Huawei i Audi nawiązują współpracę, co planują?

Adrian Celej Artykuły 2018-07-16

Branża motoryzacyjna coraz bardziej zazębia się z nowymi technologiami. Dziś samochód jest nie tylko środkiem transportu, to obładowana elektroniką maszyna. Pomijam wszelkie systemu multimedialne – w dzisiejszych samochodach spotkamy masę systemów pomagających kierowcom, wymieniać można cyfrowe liczniki, asystentów parkowania czy autonomiczne prowadzenie pojazdu. To wszystko wymaga technologii, której producenci aut często nie mają. Z tego powodu Audi nawiązało współpracę z Huaweiem.

W czym Huawei pomoże Audi?

Audi A8

Jeśli ktoś miał już przed oczami nowy telefon z dopiskiem „Audi Design”, to muszę rozwiać wszelkie obawy, do niczego takiego nie dojdzie. Audi jest zbyt pospolite i zbyt mało prestiżowe. Jak wiadomo w ostatnim czasie dość dużo mówi się o sztucznej inteligencji, w zasadzie chce się ją wmontować do każdego urządzenia elektronicznego. O ile jej przydatność w telefonie nie jest zbyt wielka, to już w samochodzie bez wątpienia bardzo się przyda i na czystą logikę było to pierwsze skojarzenie, ale Audi potrzebowało czegoś innego. Oficjalnie mówi się o wprowadzeniu bezprzewodowej transmisji danych LTE-V do aut. Zgodnie z założeniami ma to poprawić bezpieczeństwo, zoptymalizowany zostanie ruch uliczny i doprowadzi do powstania inteligentnych miast.

Zobacz też: Orange testuje LTE-M – co to dla nas oznacza?

Czym jest LTE-V i co oferuje?

Wspomniana technologia LTE-V to nic innego jak LTE-Vehicle, standard zaprojektowany na potrzeby samochodów. Nie służy on jednak do transmisji danych dla systemów multimedialnych, został stworzony po to, aby przekazywać samochodom w czasie rzeczywistym informacje o ruchu drogowym. Informacje te mogą pochodzić np. z sygnalizacji świetlnej i kamer na skrzyżowaniach.

Na razie tylko Chiny

Choć mogło się wydawać, że testy technologii będą prowadzone w Niemczech, to stało się zupełnie inaczej – pojazdy wyposażone w LTE-V na chwilę obecną są testowane w Chinach. Audi jako pierwsza zagraniczna firma wzięło udział w pracach nad uruchomieniem LTE-V na ulicach Wuxi. W tym samym mieście we wrześniu 2018 roku podczas wystawy internetu rzeczy, projekt ma wejść w kolejna fazę, w której ma zostać rozszerzony zakres zastosowań.

Zobacz też: Czy Wam też nie podoba się fakt, że Google współpracuje z Huawei?

Samochód na miarę XXI wieku?

Samochody od bardzo dawna są podłączone do internetu. Co prawda dotyczy to głównie tych droższych, ale fakt to fakt. Dla producentów to nie problem wrzucić modem LTE i podłączyć do systemu multimedialnego. Wspierało to rozrywkę, tylko że nie dawało nic więcej. Rozwiązanie nad którym pracuje Audi i Huawei pozwoli zrobić z samochodów to, co w ostatnim czasie stało się z telefonami. Z prostych urządzeń stały się stale podłączonymi do sieci komputerami. To samo czeka samochody, w przyszłości prawdopodobnie same będą prowadziły, obliczały czas i kierowały na szybsze objazdy w razie korku lub wypadku. Wybór partnera biznesowego jakim jest Huawei jest czymś oczywistym – firma ta nie tylko projektuje telefony, ale odpowiada także za rozwój technologii dostępu do sieci i budowę sprzętu telekomunikacyjnego.