Konsumenci zachwyceni nowym iPhone’m

3 minuty czytania
Komentarze

Premiera iPhone’a X była jedną z najgłośniejszych w tym roku. Apple wreszcie zerwało ze znanym od 2014 roku designem, który sięgał modeli 6 oraz 6 Plus. Nowy smartfon jest zdecydowanym powiewem świeżości w gamie amerykańskiego producenta. iPhone’a X wyposażono po raz pierwszy w ekran OLED, który zaraz po premierze określono jako jeden z najlepszych, jeżeli nie najlepszy na rynku. Apple pozbyło się przycisku Home z przodu telefonu, przez co wyświetlacz X zajmuje cały przedni panel. Firma podążyła za obecną modą na „bezramkowe” konstrukcje. Kolejnym nowym elementem jest przednia kamera TrueDepth, która wykorzystywana jest przez Face ID. Trójwymiarowy skaner twarzy zastąpił czytnik linii papilarnych i pojawi się też w kolejnych urządzeniach amerykańskiego giganta – między innymi w iPadach. Element ten z początku budził wiele kontrowersji. Jak oceniają go użytkownicy? Czy są zadowoleni ze zmian, które wprowadzono w najbardziej odmienionym iPhonie od kilku lat?

Zobacz więcej: Tablet dla seniora?

Konsumenci są zachwyceni nowymi funkcjami

Firma analityczna Strategy Analitycs przeprowadziła badania, wśród posiadaczy nowego produktu. Raport oparty na ocenach konsumentów daje nam jednoznaczne wyniki. iPhone X to strzał w dziesiątkę dla Apple. Ryzyko opracowania i zastosowania nowych rozwiązań zdecydowanie się opłaciło. Kupujący jubileuszowy model twierdzą, że są bardzo zadowoleni z nowego smartfonu. Szczególnie dwie cechy szczególnie wywołują uśmiechy na ich twarzach. Pierwszą jest nowa przednia kamera TrueDepth, a drugą nowa technologia odblokowywania, czyli Face ID. Obydwie opcje wyróżniają nowy model telefonu na tle konkurencji. Żaden producent nie oferuje w swoich modelach podobnych funkcji. Przykładowo Samsung oferuje skanowanie twarzy, ale nie w tak zaawansowanej formie.

Apple co kilka lat wprowadza technologie, które zmieniają rynek

Apple, z biegiem lat wprowadzało znaczące nowości do swoich smartfonów. Możemy w tym wypadku wspomnieć choćby o sklepie App Store w 2008 roku, FaceTime w 2010 roku czy asystencie głosowym Siri w 2011 roku. W 2013 roku wprowadzono oczywiście Touch ID. Pierwszym modelem z tą funkcją był iPhone 5s. Jednak nie był to pierwszy telefon na rynku z podobnym rozwiązaniem. W 2011 roku Motorola wprowadziła smartfon Atrix, który wyposażono w skaner linii papilarnych.

Które funkcje są najlepiej oceniane?

Raport opublikowany przez Strategy Analytics, mówi, że kupujący są entuzjastycznie nastawieni do systemu kamer w iPhonie X. Są także bardzo pozytywnie nastawieni do systemu identyfikacji twarzy. W raporcie wzięło udział w 568 osób, które kupiły nowy model. 80% z nich określiło wyświetlacz Super Retina HD jako rewelacyjny. Bardzo pozytywnie ocenia się również czas pracy na baterii urządzenia. Raport pokazuje, że X to krok we właściwą stronę, a lojalna baza klientów Apple może ulec powiększeniu. Konkurencja na pewno wprowadzi podobne rozwiązanie, jeżeli chodzi o kamerę w swoich flagowych smartfonach. Głośno o podobnym kroku, mówi choćby Huawei. Główny analityk Strategy Analytics uważa, że iPhone X to wyjątkowy produkt na rynku. Raport mówi także, że w przeciwieństwie do konkurencji, Apple zawsze dostarcza na rynek funkcje, na które kupujący reagują pozytywnie co świadczy o wyjątkowym wyczuciu rynku.

Źródło: phonearena

Motyw