Microsoft chce zaatakować Apple. Surface dla mas nadchodzi

mm Mariusz Nowak Artykuły 2018-05-18

Urządzenia z serii Surface to naprawdę spory sukces Microsoftu. Zyskały świetne opinie, a dzięki nim Amerykanie obecni są w sektorze urządzeń dla profesjonalistów. Wydaje się jednak, że spółka chciałaby powtórzyć ten sukces także w nieco niższym segmencie rynku. Problemem jednak jest cena obecnych modeli. Surface Pro aktualnej generacji kosztuje od $799, a w naszym kraju od 4099 zł – choć zdarzają się promocje, dzięki którym można kupić to urządzenie nieco taniej.

Zobacz także: Jeśli szukasz smartfona na lata, to Nokia powinna Ci teraz zaimponować

Co oferuje konkurencja?

Segment tabletów nieco odżył w 2017 roku dzięki decyzjom Apple. Amerykanie wprowadzili na rynek nowe iPady Pro, zarówno w wersji 12,9-cala, jak i w zupełnie nowym formacie 10,5-calowym. Jednak to nie te urządzenia spowodowały wzrost sprzedaży. Świetną decyzją było zaprezentowanie zupełnie nowego 9,7-calowego iPada. Z jednej strony urządzenie nie było wyposażone w najnowszą technologię, z drugiej zyskało bardzo atrakcyjną cenę. To najtańszy, nowy iPad jaki kiedykolwiek zadebiutował. W tym roku doczekał się odświeżenia i może osiągnąć jeszcze większy sukces. iPad 9,7 2018 współpracuje z rysikiem Apple Pencil, co dotąd było możliwe tylko w dwukrotnie droższych modelach Pro. Nowe, bardziej zaawansowane opcje zapewnia też iOS 11 dla iPada. Tablet spółki z Cupertino już nie może dla żartu nazywany być „przerośniętym” iPhonem. Taki sukces nie mógł pozostać niezauważonym. Microsoft już kiedyś próbował stworzyć tańsze wersje Surface. Przykładem mogą być modele Surface 2 czy Surface RT. Nigdy jednak nie zyskały takiego powodzenia, jak droższe wersje.

surface

Jak może wyglądać nowy model?

Bloomberg twierdzi, że nowe, budżetowe tablety Surface będą nie tylko mniejszymi i tańszymi od serii Pro. Microsoft podobno chce całkowicie przeprojektować obecną konstrukcję. Nowy tablet ma zyskać około 10-calowy ekran i bardziej zaokrąglony kształt, bardziej przypominający iPada niż obecne, kanciaste modele firmy. Za ładowanie ma odpowiadać oczywiście złącze USB-C, a cena ma wynosić około $400. „Tani” Surface może ważyć około 20% mniej od droższej wersji. Ma to pewien minus – czas pracy na baterii będzie 4 godziny krótszy. Tablet napędzany będzie przez procesory Intela, a na pokładzie zobaczymy system Windows 10 Pro. Planowane jest też wprowadzenie łączności LTE. Surface otrzyma charakterystyczną podstawkę. Jednak w pudełku, z racji ceny raczej możemy nie zobaczyć klawiatury ani rysika. Dostępne prawdopodobnie będą opcjonalnie. Choć niektóre źródła mówią, że Microsoft może dodawać te akcesoria, aby zyskać przewagę nad konkurentem, który przecież rozgościł się na rynku.

surface rt

Microsoft nie może powtórzyć błędów z przeszłości

Przede wszystkim nowy Surface musi być atrakcyjnie wyceniony – to jest kluczem do sukcesu nowego iPada. Jeżeli dodamy do tego akcesoria w standardzie, start urządzenia na zatłoczonym rynku może być bardziej efektowny. Podobno Microsoft celuje w cenę około $400, przypomnijmy, że iPada wyceniono na $329. Kluczem do sukcesu może być Windows 10 Pro. Surface RT w 2012 roku był klapą z racji wyposażenia go w ograniczony Windows RT. Konieczna jest również wersja LTE, Apple sprzedaje swoje urządzenia w kilku opcjach, w celu dostosowania do konkretnego klienta. Wydaje się, że Amerykanie tym razem mogą odnieść sukces. Nie mogą powtórzyć tylko błędów z przeszłości. Plusem jest też świetna opinia o serii Surface.

Źródło: The Verge






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x