LG

Co u działu mobilnego LG? Niestety bez zmian

2 minuty czytania
Komentarze

Od wielu lat dział smartfonów LG ewidentnie sobie nie radzi. Niestety, trudno temu się dziwić. Spółka ewidentnie nie umie odnaleźć swojego miejsca na rynku. Z jednej strony wciąż proponuje ciekawe rozwiązania. Niestety nie potrafi ich odpowiednio zareklamować, a niektóre decyzje są wręcz totalnie nietrafione. Wystarczy wspomnieć modułową konstrukcję w LG G5, mimo obietnic bardzo szybko porzuconą, czy procesor w LG G6. Ten ostatni model już na starcie, wizerunkowo przegrywał z konkurencją. Udany okazał się ostatni flagowiec G7 ThinQ. Trudno jednak powiedzieć, żeby miał cokolwiek wyróżniającego się, raczej podąża za obecnymi trendami. Trzeba przyznać, że bez wpadek – no może poza wysoką ceną. Zdecydowanie bardziej udane okazały się modele serii V. Debiut najnowszego z nich, czyli V40 ThinQ czeka nas już niedługo. Czy będzie sukcesem? Takie nadzieje mamy przy każdym produkcie firmy.

Zobacz także: Apple Watch Series 4 – chcę go jak najszybciej!

LG

Dział mobilny LG dalej w kryzysie

Od wielu lat dział smartfonów odnotowuje straty. Nie powinno nas to dziwić. Nic w tej kwestii się nie zmieni i ten niekorzystny trend będzie kontynuowany w bieżącym kwartale. Mówiąc precyzyjnie – strata w trzecim kwartale 2018 roku wyniesie 600 miliardów juanów, czyli prawie $533 miliony. Powody są oczywiste. Produkty firmy po prostu się nie sprzedają i to mimo niedawnej premiery flagowca G7 ThinQ. Do takich wyników przyczyniły się też wysokie koszty marketingu. LG patrzy jednak z optymizmem w przyszłość. Firma spodziewa się, że koszty operacyjne spadną znacząco, począwszy od początku przyszłego roku. Dzięki temu koreańska spółka ma zbliżyć się do wyczekiwanego od dawna zysku. Wdrażane są różnorodne działania obniżające koszty i mające na celu zwiększenie zainteresowania produktami. Takim jest choćby, ponowne wykorzystanie flagowych produktów. Przykładem takiego odświeżenia jest na przykład LG V35 ThinQ.

Na szczęście całe LG radzi sobie bardzo dobrze

Inaczej dział mobilny nie miałby żadnego sensu… Dzięki świetnej sprzedaży elektroniki użytkowej oraz telewizorów LG jest na drodze do rekordowych wyników. Zysk może po raz pierwszy przekroczyć $2,66 miliarda. Na pewno w czwartym kwartale, najlepszym w roku, możemy spodziewać się jeszcze lepszej sprzedaży w tych segmentach. Miejmy nadzieję, że dzięki temu straty działu mobilnego będą mniejsze. Cały czas czekamy na urządzenie, które nie tylko wzbudzi zainteresowanie na wyprzedażach, ale jako nowy produkt. Ostatnio smartfony Koreańczyków znane są z wysokich cen przy premierze i niesamowicie szybkiego ich spadku. To bardzo niekorzystna informacja dla spółki. Z tego względu klienci nie są chętnie na kupno telefonów zaraz po premierze, czekają na spadek cen. Niestety odwrócenie takiego procesu może firmie zająć bardzo długo. Wymagać też będzie bezsprzecznie udanych produktów bez żadnych wpadek.

Źródło: PhoneArena

Motyw