Apple inwestuje w rozwój ogromne pieniądze. To i tak za mało

mm Mariusz Nowak Artykuły 2018-07-18

Innowacje. To słowo pojawia się bardzo często, szczególnie przy prezentacjach nowych produktów. Tak naprawdę chcemy, by określało coś nowego, czego jeszcze nie znamy. Jednak jego definicja nie jest taka prosta. Określenie czegoś innowacją to nie tylko stworzenie zupełnej nowości, ale też na przykład produkt znacznie zmodernizowany. Innowacje wymagają gigantycznych środków przeznaczonych na badania i długotrwałych prac rozwojowych. Stać na to tylko największych, a i oni czasem nie spełniają naszych oczekiwań. Tak jest choćby na rynku mobilnym. Oczekiwania wobec Apple czy Samsunga mamy ogromne. Czy nie oczekujemy innowacji zbyt często? Czy to słowo obecnie trochę się też nie zdewaluowało?

Zobacz także: Lista promocji na otwarcie Xiaomi Mi Store we Wrocławiu – Mi Mix 2S trzy razy taniej!

Apple wydało tyle pieniędzy…

Analityk firmy Bernsetin, Toni Sacconaghi uważa, że Amerykanie nie inwestują w rozwój dostatecznie dużo. Firma w zeszłym roku wydała na badania i rozwój $12,7 miliarda. Pieniądze, które Apple wydało w 2017 roku znacząco przewyższają kwotę zainwestowaną w latach 1998-2011. Wystarczy wspomnieć jak udany był to okres dla spółki. Z firmy będącej w kryzysie, Apple stało się czołowym graczem na rynku mobilnym. Zadebiutowały wtedy urządzenia, które dosłownie zmieniły nasz świat. Pierwszym był iPod i jego kolejne wersje, później nastąpiła premiera iPhone’a oraz wreszcie iPada. Każdy z tych sprzętów i jego kolejne generacje był ogromnym sukcesem rynkowym. Najważniejszy jest oczywiście iPhone – produkt, od którego uzależnione jest Apple. W końcu to seria najpopularniejszych smartfonów na rynku. Wzrost wydatków na badania i rozwój jest szybszy niż wzrost przychodów – jednak to tylko 2% pieniędzy, które leżą na kontach firmy. W przypadku konkurencji wskaźnik ten wynosi około 25%.

iPhone

Apple nie inwestuje tyle co konkurencja

Analityk zauważa, że amerykańska spółka przeznacza 5,1% swoich przychodów na badania i rozwój. Inne firmy wydają około średnio około 10% – przy podobnej marży jak gigant z Cupertino, czyli 38%. Sacconaghi twierdzi, że Apple musiałoby podwoić wydatki na badania i rozwój, aby dopasować się do konkurentów. W 2017 roku Apple miało największe przychody spośród firm technologicznych w Stanach Zjednoczonych. Jednak pod względem wydatków na rozwój uplasowało się dopiero na szóstej pozycji. Mimo wszystko, faktyczna kwota na badania wzrosła w ciągu ostatnich sześciu lat pięciokrotnie. Pewne zwiększenie wydatków, owocuje nowymi produktami. Firma Tima Cooka wprowadza na rynek co jakiś czas nowy produkt. Apple Watch jest najpopularniejszym smart zegarkiem, nie ma jednak takiej siły rażenia jak iPhone. Wprowadzony w tym roku na rynek inteligentny głośnik HomePod jest dopiero na początku swojej kariery. Wskazuje na to obecność ledwo w kilku krajach. Nie jest tam jednak hitem. Kolejnym krokiem mogą być okulary VR. Mogą one zostać zaprezentowane w 2020 lub w 2021 roku.

Źródło: PhoneArena

 

 






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x