Rewolucja na kolei. Wspólny Bilet już dostępny w Internecie – Bilkom 2 jest świetny!

3 minuty czytania
Komentarze

Aplikacja Bilkom to rozwinięcie przygotowanego przez PKP Informatyka Pakietu Podróżnika, który od września jest dostępny w kasach biletowych przewoźników. Już w przyszłym tygodniu Wspólny Bilet będzie można zakupić także w sieci. Cieszę się, że Komisja Infrastruktury mogła zapoznać się z naszymi osiągnięciami – powiedział Tomasz Miszczuk, Prezes PKP Informatyka.

Bilkom 2 już dostępny

No i w końcu stało się. Dzisiaj ruszył Bilkom 2 – nowa platforma do sprzedaży biletów na połączenia kolejowe, która dostępna jest pod tym adresem. Co prawda w wersji beta, ale użytkownicy już mogą z niej korzystać. Za aplikacją stoi PKP Informatyka. Co oferuje nowa platforma? Szereg udogodnień. Najważniejszym z nich jest możliwość kupna biletów PKP Intercity, Przewozy Regionalne lub SKM Trójmiasto na jednej stronie. System wybierze najlepsze połączenie pod względem czasu przejazdu i ceny w ramach Pakietu Podróżnika. W przyszłości zostaną dodane oferty innych przewoźników. Dodatkowo w bliżej nieokreślonym terminie pojawi się zmieniony „Wspólny Bilet”, którego cena ma być liczona od kilometra.

Estetyka i czytelność

Główna strona Bilkomu wita nas zdjęciem w niebieskim odcieniu i wyszukiwarką połączeń. Po wpisaniu stacji początkowej i końcowej oraz terminu podróży, wyświetlą się możliwe opcje. Na białym tle możemy zobaczyć kolejno: liczbę przesiadek, czas odjazdu, czas podróży (ze wskazaniem szybkiego połączenia), czas przyjazdu oraz kategorię pociągu. Po prawej stronie widnieje cena biletu oraz guzik służący do jego kupna. Użytkownik ma możliwość także podejrzenia szczegółów połączenia.

Te wyglądają wręcz rewelacyjnie! Przykładowo, jeżeli w czasie podróży, pasażer będzie się przesiadał dwa razy, to może zobaczyć, w jakich miejscowościach nastąpi zmiana pociągu i o której godzinie. Przedstawione to zostało za pomocą tak zwanego „termometru” znanego z prezentacji trasy komunikacji miejskiej w wielu miastach. Dodatkowo klient może zobaczyć mapę trasy.

Zobacz także: Smartfony są bardzo ważne dla uchodźców

Kupowanie biletu

Po wpisaniu i wybraniu pożądanego połączenia, użytkownik ma możliwość kupna biletu. W nowym oknie, klient po raz kolejny może podejrzeć trasę. Aby kupić bilet, podróżnik musi wpisać swoje dane, w tym imię i nazwisko oraz adres e-mail. Przy okazji na stronie widać opcje wyboru zniżki, dodatkowego bagażu lub przewozu psa. Ponadto strona umożliwia wybranie klasy wagonu i preferowanego miejsca w pociągu. Można dodać również dane kolejnego pasażera. Po wypełnieniu najważniejszych pól klikamy na „Przejdź dalej” i pojawia się podsumowanie zamówienia. Należy zaznaczyć, że zapoznaliśmy się z regulaminem i przejść do płatności.

Warto dodać, że zakup biletu możliwy jest bez zakładania konta w serwisie. Ponadto na stronie mamy możliwość pobrania, wymiany, zwrotu biletu, wystawienia/pobrania faktury, jak również zmiany danych do faktury czy zmiany danych właściciela biletu. W tym celu klikamy w link Moje bilety znajdujący się w górnym menu systemu.

Na koniec dodam, że portal działa także w wersji mobilnej. Niestety nie znajdziemy póki co odpowiedniej aplikacji w Google Play.

Źródło: PKP Informatyka

Motyw