5 rzeczy, których mogłeś nie wiedzieć o Xiaomi

Kamil Lewicki Artykuły 2018-07-22

Xiaomi, jedna z najszybciej rozwijających się marek na świecie. Została założona osiem lat temu, w 2010 roku. Obecnie największa marka w Chinach oraz Indiach, trzecia pod tym względem na całym świecie. Czy wiesz o niej wszystko? Oto pięć ciekawostek, które mogły Ci umknąć. Nawet, jeśli jesteś zagorzałym fanem.

Xiaomi w Księdze Rekordów Guinnessa

xiaomi księga rekordów guinnessa

W 2015 roku, po pięciu latach swojej działalności na rynku Xiaomi znalazło się w Księdze Rekordów Guinnessa. Chiński producent znalazł się tam z osiągnięciem największej sprzedaży smartfonów za pośrednictwem jednej platformy w ciągu 24 godzin. Klienci zakupili wtedy 2,112,010 telefonów. Ten wynik robi piorunujące wrażenie. Warto dodać, że w trakcie trwania piątych urodzin Xiaomi, klienci zakupili także 770 tysięcy wszelkiej maści smart-urządzeń!

Zobacz też: Aplikacja Wiadomości otrzyma ciemny motyw

Xiaomi – 5% marży na urządzeniach na zawsze

xiaomi marża, xiaomi zarobek

W kweitniu bieżącego rok CEO Xiaomi, Lei Jun ogłosił, że firma nie zamierza zarabiać na urządzeniach więcej niż 5%. Termin „urządzenia” odnosi się do każdego sprzętu, jaki wypuści Xiaomi – niezależnie czy będzie to smartfon, zegarek, czy opaska sportowa. Celem Xiaomi jest zaoferowanie swoim użytkownikom najwyższej jakości w jak najatrakcyjniejszych pieniądzach. Lei Jun zapowiedział także, że jeśli doszłoby do jakiejś niespodziewanej podwyżki to będą się starali znaleźć sposób, by zwrócić te pieniądze użytkownikom w inny sposób.

Xiaomi zamiast zarabiać na smartfonach, chce zachęcić użytkowników do korzystania z ich dodatkowych usług i dokupywania rozmaitych akcesoriów. Dzięki temu klient wejdzie w posiadanie nie tylko telefonu, ale także na przykład opaski Mi Band.

Xiaomi zapłaciło za swoją domenę aż 3,6 miliona dolarów

Xiaomi logo

W 2014 roku Xiaomi zakupiło domenę mi.com za 3,6 miliona dolarów. Zastąpiło tym samym swoją starą stronę pod adresem Xiaomi.com. Skąd ten pomysł? Ekspansja na rynki zachodnie wymaga rozpoznawalności marki. Chiński producent świadom tego, że wymowa „Xiaomi” nie każdemu przychodzi z łatwością, postanowił być rozpoznawalny jako „Mi”. Co warto podkreślić, była to najdrożej zakupiona domena w tamtym roku.

Zobacz też: mBank ostrzega przed wirusem na Androida

Logo Xiaomi skrywa pewien sekret

A tych sekretów możemy się doszukać nawet trzech. Pierwszy z nich odnosi się do samego zapisu „MI”. Kiedy obrócimy logo i będziemy je oglądać do góry nogami, zacznie nam ono przypominać chiński znak oznaczający „serce”. Kolejną ciekawostką mogą być rozwinięcia skrótu – MI może oznaczać zarówno „Mobile Internet”, jak i „Mission Impossible”. Wszystko to odnosi się do tego, co firma chciała osiągnąć – dać użytkownikom łatwy dostęp do Sieci. Choć jak nietrudno się domyślić, na początku było troszkę ciężko. Na koniec warto dowiedzieć się także, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza słowo „Xiaomi. Jest to „little rice”.

Xiaomi ma swojej ofercie niemalże wszystko – długopisy i poduszki także!

xiaomi pralka

Xiaomi znany jest głównie z tego, że za relatywnie niewielkie pieniądze klient otrzymuje wysoką jakość i możliwości. To dzięki temu ta marka tak szybko się wybiła na rynku. Flagowe smartfone będące pogromcami konkurencji, opaski sportowe Mi Band, które rozchodzą się jak ciepłe bułeczki czy laptopy będące „chińskimi MacBookami” to tylko część produktów z portfolio producenta.

Zobacz też: Samsung porzuci czytnik linii papilarnych

Xiaomi ma do zaoferowania także szczoteczki do zębów, buty sportowe, poduszki dla podróżujących, mini pralki czy długopisy. Możemy zakupić także plecaki, worki na buty, materace do łóżka czy walizki.

Tak naprawdę najwięksi fani mogą od A do Z urządzić sobie z Xiaomi mieszkanie, wybrać się w podróż i przygotować do pracy bądź na uczelnię. Nie pozostaje nic innego jak tylko powiedzieć: #XiaomiLepsze

źródło: Android Authority





x