Apple szykuje serwis wideo. Konkurent Netfliksa gotowy do startu

mm Mariusz Nowak Artykuły 2019-01-29

Plotki na ten temat krążą od bardzo dawna, a przynajmniej od dwóch lat. Ponad cztery lata po uruchomieniu Apple Music i coraz to nowych spekulacjach, Amerykanie są gotowi na poszerzenie swojej oferty usług. Serwis oferujący strumieniowanie wideo może stać się niezwykle ważnym dla firmy z Cupertino. Na pewno potencjał rynkowy jest ogromny, choć konkurencja też jest niezwykle silna. 

Zobacz także: Apple pod ścianą. Tajemnica firmy odkryta, czas na zmiany

Usługa wideo od Apple gotowa do startu

Nowe informacje na temat debiutu nowej usługi podaje nam The Information. Serwis wideo ma wystartować w połowie kwietnia. Informacje takie wydają się być bardzo wiarygodne – pochodzą od dostawców treści. Mają oni być gotowi do premiery nowej usługi wraz ze swoimi materiałami wideo. Najprawdopodobniej data oficjalnego startu serwisu zostanie wyznaczona na maj. Apple wraz z dostawcami treści muszą mieć około kilkutygodniowy okres wdrożenia. Według informacji strumieniowanie wideo będzie oparte nie tylko na własnych materiałach firmy z Cupertino, ale też będą pochodziły choćby od HBO i STARZ. Usługa będzie prawdopodobnie dostępna za pomocą istniejącej już aplikacji TV dostępnej w systemie iOS na iPhone’a czy iPada. Część materiałów może być dostępna dla użytkowników za darmo, reszta wykorzysta formę subskrypcji. Docelowo nowy serwis trafi do ponad 100 krajów, jednak początkowo debiut odbędzie się tylko w Stanach Zjednoczonych. 

Zmiana strategii Apple

Niegdyś spekulowano na temat planowanego telewizora z logo nadgryzionego jabłka. Podobno firma miała pracować nad takim urządzeniem od kilku lat. Sam Steve Jobs miał być głównym twórcą całego przedsięwzięcia. Niektóre źródła podają, że pracował nad telewizorem lub całym zespołem usług przed swoją śmiercią. To było jednak w 2011 roku, przez ten czas nie doczekaliśmy się niczego nowego poza kolejnymi generacjami Apple TV. Niedroga przystawka TV jest popularna, choć nigdy nie należała do najważniejszych produktów spółki. Ma jednak stabilne grono zwolenników. Rok 2019 będzie jednak końcem tego akcesorium. Kilka tygodni temu stało się coś co wydawało się niemożliwe. Na telewizorach Samsunga czy Sony, zadebiutuje możliwość odtwarzania filmów z iTunes oraz przesyłanie treści za pomocą AirPlay 2. Apple TV po prostu przestanie być potrzebne. Wydaje się to z resztą jedynym logicznym wyjściem. Inaczej planowana usługa wideo nie miałaby szans na popularność – przecież konieczna byłaby też przystawka. Mimo jeszcze niedawnych spekulacji wiadomo jedno – konkurent Chromecasta na pewno nie powstanie. Nie miałby on żadnego sensu. 

Konferencja Apple jest już blisko

Wszystkie te informacje pokrywają się z przybliżoną datą kolejnego wydarzenia amerykańskiej firmy. Konferencja jest naprawdę blisko, przed nami pewnie tylko kilka tygodni oczekiwania. Najprawdopodobniej w marcu ujrzymy kolejną generację taniego iPada, odświeżoną wersję słuchawek AirPods oraz datę startu usługi wideo. Dziś wieczorem Apple zaprezentuje swoje wyniki za ostatni kwartał. Jak wiemy będą one poniżej oczekiwań, dlatego trzeba szybko uspokoić inwestorów. Plany firmy w sektorze usług są jednak szerokie.

Źródło: MacRumors






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x