recykling

Zepsuliście statystyki! Najchętniej nie wymienialibyście swoich smartfonów

3 minuty czytania
Komentarze

Dokładnie tydzień temu popełniłem artykuł, w którym postanowiłem przeanalizować okres wymiany smartfonów na nowe i czas ich użytkowania. W końcu nie da się ukryć, że to operatorzy często nam narzucają, że wraz z końcem umowy możemy otrzymać nowe urządzenie. Jest to poniekąd walka z wiatrakami, bo wielu konsumentów doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że taki zakupy u dostawcy usług nie są najlepsze. Chociaż w tym miejscu warto przypomnieć wycenę Huawei Mate 10 Lite na wolnym rynku i u operatorów – sam się zaskoczyłem. Mimo wszystko wróćmy do cyklu użytkowania urządzeń mobilnych – czy wyznaczamy standardy?

Oczywiście, że nie. Już po samym tytule możecie się domyślić, że coś poszło nie tak. We wspomnianym artykule domniemywałem, że najczęściej i najchętniej zmieniamy swoje telefony, gdy pojawia się na rynku coś nowego. Najwięcej premier ma miejsce na przełomie pierwszego i drugiego kwartału roku oraz odpowiednio trzeciego i czwartego. Z racji, że nasz portal czytają głównie osoby, które zdają sobie sprawę z tego, że kupowanie urządzeń u operatora nie zawsze ma sens, to właśnie wspomniane okresy obstawiałbym za najpopularniejsze. Jednak jak to okazało się ostatecznie? Zadałem Wam dwa pytania i oto rozkład odpowiedzi:

  • Jak długo korzystasz ze swojego smartfona? (961 głosujących)
jak dlugo korzystasz ze smartfona ankieta
  • Kiedy planujesz kupno nowego smartfona? (885 głosujących)
kiedy planujesz kupno nowego smartfona ankieta

Przy okazji poznaliście moje odpowiedzi, co potwierdza fakt, że OnePlus 5 najprawdopodobniej pójdzie w odstawkę na rzecz nowej generacji urządzeń. Mimo wszystko patrzmy na ogół. Słusznie zwróciliście uwagę na to, że za wcześnie zamknąłem wyznaczanie czasu – dwa lata to zdecydowanie za krótko. Jednak to oznacza, że nie czujemy presji zmiany urządzenia, co chwilę. Jakby nie patrzeć, „statystycznie rzecz biorąc”, niektórzy z Was planują korzystać ze swojego smartfona przez co najmniej 4 lata, a nawet i dłużej. Kolejna uwaga z komentarzy właśnie tego dotyczyła – brak korelacji między dwoma ankietami. Ta jest możliwa do osiągnięcia, ale nie taki był zamysł. To głosy miały się odpowiednio rozłożyć, co by potwierdzało wszelkie założenia. Tak się nie stało, a według mnie zabrakło innego pytania – czy korzystasz z flagowego urządzenia? W tym wypadku spodziewałbym się większości głosów po stronie „tak”. Oczywiście flagowy w znaczeniu na rok prezentacji. Szczerze mówiąc nie wydaje mi się, aby w Waszych kieszeniach dominowały modele z najniższych półek i miały tam spędzać co najmniej 4 lata.

Zobacz też: Irytuje Cię obracanie ekranu? Wypróbuj zmian z Androida P.

Z pewnością potwierdził się jeden fakt – operatorzy w przypadku naszych Czytelników nie mają dużego udziału. To my decydujemy, kiedy warto zmienić smartfona i warunki do tego nie stanowią nowoczesne technologie, a uwidaczniające się problemy z obecnym urządzeniem. Tak naprawdę, gdyby nie zmęczenie materiału i wciąż rosnące wymagania podstawowych aplikacji, to wiele firm już dawno by upadło.

Motyw