z czasem okazywały się niewypałem. Przez kilka ładnych lat wypróbowałem wiele metod zarabiania na stronach, wiec mam w tym temacie sporą wiedzę. Poniżej znajdziecie trzy najlepsze sposoby, dzięki którym dowiecie się jak zarabiać na stronie internetowej.

Google Adsense

Google Adsense

Pierwsze co przychodzi do głowy świeżo upieczonym posiadaczom stron internetowych w kontekście zarabiania, jest Google Adsense. Propozycja od Google jest serwisem reklamowym, dzięki któremu możemy wyświetlać na swojej stronie reklamy kontekstowe, tekstowe i bannery. Adsense jest niezwykle proste w implementacji, ponieważ nie wymaga od nas niczego innego, niż wstawienia kodu reklamy w odpowiednie miejsca na stronie. Czy Google Adsense się opłaca? I tak, i nie. Zależy to od wielu czynników, w których skład wchodzi m.in. liczba odwiedzin naszego portalu, jego tematyka, rozmieszczenie oraz ilość reklam.

Weźmy za przykład dwie strony internetowe, których właściciele zamieścili na nich reklamy Google Adsense. Jedna traktuje o grach komputerowych, a druga o pożyczkach przez internet. Obie mają taką samą liczbę odwiedzin, ten sam układ strony i taką samą ilość reklam. Strona o pożyczkach przez internet zarabia jednak 2000 zł miesięcznie, a ta o grach tylko 350 zł. Taka rozbieżność jest czymś zupełnie normalnym, bo ogromną rolę odgrywa wspomniana tematyka portalu. Adsense wyświetla reklamy kontekstowe, a więc takie przystosowane do tematyki strony oraz spersonalizowane, czyli dopasowane do Twoich upodobań. W branży pożyczkowej CPC (cost per click, koszt za kliknięcie) jest o wiele większy, niż w przypadku branży gier komputerowych. Mowa tu o naprawdę potężnych różnicach – w zależności od reklamodawcy, w przypadku gier komputerowych (w oparciu o własne doświadczenia) średni CPC wynosi 10 – 15 groszy. Jeśli zaś mowa o branży pożyczkowej, to stawki za kliknięcie na poziomie 2 – 15 zł nikogo nie dziwią. Nie jest to oczywiście reguła, bo w każdej branży mogą się trafić kliknięcia zarówno za 3 grosze jak i 15 zł, aczkolwiek są to zdecydowane wyjątki.

reklamy

Aby jednak zarabiać godziwe pieniądze, sama tematyka nie wystarczy. Kluczowym czynnikiem jest także ruch na stronie. Jeśli raz na tydzień ktoś kliknie w reklamę Adsense na Twojej stronie i zarobisz po 5 zł, to raczej nie wyżywisz za to rodziny. Jeśli jednak każdego dnia będziesz zbierać po 150 – 200 kliknięć, to w zależności od tematyki, możesz już całkiem nieźle zarobić. Mówiąc krótko – Adsense naprawdę opłaca się tylko w wybranych niszach i przy naprawdę dużym ruchu. Przypominam, że cały czas mówimy tutaj o stronie kierowanej na Polskę. W przypadku portalu na np. Niemcy, przy dużym ruchu możesz zarobić naprawdę spore pieniądze niemal w każdej niszy – oczywiście jak na Polskie realia. Sam pamiętam, jak jeszcze kilka lat temu za kliknięcie w reklamę z Niemiec dostawałem średnio po 10-25 zł. 🙂

Afiliacja (programy partnerskie)

Afiliacja

Marketing afiliacyjny, afiliacja, programy partnerskie to jedno i to samo. W przypadku afiliacji zarabiamy na sprzedaży. Sieci afiliacyjnych jest masa, a w ich ofercie ogrom sklepów i różnych firm, które oferują dobra z wielu kategorii. W przypadku programów partnerskich zarabiamy na wspomnianej sprzedaży, która zliczana jest, gdy ktoś dokona zakupu danego produktu z naszego linku. W skrócie: umieszczamy na swojej stronie internetowej link partnerski do danego produktu, użytkownik w niego wchodzi i dokonuje zakupu, a my dostajemy prowizję od sprzedaży. W przypadku sklepów internetowych zwykle jest to procent. Branża finansowa czy telekomunikacyjna najczęściej oferuje stałe stawki (np. 200 zł za osobę, która założyła konto w banku z naszego linku).

W przypadku zarabiania na afiliacji najważniejsza jest umiejętność odpowiedniego dobierania produktów do promowania. Trzeba promować oferty, które mogą zainteresować naszych czytelników. W zależności od promowanych produktów, zwykle nie potrzeba w tym przypadku mieć przesadnie dużej (pod względem ruchu) strony, by zarobić godziwe pieniądze. Liczy się to, co promujemy. Jeśli opublikujesz link do świetnej promocji, to możesz być niemal pewien, że ktoś dokona zakupu.

Marketing afiliacyjny wiąże się z nieograniczonymi możliwościami zarobku. W przypadku bardzo dużego ruchu (np. 100 tysięcy wyświetleń dziennie) i sprzedaży w miarę drogich przedmiotów (1000 zł +), zarobki dzienne na poziomie 5000 – 15000 zł są jak najbardziej realne. W oparciu o własne doświadczenia, marketing afiliacyjny to według mnie zdecydowanie najlepsza metoda zarabiania na stronie internetowej. 

Reklama wykupywana przez firmy

Reklama

Ten sposób dotyczy zwykle tylko większych stron, które goszczą konkretny ruch. Niemal każda popularna strona internetowa ma u siebie zakładkę „reklama”, poprzez którą mogą się zgłaszać różne firmy chcące się tam zareklamować. Jest wiele rodzajów tego typu reklamy – zaczynając od zwykłych bannerów, kończąc na konkursach czy postach sponsorowanych. W zależności od popularności strony, stawki za tego typu promocje są różne. Dyktują je oczywiście właściciele stron, dlatego nie da się podać uniwersalnej kwoty. Portale, które każdego miesiąca odwiedza kilka milionów osób zwykle jednak kasują po kilkadziesiąt tysięcy złotych za każdą wymienioną przeze mnie formę promocji. 

Za tego typu reklamę można oczywiście bardzo dobrze zarobić, jednak przedtem trzeba włożyć bardzo dużo pracy w rozwój swojej strony internetowej. Żadna firma przecież nie zechce zamieścić reklamy na portalu, którego codziennie odwiedza 30 osób.

Zobacz także: Facebook pracuje nad własnym asystentem głosowym

Jak zarabiać na stronie internetowej? Podsumowanie

Mam nadzieję, że ten tekst odpowiedział Wam na pytanie ”jak zarabiać na stronie internetowej„. Czerpanie korzyści z prowadzenia strony internetowej zdecydowanie nie jest łatwe, ale też nie niemożliwe. Jak w każdej dziedzinie biznesu, także tutaj niezbędna jest determinacja i samozaparcie. Wiele nowicjuszy zarabiania na stronie internetowej daje sobie spokój już na samym początku, bo po tygodniu nie udało im się zarobić ani grosza. Cóż, niestety nie ma tak łatwo – niekiedy na pierwsze pieniądze trzeba poczekać nawet kilka miesięcy. A Wy zarabiacie na swoich stronach? Dajcie znać w komentarzach!






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x