Najpopularniejsze słuchawki bezprzewodowe pojawią się w nowej wersji

mm Mariusz Nowak Artykuły 2017-12-19

Słuchawki Apple AirPods zadebiutowały na konferencji, razem z iPhonem 7 we wrześniu 2016 roku. Jednak ich sprzedaż tak naprawdę ruszyła w styczniu 2017 roku. Przez długi okres kupno ich było bardzo trudne. Zamówione w internetowym sklepie Apple słuchawki mogliśmy odebrać po kilku tygodniach. W samych Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej AirPods zgarnęły 85% rynku bezprzewodowych słuchawek. W innych krajach nie ma już takiej dominacji, ale produkt firmy z Cupertino również jest najpopularniejszy. Usunięcie gniazda mini jack z iPhone’a 7 oraz pokazanie słuchawek działających poprzez Bluetooth było strzałem w dziesiątkę i bardzo pobudziło rynek mobilnego audio.

Przyszłością ładowanie indukcyjne

We wrześniu 2017 roku, wraz z przedstawieniem funkcji indukcyjnego ładowania w iPhone’ach 8, 8 Plus oraz X, amerykańska firma zaprezentowała matę ładującą. Produkt o nazwie AirPower pojawi się na rynku w przyszłym roku i umożliwi naładowanie nie tylko iPhone’a, ale też Apple Watch serii 3, a także słuchawek AirPods. Obecna wersja nie ma jednak takiej możliwości i nie jest kompatybilna z nową ładowarką. Dlatego pojawia się coraz więcej informacji o nowej wersji słuchawek.

Nowy model już w drodze

Według analityka Ming-Chi Kuo nowe słuchawki zadebiutują w połowie 2018 roku. Według Kuo popyt na urządzenie w okresie świątecznym jest ogromny. Apple stara się za nim nadążyć, ale nie jest to łatwe. Szacuje się, że w 2018 roku dostawy AirPods wzrosną o 100% w porównaniu do roku obecnego. Będzie to około 26 do 28 milionów sztuk. Prognozy dla modelu kolejnej generacji mogą być jeszcze większe. Kuo twierdzi, że AirPods 2 wyposażone zostaną w mniejsze podzespoły. Oznaczać to może wyposażenie ich w większą baterię oraz przeprojektowanie konstrukcji. Pojawi się pewnie procesor W2, znany z Apple Watch serii 3. Znając Apple design może być bardzo zbliżony do obecnej wersji. Produkcją zajmie się tak, jak dotychczas tajwański Inventec, a poszczególne komponenty dostarczą Unitech, Compeq, TXC i HLJ. Oczywiście słuchawki sprzedawane będą wraz z etui, które naładujemy indukcyjnie.

AirPods są hitem

Chyba nikt nie spodziewał, że słuchawki AirPods będą takim hitem. W tym roku ich sprzedaż osiągnie poziom 13-14 milionów sztuk. Na sukces złożyła się udana konstrukcja i dość rozsądna cena. Dzięki wyposażeniu w procesor W1 łączność bezprzewodowa jest stabilna, a połączenie wolne od zakłóceń. AirPods nie wymagają, w przeciwieństwie do innych słuchawek Bluetooth parowania z urządzeniami Apple. Aby połączyć je z iPhonem otwieramy białe etui i urządzenie jest gotowe do pracy. Przy okazji poinformowane zostaną inne nasze sprzęty podpięte do iCloud i nie będzie trzeba ich konfigurować do pracy ze słuchawkami. Bateria w obecnym modelu wytrzymuje około 5 godzin, a z etui ładującym całą dobę. Cena to 799 złotych.

Głównym konkurentem – Beoplay E8

Obecnie słuchawki Apple mają chyba jednego konkurenta na rynku. Jednak z górnej półki. Bang&Olufsen Beoplay E8 zostały pokazane w połowie roku. Konstrukcja jest zbliżona do AirPods. Do dyspozycji mamy dwie oddzielne słuchawki i etui ładujące. W przeciwieństwie do produktu Apple odporne są na wodę i kurz. Trochę gorsza jest bateria, wystarczy na 4 godziny słuchania muzyki. Etui pozwoli nam podwoić ten czas. Beoplay E8 dostępne są w cenie 1299 złotych.

Źródło: macrumors, apple, b&o






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x