Seria Redmi odłącza się od Xiaomi — kolejny krok w budowaniu prestiżu

Łukasz Pająk Artykuły 2019-01-03

Bardzo rzadko kupujemy coś „rozumem” – w głównej mierze kierujemy się wyrobioną opinią czy też po prostu oczami. Oczywiście w przypadku elektroniki użytkowej sytuacja wygląda nieco inaczej, ale z pewnością niejednokrotnie wybraliście firmę X zamiast Y, bo ta druga Wam podpadła. Ewentualnie dana marka nie była wystarczająco prestiżowa. Z tego założenia powoli chce wyjść Xiaomi. Chińczycy wiele razy pokazywali, że chcą się pokazać „wyżej” i kolejnym krokiem ku temu ma być odłączenie marki Redmi.

Redmi nie może być dłużej kojarzone z Xiaomi — to już osobna marka

xiaomi redmi pro

Chińczycy zaplanowali nową konferencję, która odbędzie się 10 stycznia. Jednym z głównych tematów do dyskusji ma być oficjalne ogłoszenie odłączenia marki Redmi od Xiaomi. Firma już potwierdziła, że taki ruch zamierza wykonać, więc nie są to żadne domysły. Przy okazji mamy poznać nowy model. Możliwe, że będzie to następca dla widocznego powyżej Redmi Pro z 2016 roku, czyli pierwszego smartfona firmy z dwoma aparatami. Podejrzenia też padają na Redmi 7 Pro lub zupełnie nową propozycję.

xiaomi redmi pro marka zaproszenie podzial

Według powyższej zapowiedzi możemy spodziewać się wyjścia naprzeciw nowej modzie, jaką mają być aparaty z matrycami 48 MPx. Pierwsze tego typu modele zostały już przedstawione i są nimi Huawei nova 4 oraz Honor View 20. Niestety lub stety, więcej szczegółów na temat nadchodzącej, chińskiej nowości nie znamy. Pozostaje nam najzwyczajniej w świecie czekać.

 

Xiaomi wstydzi się swojej firmy? Czy marki Redmi i Mi jest prostsze w odbiorze?

xiaomi, xiaomi ldac

Zapewne zauważyliście, że Xiaomi od pewnego czasu stara się zmienić podejście do swojej marki. Jednak też zwróćcie uwagę na to, że odkąd firma oficjalnie pojawiła się w Polsce, to praktycznie w żadnym materiale prasowym, reklamie czy też nawet w sklepach ciężko było znaleźć wzmiankę, że jest to produkt Xiaomi. Producent i marketingowcy zapewne uznali, że ta nazwa jest trudna w odbiorze dla większego grona konsumentów, więc mieliśmy do czynienia po prostu z modelami Mi i Redmi. Odpowiednio były to przynajmniej topowe propozycje i co najwyżej średniaki. Teraz kompletne odłączenie Redmi od Xiaomi ma być odpowiednikiem Honora i Huawei, choć rozwój tej drugiej pary jest już na tyle duży, że mamy do czynienia z zupełnie osobnymi brandami, choć z tym samym podłożem technologicznym.

 

Jak teraz rozpoznawać marki Xiaomi?

xiaomi mi mix 3

Nie można też zapominać o powstaniu Pocophone. Redmi będzie właśnie na takim samym poziomie w całej hierarchii. Innymi słowy, będziemy mieli do czynienia z osobnymi markami, ale z następującym podziałem, jeśli chodzi o odbiorców:

  • niska półka: Redmi
  • średnia półka: Poco
  • wysoka półka: Mi

Taki podział tak naprawdę od dłuższego czasu się kształtował i nie będzie miał żadnego znaczenia dla obeznanych w sprawie.

Zobacz też: Huawei prezentuje P Smart (2019) – ten smartfon ma rządzić u naszych operatorów!

Na pewno Xiaomi dąży do tego, aby ich marka nie była już kojarzona z tanimi urządzeniami, które wymagają przystania na odpowiednie kompromisy. Taka opinia ma pozostać przy Redmi, a modele z rodziny Mi mają być traktowane na równi z Samsungiem, Huawei i na przykład Oppo. Czy będzie to miało znaczny wpływ na ceny? Zapewne wraz z rozwojem i powiększaniem portfolio będzie trzeba górną półkę podnosić, aby takie Poco nie tkwiło w miejscu i nie blokowało rozwoju wachlarza urządzeń Redmi.

 

Źródło: Android Authority



x