Możesz już wyłączyć reklamy na Xiaomi, czyli jak działa ich model biznesowy

mm Michał Derej Artykuły 2017-12-27

Xiaomi to szalenie popularny w Polsce producent urządzeń elektronicznych wszelkiego typu, który charakteryzuje się głównie świetnym stosunkiem ceny do jakości. Niestety nikt nie będzie dawał nam niczego ze swoją stratą, więc producenci muszą sobie jakimś sposobem zrekompensowa niskie koszty sprzedawanych urządzeń. Jeśli korzystacie z telefonów Xiaomi działających pod kontrolą niestandardowego systemu, np. MIUI Polska, to prawdopodobnie nie doświadczyliście występowania reklam w oprogramowaniu. Jednak to właśnie one są ważnym elementem modelu biznesowego tego producenta i od dzisiaj można je… wyłączyć.

Jak wyglądają reklamy w MIUI?

Chińska lub globalna wersja ROM-u MIUI wyposażona jest w pakiet reklam, dzięki któremu Xiaomi zarobić może dodatkowe środki ze sprzedanych już smartfonów. Występują one w różnych miejscach w całym systemie, m.in. w menadżerze plików, przeglądarce lub menadżerze pobierania. Co ciekawe, są one obecne nawet na smartfonach zakupionych od oficjalnych polskich dystrybutorów, takich, jak chociażby RTV Euro AGD. To, jak wyglądają one na chińskiej wersji systemu, możecie zobaczyć na poniższych zrzutach ekranu (od razu przepraszam Was za czcionkę, bo jest dramatyczna – obrazki pochodzą z Internetu).

Model biznesowy Xiaomi jest wyjątkowo sprytny

Producent, sprzedając smartfony często po cenach produkcji, co wypromować ma jego urządzenia, dzięki reklamom może nieprzerwanie zarabiać pieniądze na użytkownikach, którzy są w stanie zaakceptować ich występowanie na tak niedrogich smartfonach. Co ważne, nie jest to jednorazowa opłata, lecz ciągły zastrzyk gotówki, który z miesiąca na miesiąc trafia na konto Xiaomi. Jeśli jednak korzystacie z urządzenia tego producenta i nie widzieliście żadnych ofert promocyjnych, to prawdopodobnie używacie niestandardowego systemu (np. MIUI Polska, xiaomi.eu itp.), w których, dla wygody użytkowników, funkcja ta została po prostu usunięta. Pomyślcie jednak, ile na świecie jest osób, które nie wiedzą o możliwości podmiany systemu, więc reklamy są wyświetlane na ich urządzeniach.

Zobacz także: Pierwsze urodziny nowego systemu twórców CyanogenModa. 

Xiaomi pozwala na wyłączenie reklam w MIUI

Na całe szczęście, przynajmniej dla użytkowników chińskiej lub międzynarodowej wersji ROM-u, wyłączenie reklam w systemie za niewielką opłatą abonamentową jest już możliwe. Koszt subskrypcji to 9.9 juana miesięcznie (około 5.4 złotych) lub 88 juanów rocznie (około 48 złotych). Oczywiście oprócz samej usługi wyłączenia ofert sponsorowanych użytkownicy otrzymują również dodatkowe bonusy – 5 GB miejsca w chmurze, 22 bezpłatne motywy oraz 1000 książek w przypadku subskrypcji miesięcznej, oraz 10 GB miejsca w chmurze, 37 bezpłatnych motywów oraz 1200 książek w przypadku subskrypcji rocznej. Aktualnie usługa ta dostępna jest w formie testów, które zakończą się już za cztery dni. To, czy do MIUI trafi ona na stałe będzie zależało od efektów eksperymentu, lecz miejmy nadzieję, że tak – oferta wyłączenia reklam z bonusami wydaje się na tyle ciekawa, że z pewnością zainteresowałoby się nią sporo użytkowników.

Źródło: Xiaomi





x