Wyniki finansowe Samsunga za czwarty kwartał 2017 roku są po prostu świetne. Można powiedzieć, że Koreańczycy rozbili bank, ponieważ kwoty podane przez spółkę robią wrażenie. Firma osiągnęła $14 miliardów zysku netto oraz ponad $62 miliardy przychodów w podanym okresie. Są to dane rekordowe. Przyjrzyjmy się zatem, co wpłynęło na tak dobre rezultaty Koreańczyków.

Po pierwsze produkcja komponentów

Za tak dużymi przychodami w dużej mierze stoi dział podzespołów, który wygenerował prawie $20 miliardów przychodów, z czego zysk netto stanowił ponad $10 miliardów. Wchodząc w szczegóły, Samsung wyszedł naprzeciw wysokiemu popytowi na pamięci. Dobrze sprzedawały się DRAM i LPDDR4X.

Nie przegap
Bsafer.pl – chroń i kontroluj swoje dane osobowe, zanim będzie za późno
bsafer.pl
Ochrona danych osobowych to poniekąd problem, który jeszcze nie pojawił się w świadomości zbyt wielu osób. Głośno zrobiło się o nim dopiero w momencie, gdy Unia Europejska wprowadziła RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). Jednak głośno było tylko dlatego, że trzeba było się dostosować i miało to wydźwięk nie tak pozytywny, jak oczekiwaliby tego sami […]

Zobacz także: Era, Idea i Plus GSM – zobaczcie ich oferty z tamtych lat

Wyświetlacze to oczko w głowie Samsunga

Wydział zajmujący się produkcją ekranów OLED i LCD również świetnie sobie radził. Ponad $10,5 miliarda przychodów i $1,3 miliarda zysku netto to dobry wynik. Pomimo malejącego zapotrzebowania na wyświetlacze LCD, dział radził sobie wyśmienicie. Za dobrymi rezultatami stoi przede wszystkim wzrastający popyt na wyświetlacze OLED do flagowców. Oczekuje się, że w 2018 roku ekrany OLED wyprą LCD przynajmniej wśród topowych urządzeń mobilnych. Warto pamiętać, że wyświetlacze OLED od Samsunga znajdują się w iPhonie X.

Jak radzi sobie dział mobilny?

Przychody w dziale mobilnym zmniejszyły się z uwagi na wzrost kosztów marketingowych oraz uzależnienie od sezonowości produktów. Wyniosły one $23,9 miliarda, przy czym zysk netto to jedynie $2.3 miliarda. Globalne dostawy smartfonów zmalały w porównaniu do poprzedniego okresu. Jednak biorąc pod uwagę sprzedaż flagowców jak np. Galaxy Note8, to można mówić tu o jej wzroście. W 2018 roku Samsung zamierza skupić się na konkurencyjności swoich produktów pod względem funkcji aparatu czy Bixby. Dodatkowo spółka planuje zoptymalizować portfolio średniaków i budżetowych modeli. W pierwszym kwartale 2018 roku przedsiębiorstwo liczy na wysoką sprzedaż Galaxy A8 i A8+, a także nadchodzącego flagowca z linii Galaxy S.

Dział elektroniki użytkowej

Dział ten zanotował prawie $12 miliardów przychodów oraz prawie pół miliarda dolarów zysku netto. Z kwartału na kwartał globalny rynek telewizorów urósł dwukrotnie w związku ze świętami. Jednak porównując rok do roku – nastąpił spadek popytu i przychodów. Ma to związek z silną konkurencją, która oferuje podobne produkty w niższych cenach. Samsung przewiduje, że w 2018 roku zwiększy się popyt na ultra-duże wyświetlacze oraz telewizory premium. Spółka zamierza wzmocnić swoją linię produktów z wyświetlaczami QLED i 8K. Firma ma również dodać do telewizorów asystenta głosowego Bixby, co uczyni je jeszcze bardziej „smart”. Jednak w pierwszym kwartale przychody działu spadną w związku z sezonowością.

W 2018 roku Samsung zamierza rozszerzyć swoje kanały dystrybucji, w tym te internetowe. W pierwszym kwartale 2018 roku spółka zwiększy liczbę produktów premium wprowadzając na przykład nową wersję lodówki Family Hub oraz nowe pralki z technologią QuickDrive.

Źródło: news.samsung.com

 

Adam Lulek

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, wykładowca, maniak GPW, gier strategicznych, smartfonów i nowych technologii. Sympatyk kolejnictwa i muzyki elektronicznej.