RCS zawitał do Polski. Rewolucja SMS-ów jest tuż za rogiem

Kacper Kościański Artykuły 2018-04-24

RCS, czyli Rich Communication Services zawitało właśnie do Polski. RCS przez wielu nazywane jest SMS-ami 2.0, bo nowa technologia oferuje znacznie więcej, niż tradycyjne wiadomośi.

Wysyłając wiadomości przy pomocy RCS możemy pozwolić sobie na o wiele więcej, niż w przypadku zwykłego SMS-a. Za pomocą tego pierwszego możemy spokojnie wysłać plik multimedialny o wadze aż do 100 MB, co obecnie jest niewykonalne w standardowych MMS-ach, a co dopiero w SMS-ach. Mało tego – możliwe będzie również zakładanie grupowych konwersacji, podczas których każdy uczestnik będzie mógł informować o swojej lokalizacji, współdzielić pliki oraz otrzymywać powiadomienie o tym, kto odczytał wiadomość.

Nie da się ukryć, że podobne rozwiązania oferuje wiele aplikacji społecznościowych, aczkolwiek usługę RCS wyróżnia fakt, że będzie ona docelowo dostępna na wszystkich nowych telefonach – bez konieczności instalacji dodatkowej aplikacji. Wymagany będzie za to dostęp do internetu, co w dzisiejszych czasach nie powinno być dla nikogo większym problemem. RCS sprawdzi się nie tylko w przypadku osób prywatnych, a także firm, które dotychczas komunikowały się z klientami za pomocą standardowych wiadomości SMS.

Trwają testy

Za obecność tego rozwiązania w naszym kraju jest odpowiedzialna firma SerwerSMS.pl, która razem z Google wspólnie pracuje nad wdrożeniem technologii RCS do szerszego użytku.

Wspólne działanie z Google w zakresie wdrażania technologii Rich Communication Services, daje nam, jako pierwszej polskiej marce, niewątpliwą satysfakcję w tworzeniu historii SMS-a. Jesteśmy przekonani, że rewolucja, u progu której stoimy, na zawsze zmieni funkcjonowanie telefonów komórkowych. To innowacyjne rozwiązanie wiele zmieni w komunikacji na linii firma-klient, otwierając przed każdym sektorem biznesu wiele nowych możliwości. Pewnie większość osób w tym momencie zadaje sobie fundamentalne pytanie – kiedy nastąpi wdrożenie? Z posiadanych informacji wynika, że realnym terminem jest końcówka tego roku natomiast na chwilę obecną wszystko jest w fazie zaawansowanego tworzenia i testowania-  mówi Daniel Zawiliński, Managing Director Platformy SerwerSMS.pl.

Więcej o samej technologii możecie dowiedzieć się z materiału na YouTube przygotowanego przez SerwerSMS.pl.

Zobacz także: Inwigilacja istnieje od lat. Sami na nią pozwoliliśmy

RCS ułatwieniem dla firm

Tak jak wspomniałem wcześniej, RCS sprawdzi się także w przypadku firm. Weźmy za przykład galerie sztuki i firmy organizujące koncerty. Za pomocą nowej technologii będą one mogły wysyłać swoim klientom przypomnienia o organizowanych wydarzeniach, a także załączać jednocześnie np. bilety, które dotychczas wysyłali na e-mail. To oczywiście tylko przykład – z RCS skorzysta znacznie więcej firm, z wielu różnych dziedzin. Nie można oczywiście zapomnieć o zwykłych użytkownikach, czy też w podanym przypadku klientach, których zaoszczędzą sporo czasu.

RCS przed każdym nadawcą otwiera tak wiele możliwości, że teraz pomysłodawców kampanii mobilnych ograniczać będzie jedynie wyobraźnia. Nowe funkcjonalności na pewno zwiększą skuteczność organizowanych akcji, dlatego bardzo się cieszymy, że długo wyczekiwany moment testowania ich na naszym rynku w końcu nastał. Wierzymy, że będzie to rok przełomowy. To doskonały czas, żeby SMS, obchodzący niedawno swoje 25 lecie, zyskał nowy wymiar – mówi Edyta Godziek, PR & Marketing Manager Platformy SerwerSMS.pl. Miliony osób i firm, które na co dzień wykorzystują SMS-y, prywatnie czy zawodowo, zyskają nową jakość komunikacji – dodaje Godziek.

Niestety technologia ta nie jest jeszcze dostępna dla zwykłego Kowalskiego. Póki co do testów mogą dołączyć jedynie przedsiębiorstwa, które są zainteresowane wykorzystaniem tej technologii we własnej działalności. Wystarczy wypełnić formularz na stronie SerwerSMS.pl i czekać na kontakt zwrotny.

Źródło: materiały prasowe





x