Serwis VOD od Apple nadchodzi. Nie będzie taki, jak myślisz

mm Mariusz Nowak Artykuły 2019-03-21

Ten tydzień upływa pod znakiem premier nowych sprzętów Apple. Nie mówimy jednak w większości o niesamowitych nowościach. Większość to aktualizacje obecnych na rynku produktów, albo ich nowe wersje. Zaczęliśmy od nowych iPadów. 

Zobacz także: Cena Huawei P30 Pro nie będzie powodem, dla którego warto czekać na ten model

Tydzień nowości Apple

Amerykanie wprowadzili na rynek nowe urządzenie pod znaną nazwą czyli iPada Air. Jednak ten tablet w obudowie znanej z 10,5-calowego modelu Pro skrywa nowy procesor A12 Bionic. Żeby zbytnio nie konkurował z droższymi wersjami ekran zubożono o technologię ProMotion, a zamiast czterech głośników otrzymaliśmy dwa. Doczekaliśmy się też nowego iPada mini. Kolejnego dnia Apple zaserwowało nam drugą generację słuchawek AirPods. Wyczekiwane akcesorium otrzymało nowy procesor H1. Podobno możemy też oczekiwać lepszej jakości dźwięku. Dostępne są dwie wersje. Pierwsza ma standardowe etui ładujące, drugą możemy ładować za pomocą zgodnej ładowarki Qi. Zadebiutowały też nowe komputery iMac. W ich przypadku zmiany są kosmetyczne. Design i ekran pozostał bez zmian. Tych doczekały się nowe procesory oraz karty graficzne. Oprócz urządzeń, Apple standardowo na wiosnę odświeżyło etui do iPhone’ów, iPadów oraz paski do Apple Watch. To jednak nie koniec.

Konferencja Apple już 25 marca

Kluczowe nowości firma Tima Cooka pokaże nam oczywiście wtedy. Nie spodziewajmy się jednak żadnych, nowych produktów. Wiemy, że Apple planuje wprowadzenie na rynek serwisu VOD, usługi informacyjnej opartej na modelu subskrypcji, a być może też wyczekiwanej od kilkunastu miesięcy ładowarki AirPower. Na jej temat krążą już legendy, pojawia się w różnych wersjach beta systemu iOS, ale kiedy zadebiutuje i czy w ogóle? Nie wiadomo. Na temat konkurenta Netflixa wiemy jednak coraz więcej. Według najnowszych informacji Amerykanie cały czas negocjują partnerstwa z HBO, Showtime i Starz. Podczas premiery mamy jednak nie otrzymać żadnych oryginalnych programów. Wygląda na to, że spółka Tima Cooka w rzeczywistości nie będzie oferowała usługi telewizyjnej opartej na subskrypcji. Model ma bardziej przypominać centrum, z którego inne firmy mają sprzedawać swoją ofertę.

Apple

Serwis VOD Apple nie będzie oparty na subskrypcji

Gigant z Cupertino nie zamierza konkurować z dostawcami usług telewizyjnych, takimi jak Disney, Hulu czy Netflix. Ma jednak zrobić wszystko, aby pomóc im w strumieniowaniu wideo i sprzedaży, biorąc prowizję od każdego z nich. Raporty wspominają, że Apple może ostatecznie oferować swoje produkcje za pośrednictwem serwisu. Oryginalne treści nie mają być jednak najważniejszym jego elementem. Firma chce zgrupować większość usług w jednym miejscu. Oznacza to, że zbuduje nowy sklep, który zaoferuje treści dla użytkowników korzystających z urządzeń Apple. Aby zgromadzić jak największą liczbę klientów, Amerykanie mogą zaoferować pakiety, na przykład HBO, Showtime i Starz, po cenach niższych niż gdyby były kupowane osobno. 

Konkurent Netflixa ma być źródłem dochodów, nie innowacją

Wszystkie źródła mówią jedno – serwis nie będzie niczym nowym. Co nie znaczy, że będzie zły. Usługa ma być bardziej dopracowaną wersją czegoś co mamy już na rynku. Przeznaczona będzie dla użytkowników, którzy korzystają ze sprzętu firmy., ale w taki sposób, który pozwoli Apple uzyskać dodatkowe dochody. Z bazą 1,4 miliarda klientów jest mało prawdopodobne, że usługa nie będzie sukcesem – przynajmniej finansowym. Odnośnie uruchomienia mamy różne terminy. Spekuluje się o jesieni, ale dokładne informacje poznamy 25 marca.

Źródło: Phoenarena





x